نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. خرداد 1395 - 21:53
تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و قفل های بسته نمایان بر درب های زنگ زده روایتگر اقتصادی از بین رفته و مایوس کننده است که دیگر برای شکوفایی و رونق مجدد به کلید تدبیر هم امیدی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند استان نوپایی است که از منابع طبیعی و ظرفیت های بالقوه فراوانی برخوردار است ولی از وجود کارخانه های تولیدی صنعتی و سرمایه گذاری های کلان بی بهره بوده و تاکنون نیز نتوانسته است برای تعداد زیاد دانش آموختگان بیکار خود چاره ای اساسی بیندیشد.

 

بروکراسی های اداری دست و پاگیر در کنار کمبود نقدیگی و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نیز مزید بر علت شده است تا روند توسعه و سرمایه گذاری در استان محروم اما غنی کهگیلویه و بویراحمد به کندی طی شود و برخی کارخانه ها و مراکز تولیدی که در سالهای اخیر فعالیت خود را آغاز کرده اند نیز با رکود و ورشکستگی مواجه شوند.

صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت های چشمگیرآن قابل توجه نیست و واردات کالاهای مختلف و نبود بازار مناسب برای عرضه محصولات استان نیز برخی کارگاه های تولیدی که توانسته اند برای شماری از بیکاران شغل ایجاد کنند را متوقف و نوعی بی ثباتی را بوجود آورده است.

شهرک صنعتی شماره 3 یاسوج که دارای 40شرکت خصوصی است امروز دیگر توان بار سنگین تعطیلی ها گسترده را ندارد و طبق شواهد شاید فقط پنج شرکت که عمده تاً شرکت های خدماتی فروش محصولات بیرون از استان هستند در این شهرک فعال باشد و مابقی به دلایلی مانند ورشکستگی ،نداشتن بودجه کافی و یا  مصادره شدن از سوی بانک های عامل راکد مانده اند.

 

با گذشت سه سال و اندی از دوران دولت یازدهم ، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد درحالی از بازگشت واحدهای تولیدی راکد استان به چرخه تولید سخن می گویند که در بررسی های خبرنگاران عملا چنین چیزی دیده نمی شود و درب این واحدهای تولیدی همچنان بسته و قفل ها بر انها خودنمایی می کند.

تعطیلی و رکود در واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای یاسوج، گچساران، چرام،دهدشت را در زیر مشاهده کنید.

 

 

 

 شهرک صنعتی چرام

شهرک صنعتی چرام

 

 

شهرک صنعتی چرام

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:صبح زاگرس
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی