نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. دى 1393 - 9:30
مدتی است که برخی از سایت های خبری روش جدیدی را برای تهمت زدن و تخریب افراد و شخصیت ها برای به کرسی نشاندن حرف خود دنبال می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، برخی از رسانه ها روش جدیدی را برای تهمت زدن و به کرسی نشاندن حرف خود نسبت به برخی از مسئولان سابق و فعلی  دنبال می کنند که این پایگاه خبری در مطلبی که چندی پیش با تیتر"کسب درآمدهنگفت برخی از سایت ها با درج نظرات یک طرفه/پول شویی به سبک جدید در فضای مجازی" منتشر و بخشی از اقدامات غیراخلاقی برخی از این سایت ها برای کسب درآمد بیشتر و توهین به افراد را بیان کرد.

 

گفتنی است  مدیران این سایت ها برخی از نظرات را  نظراهای مخاطبان می دانند و این نظراها را به شکلی مدیریت می کنند که اگر بررسی کاملی از مطالب آن سایت ها صورت گیرد متوجه خواهید شد که اکثر نظرهای تایید شده مطالب،  درج و تاییدی یک طرفه  از سوی خود مدیران و سردبیران این سایت های خبری  برای هجمه گسترده علیه  شخص مدنظر آنها است.

 

تهمت ها به افراد و شخصیت ها تا جایی است این  سایت ها اخیرا روش های جدیدی را با درج یک خبر کوتاه از شخص مورد نظر آن هم با تیتر تخریبی به نقل از یک سایت دیگر دنبال می کنند و در بخش نظرات سایت خود تهمت و تخریب یک طرفه به این چهره ها را دنبال می کنند.

 

در برخی از نظراهای تایید شده این سایت ها برخی حرف های رکیک و نامناسب نسبت به برخی از افراد مشاهده می شود که هر مخاطبی با خواندن این نظرات احساسی مبنی بر بی فرهنگی مسئول این سایت و مجموعه آن در ذهنش تداعی می شود.

 

http://chaharfasl.ir/sites/default/files/fullimages/1393/10/08/100-boost-typing-speed-by-auto-complete-software223.png343.png

 

این در حالی است که در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  نامگذاری شده است و ضرورت توجه بیش ار پیش به مسئله فرهنگ باید دستور کار قرار گیرد شاهد این  بی فرهنگی ها و تهمت ها در برخی از سایت ها هستیم.

 

گفتنی است افراد و سازمان هایی که به هر نحوی تهمتی از سوی سایتی در مطلب و بخش نظرات آن سایت علیه آنها صورت گرفته می توانند  با شکایت و  پیگیری قانونی جلوی افترا و تهمت این سایت ها را بگیرند.

 

برای آشنایی هر چه بیشتر با جرم افترا خواندن مجازات این جرم  در زیرخالی از لطف نیست

 

مجازات جرم افترا

 

  در ماده 697 قانون مجازات اسلامی؛ مقنن دو نحوه اِعمال مجازات پیش‌بینی كرده است و دادرس دادگاه را مخیر نموده است كه مرتكب را به یك ماه تا یك‌سال حبس و تا 74 ضربه شلاق محكوم كند. یا این‌كه اگر شخصیت مرتكب به نحوی بود كه می‌بایست درباره او مجازات مناسبی تعیین شود بر حسب مورد حبس تعزیری و یا شلاق تا 74 ضربه را مورد حكم قرار دهد.

 

 در افترا به وسیله نشر اكاذیب، اعم از این كه از طریق مزبور به نحوی از انحاء، ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شده باشد یا نه، مقنن علاوه بر این‌كه اعاده حیثیت شخص مورد افترا را در صورت امكان لازم دانسته، بلكه مرتكب را مستحق حبس تغزیری از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا 74 ضربه شناخته است (ماده 698 قانون مجازات اسلامی).تبیان

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی