نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1392 - 10:50
برخورد حیرت انگیز رسانه فارسی زبان بی بی سی به نحوی است که به راحتی چشم بر حقایق شکل گیری گروه های تروریستی و تکفیری بسته است و با همه توان سعی می کند با تاکید بر " درگیری های مذهبی سنی و شیعه ، کارنامه سراسر قتل و جنایت و خونریزی گروه هایی مانند القاعده، داعش و النصره را با به کارگیری الفاظی همچون نارضایتی اهل تسنن، پاک کند.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، تلاش رسانه وابسته به ملکه بریتانیا در مرتبط کردن اتفاقات اخیر در الرمادی و فلوجه عراق به اهل تسنن این کشور قابل تامل است.

هرچند تا پیش از این بارها عملکرد رسانه بی بی سی به سبب تلاشهای تفرقه افکنانه در راستای اهداف استکبار جهانی به میدان نقد کشیده شده و تقریبا بازی نخ نما شده آنها مبنی بر "تفرقه بینداز و حکومت کن" مساله ای همیشگی بوده است، مانند آنچه که  در اتفاقات سال 88 روی داد و شبکه جاسوسی بی بی سی از تمام ظرفیت و تجربه رسانه ایش  در احیای اعتراضات و رهبری آن بکار برد.

اما حقیقت اتفاقات اخیر در عراق به تصمیمات پشت پرده گروه های تکفیری باز می گردد؛ مثلاً القاعده در همه این سالها به طمع تشکیل حکومت در منطقه خاورمیانه به تقویت و نوسازی خود پرداخته است .

از شروع فعالیت های طالبان و ظهور القاعده همواره تشکیل عمارت اسلامی! آرزویی بوده است که این گروه ها در سر می پروراندند؛ در ابتدا در جهت اهداف خود به افغانستان رفتند و سپس سوریه را به عنوان هدف خود انتخاب کردند.

آنها پس از ناامید شدن از پیروزی در سوریه، به اجبار به عراق بازگشتند؛ هرچند حضور آنان در عراق به دلیل هم مرزی این کشور با ایران نیز جای توضیح مجزا دارد.

عراق کشور همسایه و هم مرز با ایران قطعا نسبت به سوریه دارای هم بستگی های مذهبی و بعضا اشتراکات فرهنگی و اماکن مقدسی است که برای ایرانیان نیز حساسیت های ویژه تری خواهد داشت و شاید درگیری در این نقطه از خاورمیانه، به این امید شکل گرفته باشد تا از این طریق مردم ایران را به دخالت و حمایت مستقیم ترغیب کند؛ تا رسانه های فرصت طلب استکبار به راحتی با تهمت جنگ شیعه و سنی ایران را متهم به قتل عام اهل تسنن معرفی نمایند.

قبلاً هم این مساله توسط همین رسانه ها به حزب الله نسبت داده شده بود و برخورد صحیح با برخی از این گروه های تکفیری تا حدودی توانست از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری نماید.

مقابله و کنترل شیخ القصیر (روحانی تندرو و وابسته به القاعده) که مدتها شمال لبنان را به بهانه دفاع از اهل تسنن نا آرام کرده بود، یکی از اقدامات حزب الله برای خنثی سازی این سناریوی استکبار بود.

آنچه که باید در این بین مورد توجه قرار بگیرد برخورد حیرت انگیز رسانه فارسی زبان بی بی سی است که به راحتی چشم بر حقایق شکل گیری گروه های تروریستی و تکفیری بسته است و با همه توان سعی می کند با تاکید بر " درگیری های مذهبی سنی و شیعه ، کارنامه سراسر قتل و جنایت و خونریزی گروه هایی مانند القاعده، داعش و النصره را با به کارگیری الفاظی همچون نارضایتی  اهل تسنن، پاک کند.

برخلاف شعار های این رسانه در راستای حمایت از حقوق بشر، این رسانه در عمل به حمایت از جریان های تکفیری و وهابیت می پردازد.

حمایت از آپارتاید مذهبی شکل گرفته با افکار وهابیت! خود نشان دهنده این است که این رسانه ها تا اسم اسلام و حکومت های دینی در میان باشد دست از تفرقه پراکنی بر نخواهند داشت وبه کار گیری الفاظی مانند " نارضایتی اهل تسنن" در این رسانه ها، در راستای جعل پایگاه اجتماعی برای گروه های تکفیری است.  

در ایران نیز برخی از اقدامات تروریستی که بیشتر در مناطق مرزی صورت می گیرد، توسط عوامل وابسته به این گروه های تکفیری است؛ هزچند هوشیاری دستگاه های امنیتی در ایران تا کنون توانسته است بسیاری از نقشه های این گروه ها را خنثی کند.

با این حال علما و فرهیختگان اهل سنت با هوشیاری از این دسیسه رسانه های بیگانه و دولت های حامی آنها می دانند که گروه های تکفیری و تند رو در میان شیعه و سنی رسمیتی نداشته و حساب آنها از مردم شیعه و سنی جدا می باشد.

ماموستا محمد محمودی روحانی اهل سنت شهرستان روانسر در خصوص اتحاد شیعه و سنی می گوید: وضعیت کنونی جهان اسلام و همچنین رفتار غیر شرعی و غیر اخلاقی از افراد تند رو که به نام اسلام اقدام به کشتار جمعی افراد بی گناه کرده و از این کار هیچگونه ابایی ندارند، بر اساس اجماع علما و اعلام شریعت محمدی محکوم می باشد.

وی می افزاید: بنا بر آنچه که در آموزه های اسلامی ما آمده تعرض به نوامیس مردم، کشتن اطفال و افراد مسن و توهین به عقاید آنها  شدیداً محکوم است.

ماموستا محمودی خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات غیر انسانی حتی در بلاد غیر مسلمان نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و همه انسانها آن را محکوم می کنند، لذا جامعه بصیر و آگاه روحانیون اهل سنت نیز جنایات و اعمال تروریستی این گروهک ها را به شدت محکوم می کند.

این روحانی اهل سنت با اشاره به دست و پا زدن وهابیت برای رخنه در صفوف مسلمین اظهار داشت: باید درمقابل توطئه ها و تفرقه افکنی وهابیت هوشیار و بصیر عمل کرد.

وی از روحانیون اهل سنت نیز خواست تا با حضور موثر خود در سنگر مساجد  مردم بصیر و آگاه را در خصوص مسائل سیاسی و مباحث عقیدتی آگاه تر نمایند.

امام جمعه اهل سنت تایباد: قاتلان مسلمانان از نگاه اسلام محکوم هستند

مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این خصوص اظهار داشت: امروزه کسانی که فتوای کشتار مسلمانان را صادر می کنند، مزدور آمریکا واسرائیل هستند.

وی با بیان اینکه به این افراد قاتل گفته می شود، تصریح کرد: اگر یک مسلمانی خون مسلمان را حلال بداند و او را به قتل برساند، مسلمان نیست و کافر است زیرا خداوند خون مسلمان را حرام قرار داده است و کسی که خون مسلمانی را بریزد از زمره جهنمی های همیشگی است همانطور که قرآن فرموده است: «کسی که مومنی را به عمد می کشد جزاء آن جهنم ابدی است و همیشه در جهنم باقی خواهدماند».

امام جمعه اهل سنت تایباد اظهار کرد: همه علما از همه مذاهب به این نص صریح قرآن ایمان دارند که تنها کسی که در جهنم تا ابد می ماند قاتل مسلمان و مومن است. گناهان کبیره دیگر را شاید خدا ببخشد ولی قتل عمد مومن را خدا هرگز نمی بخشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی عاملان این جنایت وحشتناک را هرگز نخواهد بخشید. اذعان کرد: این اعمال زشت و ناپسند ریختن خون مسلمانان در جهان اسلام که امروزه شروع شده است اینها در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن هست و کسانی که مرتکب این جنایات می شوند مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.

مولوی توکلی عنوان کرد: این افراد به جای اینکه بروند با کافرانی که با مسلمانان در جنگ هستند مانند اسرائیلی ها و یهودیانی که فلسطین و بیت المقدس را اشغال کرده اند مبارزه کنند و آنها را بکشند ، می آیند و مسلمانان را می کشند.

وی با بیان اینکه فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد، ابراز کرد: کشتن مسلمان چه شیعه و چه سنی حرام است در صورتی که حتی کشتن کافر نیز جایز نیست چه برسد به کشتن مسلمانان و ما شدیدا این عمل را محکوم می کنیم و به این کسانی که این کارها را می کنند هم هشدار می دهیم که اینها اگر در این دنیا به مجازات نرسند در آن دنیا همانطور که در قرآن آمده است خداوند این قاتلان را به اشد مجازات خواهد رساند و اینها فکر نکنند که می توانند از این مجازات فرار کنند.

 

اتحاد مسلمانان تنها راه مقابله با تکفیری‌هاست

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده امام جمعه بوکان با بیان این که برنامه دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، افزود: باید مسلمانان، علما و بزرگان دین با هوشیاری و حفظ وحدت میان خود، مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان بزنند.

وی اظهارکرد : روحانیت در برطرف ساختن شبهات ، جلوگیری از رواج خرافه پرستی و همچنین جلوگیری از تحریف آموزه های دینی نقش موثری دارند .

خلیفه زاده خاطرنشان کرد : روحانیت می تواند با تبیین درست آسیب عرفان ها و مذاهب کاذب جامعه را از گزند ادیان انحرافی مصون نگه دارد .

امام جمعه بوکان اظهارکرد : امروز فرقه انحرافی وهابیت استان های مرزی را نشانه گرفته است و تلاش می کند با فریب جوانان ، دایر کردن کلاس های مخفیانه ، برگزاری نمازجماعت به امامت روحانیان وهابی و تبین افکار پوچ این فرقه در دور افتاده ترین روستاها بستر را برار رشد این مذهب انحرافی آماده کند.

خلیفه زاده افزود : اما علیرغم تلاش این گروهای تکفیری و حمایت آنها از سوی استکبار جهانی و آل سعود بصیرت و آگاهی روحانیت و حوزه های علمیه فرصت هرگونه حرکت را از آنان گرفته و پوچ بودن افکار آنها را برای جامعه بیان کرده است.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: وهابیت فرزند خلف انگلیس و استکبارجهانی است و امروز در عصری که جنبش های اسلامی نگرانی غرب را مضاعف کرده است برای تسکین آلام خود دست به شیعه کشی زده است .

خلیفه زاده تاکید کرد: برای این فرقه تکفیری، شیعه و سنی فرقی ندارد و در یک کلام تمام مسلمانانی که خلاف جهت وهابیت حرکت کنند مشرک نامیده می شوند.

وی تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی مسلمین بهترین فرصت برای نشان دادن قدرت مسلمانان به مستکبران جهان به خصوص صهیونیسم غاصب است و امروزه با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان بهترین گزینه مقابله با زورگویان جهان است.

وی با تقبیح اقدامات گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی تأکید کرد: گروه‌های تکفیری زالو صفت قداست اسلام و منزلت رسول‌الله را با اقدامات نابخردانه خود زیر سؤال می‌برند.

امام جمعه بوکان تاکید کرد: امروز زمان جهاد، وحدت و به میدان رفتن است و باید با دشمنان دین مبین اسلام مقابله کرد.

 

اسلام واقعی آن نیست که غرب درصدد معرفی آن با اقدامات تکفیری هاست

مولوی عبدالغنی دهانی اظهار داشت: امروز بدون هیچ گونه تعصب و بدون تعارف می توان گفت کشور عربستان نمی تواند الگوی مناسبی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و کشور های مسلمان باشد.

مولوی دهانی با اشاره به اینکه امروزه بعضی از مسلمان نماها در سوریه ، عراق و پاکستان اعمال تروریستی انجام می دهند سبب شده چهره اسلام خشونت آمیز به جهانیان معرفی شود،افزود: جهان اسلام باید تلاش کند اسلام واقعی را به دنیا معرفی کند و از خشونت و خشونت گران اعلام بیزاری نماید چون اسلام پر از محبت و عطوفت است و آن چیزی نیست که امروز غرب در صدد معرفی به جهانیان است.

وی عنوان کرد: برنامه هایی، جلوی مقابله با خدشه دار کردن وحدت صفوف مسلمین را می گیرد که دائمی باشد اگر وحدتی بین مسلمانان است نباید ظاهری و شعاری باشد بلکه از باطن و واقعی بوده چرا که وحدت تاکتیکی ماندگار نیست.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی که در استان و سایر نقاط جهان صورت می گیرد، افزود: رفاه ، آسایش و امنیتی که ما در استان و کشور داریم به برکت وحدت است چرا که تنها چیزی که برای جامعه و  امنیت خیلی مهم است حفظ وحدت بین مسلمانان است.

با توجه به این مسائل می توان دریافت که روشنگری علمای اهل سنت و شیعه در خصوص اقدامات وهابیت و تکفیری های تند رو تا چه میزان می تواند سیاست قدیمی و کثیف انگلیس در خصوص " تفرقه بیانداز و حکومت کن" را خنثی کند.

این سیاست سالها توسط رسانه های وابسته به استکبار تبلیغ شده است اما هوشیار مسلمانان این سیاست را خنثی کرده و موجب نفرت بیشتر مسلمانان نسبت به گروه های تکفیری شده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی