نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. مرداد 1394 - 9:27
مادر شهید احمد آذریان از شهدای تازه تفحص شده غواص عملیات کربلای ۴ بعد از ۳۰ سال دوری از فرزند خود، او را با سرور و شادمانی به آغوش خواهد کشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مادر شهید احمد آذریان از شهدای تازه تفحص شده غواص عملیات کربلای ۴ بعد از ۳۰ سال دوری از فرزند خویش ،او را با سرور و شادمانی به آغوش خواهد کشید.

 

شهید احمد آذریان

 

مادر شهید  احمد آذریان بعد از شنیدن خبر تشخیص هویت پیکر مطهر فرزند شهیدش ضمن ابراز شادمانی و خرسندی از تایید هویت این شهید والا مقام از شادی و سرور خویش در مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهید خبر داد و افزود: من فرزند خویش را به خدای متعال سپردم و او جان و وجود خویش را در این مسیر اهدا نمود و من قطعا از بازگشت ایشان با شادی محلی “کِل” هلهله و شادی میکنم و شما انتظاری جز این از یک مادر بعد از بازگشت فرزند خویش نداشته باشید.

 

شهید احمد آذریان

 

این مادر صبور که بعد از ۳۰ سال چشم انتظاری فرزند خویش را به زودی در آغوش خویش خواهد دید در یک فضای روحانی و احساسی ادامه داد: بعد از آنکه شهدای غواص را تفحص نمودند به همراه فرزند شهید آذریان در بهار امسال آزمایش های خون و هویت را صورت دادیم و عصر دیروز توسط بنیاد شهید و سپاه پاسداران مطلع شدم که پیکر فرزندم تشخیص هویت شده است.

 

DSC08846

 

مادر شهید آذریان که به تازگی عمل قلب انجام داده است و هیجانات و اضطراب برای او خطرناک است با آرامش کامل و سکینه الهی که در وجودش مشاهده می شد به تشریح خاطرات خود با فرزند بزرگوارش میپردازد و میگوید: پسرم در سن کم عازم میدان های جنگ و نبرد حق علیه باطل شد و او به ندای امام خویش خمینی کبیر و عمل به دستورات دین اسلام لبیک گفت، آن زمان ما در روستا سکونت داشتیم و پسرم بسیار کم از میادین به مرخصی می آمد؛ در یکی از سفرهایی که او به روستایمان بازگشت به او گفتم ما برایت دلتنگی می کنیم و مدت اقامتت پیش ما را بیشتر بکنید و او در پاسخ به من گفت فدایت شوم به شما مرتب سر خواهم زد ولی وظایف مهمتری در میادین بر دوش خود احساس میکنم.

 

مادر شهید احمد آذریان

 

این اسوه صبر و مقاومت در ادامه با ذکر خاطره ای از ازدواج فرزند شهیدش در سن کم میگوید پسرم در ۱۴ سالگی ازدواج کرده بود و بعد از آن به میاداین نبرد اعزام شد هنگامی که در میادین حضور داشت صاحب فرزند شد و در یکی از بازگشت از میادین متوجه این مساله شد و به من گفت : مادر عزیزم اختیار فرزندم با توست و اختیار من با جبهه هاست من او را به خدا و مادرش و به تو می سپارم تا بتوانم به وظایف خویش جامه عمل بپوشانم. به زودی پیروزی از آن رزمندگان اسلام خواهد بود به سوی فرزند تازه متولد شده و مادرش و شما بازخواهم گشت.

 

شهید احمد آذریان

 

این مادر شهید در ادامه می افزاید مدتی بعد از سرگذشت فرزندم در میادین جنگ اطلاع نداشتم و انتظار می کشیدم تا اینکه خبر شهادت شهید زمان را شنیدیم. در بازگشت پیکر شهید زمان پسرم همراه با پیکر وی بازگشت. وقتی وی را دیدم بی قراری کردم و گفتم تحمل دوریت را ندارم ولی وی بازهم به من گفت مادر عزیز من باید راه شهید زمان را ادامه دهم و مسیر او ادامه راه شهدای اسلام است و من نیز با شنیدن دلایلی که گفت ، او به خدا و خمینی بزرگ سپردم و به او گفتم خدا پشت و پناهت باشد.

 

 

بعد از این عزیمت به میادین جنگ دیگر از او خبری نداشتیم و روایت های متفاوتی را از شهادت او میشنیدیم که توسط مقامات و مراجع ذی صلاح تایید نشد.

DSC08841

 

مادر شهید آذریان در تشریح تلاش ها برای تفحص شهید می گوید در سالهای قبل که پیکر مطهر شهدای گمنام را که به شهرستان آوردند به من اطلاع دادند که جهت شناسایی به سپاه بروم و من با بی قراری  گفتم:

 

"نبرینم دم سپاه بی سپاه و قهرم. رو می شهیدله بهر ایکنن کو شهید بهرم؟"

 

“من را به درب سپاه پاسداران نبرید که با آنها قهر می باشم آنها شهیدان همه را بین مادرانشان تقسیم میکنند ولی فرزند من را به من نمیدهند؟”

 

 

در این لحظه فرمانده سپاه با چشمان گریان به من گفت که مادرم بی قراری نکن که شهید تو هم به زودی بازخواهد گشتو

چشم انتظار فرزندم بودم امروز و فردا میکردم تا اینکه دیروز این خبر را به من دادند و گفتند فرزندت بازگشت.

 

shahidkkd

 

اسوه صبوری کهگیلویه با ابراز شادمانی از شنیدن خبر بازگشت فرزندش میگوید من حضرت باری تعالی را سپاس گذارم که بعد از اینکه امانت خویش نزد من را از من تحویل گرفت وی را به آغوشم بازگرداند و من فقط به یک تکه استخوان فرزندم نیز شاکرم و بعد از زیارت پیکر مطهرش صورتم را در صورتش میگذارم و یک دور دورش میزنم و دیگر چیزی از این دنیا نخواهم خواست.پسری میخواهد پیش مادرش بیاید و مادرش شادی نکند؟من او را به دست خدای بزرگ داده بودم و مردم که به تشییع پیکرش خواهند آمد پیش خدا رو سفید خواهم شد.

 

 

گفتگو: سید رضا خاضع

عکس: محسن تباری

 

 

منبع : پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی