نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. اسفند 1394 - 13:20
یاسوج شهری گردشگرپذیر است که متأسفانه همواره برای استقبال از مسافران و گردشگران آن هم دقایق آخر اندکی رنگ و بوی عید به خود می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، با نزدیک شدن به نوروز باستانی هر فردی در تکاپوی خرید و ایجاد تغییر و تحول در زندگی و بعضا شهر خود است.

 

در روزهای پایانی سال که کمتر از 10 روز از آن باقی مانده است و در هر کوی و برزن و شهر و دیاری که وارد شویم قطعا نشانی از روزهای پایانی سال و آغاز سالی نو با تغییرات اساسی خواهیم دید و زمینه برای استقبال و مهمان‌نوازی مسافران فراهم یا در حال آماده‌سازی است.

 

اما در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره به نام پایتخت طبیعت ایران از آن یاد می‌شود تاکنون اقدامی شایسته و بایسته با وجود روزهای پایانی سال صورت نگرفته و انگار تمامی مسئولان امور شهری و دیگر دستگاه‌ها کارها را برای دقیقه 90 گذاشتند.

 

با وجود اینکه شهر یاسوج در تمام فصول سال به جهت آب و هوای متنوع و جاذبه‌های گردشگری فراوان پذیرای مسافران و گردشگران از جای جای ایران اسلامی بوده ولی در آغازین روزهای سال جدید که باید در تمامی امور شاهد تغییرات اساسی خوب باشیم شهر یاسوج همچنان در رخت سال گذشته خود است.

 

بیشترین بحث مربوط به حوزه امور شهری بوده که متولی آن شهرداری است، با وجود اقداماتی از جمله تعریض خیابان جمهوری و روشنایی بخشی از معابر سطح شهر یاسوج هنوز اقدامی شایسته برای استقبال و آماده‌سازی شهر صورت نگرفته است.

 

وقتی به وضعیت شهر نگاه کنیم باید تأسف خورد که هیچ کاری که در جذب گردشگر مثمرثمر واقع شود صورت نگرفته و باید گفت که مگر مسئولان ما خواب هستند که هنوز کار روتینی که در سنوات گذشته انجام می‌دادند شروع نشده و حتی استارت اولیه آن هم زده نشده است.

 

آن طور که پیداست انگار با وجود 10 روز باقیمانده به پایان سال 94 قصدی برای خانه تکانی شهر یاسوج وجود ندارد، بهتر است بگوییم عزمی وجود ندارد.

 

در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان بویراحمد که اعضای ستاد حضور داشتند معاون برنامه‌ریزی فرماندار هم زبان گلایه باز کرد و از وضعیت کنونی شهر یاسوج و عدم آماده‌سازی شهر توسط شهرداری بسیار متعجب و متاثر شد.

 

آنگونه که پیداست انگار مسئولان ما دقیقه نودی هستند و هیچ قصدی برای آماده‌سازی شهر ندارند و قطعا در پایان هر دستگاهی تقصیر و کم کاری را به گردن دیگر دستگاه می‌اندازد و سال 95 را هم به هر نحوی شده تمام می‌کنند.

 

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بدانند که تا زمینه لازم برای ورود گردشگر فراهم نباشد نمی‌توان آن را جذب کرد.

اینکه در هر گوشه و کنار خیابان‌های شهر یاسوج دست اندازی وجود دارد، کمبودها و مشکلات سرویس‌ بهداشتی، آب شرب، عدم برنامه‌ریزی مناسب و... وجود دارد نمی‌توان گردشگر جذب کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی