نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. تير 1394 - 11:22
به شهدای غواص که در لحظه حساس و نیاز و این بار درنقش خواص آمدند، و مردم متحدتر شدند، راه مشخص تر و چهر ه ها روشن تر گردید و نفاق و تردید و کارناوال تردید و ترس در خبیث ترین چهره و کینه اش به شهید و شهادت در قاب های متعدد آشکار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل شهرام مهدوی مطلق فعال سیاسی فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد در یادداشتی به نقش شهادت در دین اسلام  و مکتب توحیدی و همچنین پیام وسیع و ارزشمند شهدای غواص در این برهه از زمان پرداخته و نوشت: ما خاکیان محجوب یا افلاکیان چه دانیم که این ((ارتزاق عند رب الشهداء)) چیست ؟

 

 

در اسلام و خصوصا فرهنگ تشیع ارزشمندترین و و مقدس ترین و گرانبهاترین عمل و اقدام و حرکت ، شهادت است و اگر شهادت نبود شاید هیچ گاه اسلام و مکتب توحیدی این انداز عالم گیر نمی شد، وبزرگترین و پرمحتواترین عامل بازدارندگی و سپر دفاعی اسلام از صدر تاکنون شهید و شهادت بوده و هست.

 

 در متون اسلامی خصوصا در قرآن و احادیث و روایات نقل شده از ائمه (ع) و امامان معصوم همواره بالاترین درجات ، بهترین کامیابی ها، بزرگترین پیروزی، والاترین مقام، عظیم ترین فوز، نیکوترین نیکی، عالی ترین جایگاه پر ارج ترین درجه دنیوی و اخروی، سرافرازترین زندگی، رسیدن به فیض عظیم شهادت است و برای شهید شکوهمندترین لحظه ها و زیباترین اوقات، لحظه ای است که جام شهادت را در مقابل خصم بیگانه سر می کشد و آن را به بهای جان خریداری می نماید . 

 

شهادت در نزد پروردگار آن چنان زیبا ترسیم شده است که همه ائمه ی هدی (ع) و همه پیامبران از آدم تا خاتم و همه امامان معصوم (ع) و بزرگان دین بالاترین آرزوی خود را دست یافتن به شهادت می دانستند و همواره در این آرزو و انتظار بودند. در قرآن اشارات زیادی به مسئله شهادت شده است و نقطه مشترک و مهم همه ی این اشارات واژه (( فی سبیل الله )) است که راز جاودانگی و شهادت و عزیز شدن شهیدان نزد پروردگار  هم در همین نکته فی سبیل الله و  شرایط قبل از آن  نهفته است . در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که که از پیامبر اسلام سئوال شد که چرا شهید درقبرش مورد امتحان و ابتلاء قرار نمی گیرد ؟؟‌حضرت فرمود : شمشیر بالای سرش در هنگام شهادت برای امتحان و ابتلاء او کافی بود.

 

شهادت موثرترین و گویا ترین و برنده ترین عامل تبلیغ به صدق و صفا و حق و حقانیت است

 شهادت تنها مکتب و مبارزه ای است که شگرف ترین اثرات را در نسل های متعدد بشری داشته و موثرترین و گویا ترین و برنده ترین عامل تبلیغ به صدق و صفا و حق و حقانیت است و اساسا و ذاتا شهادت جز با انسان ها و اراده های مخلص همراه نمی شود . با تجلی شهادت  در سرزمین تفتیده کربلا بود که امروز آن سرزمین کانون همه شور ودلدادگی ها شده است و اگر شهادت نبود فرات که جویبار کوچکی از رودهای دنیا بود این همه در طول تاریخ و در سراسر عالم جاری نبود ! با شهادت است که بدر و حنین و خیبر و احد و .... و امروز مناطق عملیاتی دفاع مقدس ایران اسلامی از میان اعصار و قرون تاریخ عبور می کنند و هرچه می گذرد تازه تر و داغ خیز تر می شوند. مگر رسولان الهی و پیشوایان معصوم خود عالی ترین مقام در نزد حقتعالی را نداشتند، پس چرا همواره در تب و تاب شهادت می سوختند ؟‌مگر علی (ع) که خود مظهر همه خوبی ها و حقانیت ها  و تعالی ها بود در شهادت چه دید ؟؟که با فرود شمشیر کفر برفرق مبارکش ، می فرماید به خدا رستگار شدم .؟؟‌

 

 

 شهادت همواره بزرگترین مانعی است که دشمنان اسلام و انقلاب در مقابل خود می بینند و بارها اعلام کرده اند مبارزه با ملتی که آخرت را بر دنیا ترجیح می دهد، شکننده خواهد بود و راز جاودانگی و عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی علی رغم همه محدودیت ها و محرومیت های مادی و تجهیزاتی که وجود دارد نیز در همین فرهنگ ایثار و شهادت و روح انقلابی است که نمونه بارز آن در جنگ تحمیلی برای همگان هویدا گشت و ازاین رو دشمنان قسم خورده اسلام و بعضی از مغرضانی که چیزی از اسلام نمی دانند همواره با ترفندهای مختلف سعی دارند تا این عنصر ارزشمند و نیرو بخش را از ملت های مسلمان بگیرند چرا که تنها  گسترش این فرهنگ و روح پایداری است که لرزه براندام آنها انداخته است نه چیز دیگری.

 

 

به اجمال اینکه شهادت راز جاودانگی اسلام و رزمندگان اسلام و در حقیقت راهی پر رمز و سرشار از معانی بلند عرفانی و الهی است که جز با خود شهادت از آن چیزی نمی توان گفت و پایان سخن بیان  امام راحل عظیم الشان است که در تبیین شهادت فرمودند : ((ما خاکیان محجوب یا افلاکیان چه دانیم که این ((ارتزاق عند رب الشهداء)) چیست ؟ چه بسا مقامی باشد که خاص مقربان درگاه او –جل و علاء-و وارستگان از خود و ملک هستی باشد. پس مثل من وابسته به علایق و وامانده از حقایق چه گویم و چه نویسم که خاموشی بهتر و شکستن قلم اولی تر است . )) با این سخن امام ، خود حدیث مفصل بخوانیم از این مجمل .

 

 

شهدای غواص که در لحظه حساس و نیاز و این بار درنقش خواص آمدند

 به شهدای غواص که در لحظه حساس و نیاز و این بار درنقش خواص آمدند، یکباردیگر خوش آمد می گوییم و قطعا این بی مهری ها و کج اندیشی های زمانه که همیشه بوده برای شهدا تازگی ندارد . آنها این بار  عمارگونه آمدند تا بگویند خط شکنی همواره لازم است و به یقین در این فضای غبارگرفته این خط شکنان خمینی بودند که باردیگر به یاری امام امت آمدند، اگرچه قامت هایشان درهم شکسته و دستانشان بسته بود، ولی این قامت های فروشکسته ،قیامتی از قامت های یک امت قائم پدید آوردند.

 

این پیکره های دست بسته که بعضی کوردلان سعی داشتند و دارند تا پیامشان را در این لحظه های نیاز مورد هجمه های ناجوانمردانه قراردهند، یکبار دیگر سفره  سبز طراوت این نهضت را درتمام خانه ها و کوچه ها و گذرها گسترانیدند و امت اسلامی ایران برسر این سفره ،به ضیافت معنویت و اخلاص و عرفان شهدا در ماه مبارک رمضان نشستند و بدون تردید برکت های دیگر در راه است.

 

 

آمدن شهدای غواص، عامل اتحاد بیشتر مردم

در لحظه ی نیاز آمدند و مردم متحدتر شدند ، راه مشخص تر و چهر ه ها روشن تر گردید و نفاق و تردید و کارناوال تردید و ترس در خبیث ترین چهره و کینه اش به شهید و شهادت در قاب های متعدد آشکار شد. ملت خون گریست و تهمت ها و تشویش ها شروع شد و زمزمه های شیطانی علیه فرهنگ جهاد و دفاع و شهادت در قالب روشنفکری بیمار بلند شدند.

 

 اما در روز تشییع خندق حفر گردید و صراط کشیده شد. آنان که می خواستند پنجره روز را به روی شب زدگان عاشق نور ببندند، و تا پای دیوار کهنه ی نفاق پیش رفتند ، در موج خروشان امت حزب الله، بام نفاق و تردید و تزویر برسرشان خراب شد و در فراموشخانه منفور خود ساکت شدند و این بار از تشییع کنندگان می خواهند انتقام بگیرند. اما یکبار دیگر جان ها گرم ، اندیشه ها بارور،دل ها بیدار و صفوف منسجم گردید و این اعجاز خون است و خرداد ما هم همواره انفجار فجر و فلاح و همپای غزل حماسه و جهاد و شهادت و رجعت بوده و هست .

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی