نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آبان 1394 - 21:48
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه رفاه طلبانه و تنبل حاکم بر کلیت دولت موجب روحیه وادادگی و خضوع در برابر بیگانگان می‌شود و دولت به وضوح و از زبان وزیر خارجه اعلام کرده که به توانایی های دفاعی داخلی باور ندارد و اهل تحمل سختی و فشار هم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مهدی کوچک زاده در پاسخ به این سوال که تعطیلی دولت به مدت دو سال و صرف پرداختن به موضوع مذاکرات چه اثراتی رو به دنبال دارد؟، افزود: این موضوع موجب اطمینان دشمنان از عدم اراده و قصد ما برای تکیه بر پتانسیل‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات اقتصادی کشور می‌شود و آنها را به نتیجه‌ بخش بودن تحریم و فشار اقتصادی امیدوار می سازد.

 

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه اندازه سیاست های دولت یازدهم در مسائل بین اللملی در جهت کمک به خروج ایران از بن بست اقتصادی بوده است؟ اظهار کرد: در دولت یازدهم که محور فعالیت‌های خود را مذاکرات با غرب برای باصطلاح خروج ایران از انزوا و رفع تحریم‌ها قرار داده بود متاسفانه هم شخص رئیس جمهور و هم وزیر امور خارجه در اظهار نظرهای خود بارها مرتکب خطاهایی نظیر اعلان خالی بودن خزانه و قابل انهدام بودن سیستم دفاعی کشور با یک بمب وغیره شدند که حاصلی جز جری تر شدن طرف های مذاکره نداشت.

 

وی ادامه داد: همه شاهد بودیم که در طی روند مذاکرات علیرغم تعهدات ژنو تحریم ها بیشتر شد و به تعهدات انجام شده نیز عمل نشد، در حقیقت دشمنان طرف مذاکره با آشکار شدن روحیات و باورهای مسئولین اجرایی در مذاکرات دریافتند که برای اعمال دشمنی شان خوب مسیری را انتخاب کرده اند و بر فشار اقتصادی خود بیشتر اصرار ورزیده و تکیه کردند.

 

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سیاست‌های دولت به فرض دارا بودن پتانسیل کمک به خروج ایران از فشار اقتصادی با نسنجیده گویی ها و ابراز تمایل بیش از اندازه به مذاکره از سوی رئیس جمهور و وزیر امورخارجه خنثی می‌گردید.

 

 

کوچک زاده در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی با کشورهایی که به ایران به چشم بازاری برای فروش اجناس خود نگاه می کنند و از هر موقعیت برای تحریم بازار ایران دریغ نمی کنند قابل قبول است؟ اظهار کرد: بدیهی است که کشورهایی که حسب سابقه تاریخی به ایران به چشم منبعی برای تامین انرژی ارزان از یکسو و بازار برای فروش کالاهای مصرفی خود نگاه کرده اند نمی‌توانند مرجع مناسبی برای رایزنی و مشورت در انتخاب مسیر اقتصادی باشند.

 

 

وی عنوان کرد: متاسفانه دولت فعلی نه به توان مردم و نه به حقوق آنان در عمل باور ندارد و با توجه به رأی شکننده‌ای که در انتخابات کسب کرده که علیرغم قانونی بودن به شدت محبوبیت آن را زیر سوال می‌برد از دیگر سو روحیه رفاه طلبانه و تنبل حاکم بر کلیت دولت موجب روحیه وادادگی و خضوع در برابر بیگانگان می‌شود دولت به وضوح و از زبان وزیر خارجه اعلام کرده که به توانایی های دفاعی داخلی باور ندارد و اهل تحمل سختی و فشار هم نیست این ها اصلی ترین عوامل برخورد نامناسب دولت با رفتار توهین آمیز و خارج از عرف و شأن ملت ایران از سوی دیگران است.

 

 

کوچک زاده در پاسخ به این سوال که آیا عدم پاسخ گویی به سخنان توهین آمیز و رفتارهای ناشایست کشورهای منطقه (عربستان ، ترکیه و بحرین) حضور ایران را در منطقه تحت الشعاع قرار نخواهد داد ؟ نیز گفت: قطعا عدم پاسخ گویی مناسب به زیاده خواهی ها و زیاده‌گویی ها می‌تواند به تدریج موجب خدشه به جایگاه و قدرت ایران در بین الملل گردد و حتی دشمنان را دچار خطای محاسباتی نموده و امنیت ما را دچار خدشه نماید.

صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی