نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. تير 1394 - 9:37
بسته بودن مهدکودکها در اول ساعات صبح و مشکل والدین در سپردن فرزند به مهد کودکها، خستگی روحی و جسمی و کم خوابی کارکنان در ماه رمضان باتوجه به افزایش ساعات کاری در طول روز و افزایش اوج ساعات مصرف انرژی در ادارات؛ چرا که در تابستان اوج مصرف انرژی در ظهر و بعدازظهر بوده و ادارات تا ساعت 15:45 بطور مستمر از آب و برق و دیگر منابع اتلاف انرژی استفاده میکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بخشنامه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تعطیلی پنجشنبه ها عملی گردیده و با واکنشهای متفاوتی در استان مواجه شده است. این تغییر ساعات کاری در کنار مزایایی که داشته باعث بروز مشکلاتی در خانواده ها، ادارات و وضعیت جسمی و روحی کارکنان گردیده است.

 

 

از بسته بودن مهدکودکها در اول ساعات صبح و مشکل والدین در سپردن فرزند به مهد کودکها، خستگی روحی و جسمی و کم خوابی کارکنان در ماه رمضان باتوجه به افزایش ساعات کاری در طول روز و افزایش اوج ساعات مصرف انرژی در ادارات؛ چرا که در تابستان اوج مصرف انرژی در ظهر و بعدازظهر بوده و ادارات تا ساعت 15:45 بطور مستمر از آب و برق و دیگر منابع اتلاف انرژی استفاده میکنند. اما در هر حال تعطیلی پنجشنبه ها به کارکنان ادارات این فرصت را میدهد تا با یک روز تعطیلی بیشتر در هفته هم در کنار کانون گرم خانواده باشند و هم به سایر امورات خود سروسامانی دهند.

 

 

 در این میان پایبندی به قانون در رعایت 44 ساعت کار در هفته بر اساس ماده 87 قانون خدمات کشوری نیز قابل تحسین است. اما آنچه که مشخص است اختیار استانداری در این میان لحاظ نگردیده است چرا که استانداران میتوانند بر اساس اختیار قانونی و بنا به شرایط اقلیمی منطقه خود ملاحظاتی در این خصوص داشته باشند و از اختیار خود در کاهش ساعات کاری استفاده نمایند.هر چند که ماده 87قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص 44 ساعت کاری در هفته تاحدودی سختگیرانه است و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا نیز سقف 40 ساعت کار در هفته و دو روز تعطیلی را دارند و شایسته است تا برای رضایت کارکنان دولت و خانواده ها و بهره وری نیروی انسانی در کشور، نمایندگان مجلس و بویژه مجمع نمایندگان استان طرح کاهش ساعات کار اداری و تعطیلی پنجشنبه ها را پیگیری نمایند.

 

 

حال با توجه به مطالب فوق الذکر، به خبر خبرگزاری تسنیم مورخ 2/4/94 در خصوص کاهش ساعات کاری در استان خوزستان دقت فرمائید:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، بر اساس بند 3 مصوبات جلسه مورخ دوم تیرماه امسال ستاد بحران برق استان خوزستان ساعات کاری ادارات خوزستان در فصل تابستان تغییر پیدا کرد.

براساس این مصوبه و با توجه بر ضرورت صرفه جویی و کاهش 10 درصدی مصرف برق در ساعات اوج مصرف، ساعات کار اداری استان خوزستان از تاریخ 3 تیرماه 94 تا پایان شهریورماه 94 از ساعات 7 صبح الی 14:15 دقیقه بعدازظهر تعیین شده است.

 

 

کاهش ساعات کار اداری خوزستان به منظور پیشگیری از قطعی مکرر برق منازل و حفظ رفاه حال خانواده‌ها و شهروندان در فصل تابستان انجام می‌شود.

 

 

با توجه به خبر مذکور به وضوح میتوان پی برد که مدیریت ارشد استان خوزستان از اختیار قانونی خود برای کاهش ساعات کاری ادارات بهره گرفته و گرنه خوزستان نیز جزیی از این کشور است و تابع قانون و ملزم به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری و رعایت سقف 44 ساعت کار در هفته هستند. ضمن اینکه پنجشنبه ها در خوزستان در طول سال تعطیل و کارکنان از مزایای تعطیلی آن برخوردارند. پس دلیل این همه سختگیری در رعایت دقیقه به دقیقه 44 ساعات کار در هفته و تا نزدیک به غروب در این ایام گرم تابستان و ماه مبارک رمضان چیست؟

 

 

مگر مهم شادابی کارکنان و رضایت خاطر آنان و خانواده ها نیست؟ کارکنانی که با انرژی و نشاط بیشتری در محل کار خود حاضر میشوند قطعاً اثربخشی بیشتری در محیط کار و منزل خود خواهند داشت. آنچه مهم است سلامت جسمي و روحي افراد و رفاه حال خانواده ها،تحكيم بنيان خانواده ها،ضرورت شادي و نشاط در جامعه و خانواده ها و ايجاد بستري مناسب با وجود افرادي پر انرژي،توانا،سرحال و سرزنده است كه بهبود خدمات، رضايتمندي ارباب رجوع و پيشرفت و توسعه جامعه را در پي خواهد داشت . امیدواریم با تجدیدنظر در ساعات کار اداری این مهم بخوبی تحقق یابد.

منبع: عصر دنا

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی