نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1393 - 9:40
ایجاد زیر ساخت های شهر الکترونیک یکی از مقوله های مهمی است که می بایست در کشورهای کمتر توسعه یافته به آن پرداخته شود. امروزه بسیاری از شهرهای کشور سیتم حمل و نقل الکترونیک را در زیر مجموعه های خود دنبال می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بسیاری از عقب ماندگی های درون استانی از عدم توجه مسئولین به زیرساخت های شهری روی می دهد. چه بسیار نخبگانی در استان داشتیم که از دست بسیاری مشکلات به شهرهای دور و نزدیک مجاور رفتند تا بتوانند راحت تر به اجرای دغدغه هایش بپردازند. مطمئنا یکی از آرزوهای دیرینه ی مردم این دیار داشتن یک سیستم حمل و نقلی است که بتوانند امورات روزانه شان را راحت تر سپری کنند.

 

ایجاد زیر ساخت های شهر الکترونیک یکی از مقوله های مهمی است که می بایست در کشورهای کمتر توسعه یافته به آن پرداخته شود. امروزه بسیاری از شهرهای کشور سیتم حمل و نقل الکترونیک را در زیر مجموعه های خود دنبال می کنند. سیستم حمل و نقل الکترونیک یکی از نیازهای اساسی برای تحقق این بستر می باشد.

 

دیدن شهرهای الکترونیک بزرگی در جهان همچنون سئول کره ی جنوبی می تواند زوایای پنهانی از این حقیقت غیرقابل انکار راب رای ما به تصویر بکشد. سرعت به وجود آمدن تکنولوژی های ارتباطی خود به تنهایی پاسخی بر این حقیقت است.

 

 

نگاهی گذرا به پروژه ی در هاله ای از ابهام قطار اقلید-یاسوج، گواه این مدعا است که اگر مسئولین استان در بدو ورود تکنولوژی های جدید به کشور سعی در نهادینگی آن در استان نداشته باشند متوجه ی ضرر غیر قابل توجهی به زیرساخت های استان می شوند.

 

 

با گذشت چند دهه از ورود قطار به کشور هنوز کهگیلویه و بویراحمد در آن سهمی ندارد. حال ببینید که موج قطارهای شهری(مترو) دراد به شهرهای درجه ی دو کشور می رسد و ما همچنان اندر خم همان کوچه مانده ایم!

 

 

حال به نظر شما مخاطب گرامی، آیا این شایسته ی یاسوج، به عنوان پایتخت طبیعت کشور نیست که چنین زیر ساخت هایی را به راحتی در اختیار شهروندانش قرار دهد.

 

اتوبوس های درون شهری مهم ترین بخش از سیستم حمل و نقل عمومی را تشکیل می دهند. اگر گذری کوتاه در شهر یاسوج داشته اید به راحتی به این موضوع پی برده اید. ظهرها و شب ها با هجمه ای از مسافران در مرکز شهر یاسوج مواجه می شوید که در سرگردانی به سر می برند. یادم نمی رود روزهای زمستان سال گذشته که مردم چگونه فلکه ی شهدای مرکز شهر را بسته بودند و هر ماشین شخصی برای عبور از ایم گذرگاه می بایست تعدادی از این مسافران را در مسیرش جا به جا کن. صحنه ای دردناک بود که هیچگاه از خاطر نویسنده این این مطلب نخواهد گذشت.

 

در سال گذشته مثابه چنین گزارش هایی را در خبرگزاری های بومی استانی داشتیم که به این مقوله بسیار مهم در فصل زمستان پرداخته بودند. اکنون که در حال نزدیک شدن به زمستان سرد سال هستیم، مسئولین شهری خصوصا شهردار یاسوج به این مقوله توجه ی مهمتری مبذول نمایند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی