نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. خرداد 1394 - 11:35
بيچاره زنان شهر من،chaharfasl.ir
در پي برداشتن چادر از سر دختران ياسوجي:
بيچاره دختران و زنان شهر من/ديروز تهران، امروز ياسوج، فردا خيابانمان تا ناكجاآباد يازدهم...
نویسنده: 
محمد ناصر پاک نژاد
وقتي تلاش دست اندر كاران ومسئولان برگزار كنندگان كنكور بر حذف پوشش كامل اسلامي است، جز كج كردن مسير انقلاب اسلامي وبه كج راهه بردن آينده سازان اين مملكت چه اقدامي را ميتوان انتظار داشت؟

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهار فصل محمد ناصر پاك نژاد در رابطه با اقدام عجيب در برداشتن چادربراي ورود به جلسه كنكور سراسري در ياسوج به ريشه يابي زنجيره از اين اقدامات ضد فرهنگي پرداخت و نوشت: در اتفاق عجيبي كه چند روز گذشته در شهر ياسوج و برخي ديگر از استانهاي كشور شرط حضور در جلسه كنكور تجربي براي خانم ها همراه نداتشن چادر مي باشد و اين اقدام در حالي است كه مسئولين كشوري بيان كرده اند اين شرط غيرقانوني بوده و در هيچ يك از بندهاي آئين نامه اجراي آزمون كنكور نبوده است.

 

چنين عملي هرچند نانوشته انجام مي شوند اما بار اول نبوده است براي مثال مدتي پيش بعد از گذشت يك دهه نام يك شهيد را از سر در ورزشگاهي در ياسوج پايين مي كشند و نام آزادي را بر آن مي گذارند؟ حال قضاوت با همه مخاطبان! چه كساني بيشتر براي آزادي اين مرز وبوم و استقلال و كسب هويت مستقل و اصيل ما تلاش كرده اند؟! شهيدان يا مسئولاني كه با يك نام مي خواهند آزادي رابه ميان مردم بياورند؟

از آنجايي كه اين اقدام غير قانوني بوده و با واكنش مردم همراه بود اما هنوز هم تصميم اجرايي صحيحي در رابطه با آن گرفته نشده است و هيچ كسي هم از مسئولان دولت يازدهم آن پيگيري نكرده اند.

 

از طرفي ديگر  چند روز گذشته هم با  پايين كشيدن چادر دختران هفده، هجده ساله در ياسوج، به اين مسأله عمدي بودن اقدامات ضدفرهنگي دولت يازدهم دامن زده مي شود و مشخص شده كه اين اقدامات مقطعي و بدون پشتوانه فكري نيست ونخواهد بود، مگر دولت چند فرصت برايز سهل انگاري دارد؟!

 

حال اگر بخواهيم زبان در كام بگذاريم واين مسأله را بازگو نكنيم، نمي دانيم چه كنيم با حركت نامربوط و دور از شأن دولت براي تصويب طرح حضور بانوان در ورزشگاه ها با فضاي فرهنگي نامناسب كه هر كسي براحتي آن را درك كرده، جز كساني كه اسلام را در ايران نمي خواهند و همه آنهايي كه با توجيهات پوپوليستي و بي اساس سرشان را زير برف كرده اند.

 

چنين حركات و اعمالي از سوي اين دولت كه كم كم و تدريجي صورت مي پذيرد صراحتاً مشخص مي كند كه جوانان اين مرز بوم را به راهي هدايت ميكنند كه  جز انحراف از خط امام و اصول انقلاب  و انحراف از راه و آرمان شهدا چيز ديگري نيست زيرا اين مسائل زيربنايي و اساسي هويت انقلاب ياسلامي ماست و حجاب مبنای اعتقادی ، فکری و دینی هر زن مسلمان و رابطه مستقیم با عفاف و حیاء برای هر مسلمان اعم از زن و مرد را دارا ست و حکم قرآنی و مایه سلامت رفتار آحاد جامعه است.

 

اين اقدامات به هر بهانه اي هم كه باشد جز توهين هيچ چيز ديگري محسوب نمي شود توهين به همه پدران و برادران و همه مردان غيور اين سرزمين. امروز چادر یک پرچم و یک علم در برابر نگاه ابزار گرایانه به زن در جوامع مختلف است تا نتوانند براحتي آنها را به هر جايي هدايت كنند و به هر اجتماعي با اگاهي كاذب دعوت كنند اگر اين مأله مهم نبود، شهدا نمي گفتند كه خواهر سرخي خونمان را به سياهي چادرتان مي بخشيم.

 

با همه اين اوصاف وقتي در آغاز راه بزرگ و بس پرپيچ و خم دانشگاه با همه مشكلات فرهنگي و هجمه ها و تبليغات دشمن در رسيدن به هدفش كه  تخريب و تغيير فرهنگي اصيل اسلام خودمان اينگونه رفتار ميكينم جز وجود يك جريان سكولار چه چيزي برداشت مي توان كرد؟

وقتي  دولت مردان در جمهوري اسلامي از عدم انجام وظيفه براي اجراي قوانين اسلامي مي گويند و قوانين اسلامي را از قوانين كشوري جدا مي دانند به صراحت در هدايت مردم به راه سعادت و صحيح بر اساس آموزه هاي دين اسلام كاهلي مي كنند.

 

وقتي در بحبوحه اين رخداد بزرگ (كنكورسراسري)شرط را بر برداشتن هويت اصيل اسلامي و انقلابي آدمي بگذارند ديگر چه آينده اي براي اين نظام و كشور وفرهنگ اسلامي ميتوان تصور كرد؟ وقتي تلاش دست اندر كاران ومسئولان برگزار كنندگان كنكور بر حذف پوشش كامل اسلامي است، جز كج كردن مسير انقلاب اسلامي وبه كج راهه بردن آينده سازان اين مملكت چه اقدامي را ميتوان انتظار داشت؟

 

درصورتي عده اي منكر قضيه برداشتن حجاب چادر از سر دختران اين شهر مي شوند كه هيچ جواب و پاسخي از سوي دست اندركاران اجراي كنكور در ياسوج داده نشده است؟

در پايان بايد گفت، در زمان كنوني به جاي اینکه باید تهدیدهای قشر دانشجو ودانشگاه و دانشگاهيان شناسایی شوند و تحلیل درستی در درون فضای داخلی دانشگاه ها صورت بگيرد، مي بينيم كه چگونه سالي را با بهاري بي چادري براي دانشجويان ترسيم ميكنند و از همين الان پايانش قابل تصور است براي همه مردمان غيرت مند اين سرزمين. و بايد دقت داشته باشيم در انتخاب مديراني كه بايد مدیریت‌شان مبتنی بر شناخت تهدیدات حوزه فرهنگي و آسيب زايي  باشد و اگر این مسئله رخ ندهد وشناخت درستي وجود نداشته باشد بدون شك مشکلات بیشتر خواهد شد ، مشكلاتي كه دامن گير همه خانواده هاي ايراني مي شود.

 

يادمان نرود كه هر روز شهدا برايمان پيغام مي آورند از خود و خدايشان و به يادمان مي آورند كه فراموش نكنيم خودمان را.... وامروز شهداي غواص ديدند ما داريم غرق مي شويم؛ خودشان را رساندند... وچه به موقع آمدند...

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی