نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. مرداد 1394 - 9:21
به قول شهید آوینی: در جمهوری اسلامی همه آزادند غیر از حزب‌اللهی‌ها.رسانه‌های مستقل داخلی تنها به بهانه انتقاد به مذاکرات هسته‌ای تعلیق می شوند،ولی به bbc رسانه روباه پیر اجازه فعالیت داده می شود!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ مشکل اینجاست که بعضی‌ها نمی‌خواهند قدرت ابزارهای فرهنگی را باور کنند. آن‌ها فکر می‌کنند جامعه‌ای با سرانه روزانه کمتر از ۱۷ دقیقه مطالعه تمام باورهای خود را از مجاری درست به دست می‌آورد و به‌راحتی راست و دروغ و صحیح و غلط حرف‌های دیگران را تشخیص می‌دهد؛ آن‌هم دیگرانی که حرف خود را در هزار لایه تودرتوی زیبا می‌پیچانند تا نکند مخاطب درد بریده شدن شاه رگ آرمان‌هایش را با تیغ رسانه درک کند.

 

BBC یا همان باشگاه خبرپراکنی بهایی – صهیونیستی تحت مدیریت نهادهای دولتی بریتانیا یکی از همان رسانه‌های باسابقه‌ای است که با تکیه‌بر ابزارهای روان‌شناختی و جامعه‌شناختی و اصول حرفه‌ای تولید خبر در عرصه انتقال از قدرت بسیار بالایی برخوردار است رسانه‌ای که نمای به‌ظاهر بی‌طرف او مخاطب را به صدق خبرش متقاعد می‌کند تا در دالان هزار چم خبر با چشم و گوش بسته حرف آن‌ها را دربست قبول نماید.
BBC اگرچه یک رسانه فعال انگلیسی است اما شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها آن BBC فارسی باشد. بخشی که باوجود قطع بودجه دولتی بخش‌های مختلف این رسانه هنوز بخش فارسی آن در هر سه قسمت صدای BBC و شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی BBC فارسی هنوز از طرف دستگاه دولتی و با بودجه‌های تزریقی دولت بریتانیا اداره می‌شود.

اما در پشت ژست حقیقت محور BBC چیزی غیر ازآنچه می‌بینید قرار دارد!

آن‌هایی که این شبکه را خوب می‌شناسند می‌دانند که BBC فقط یک باشگاه خبرپراکنی نیست بلکه او بخشی از جورچین دستگاه‌های جاسوسی غرب به‌خصوص Secret Intelligence Service یا همان MI6؛ دستگاه اطلاعات و امنیت انگلیس می‌باشد که در برهه‌های مختلف با کمک به مخالفین اراده ملت ایران، خیانت و جنایت‌هایی را در حق این ملت روا داشته است.

 

با توجه به اسناد، سابقه خیانت‌های این به‌ظاهر رسانه به دوران کودتای ۲۸ مرداد و اقدام علیه اراده ملت در نخست‌وزیری مصدق برمی‌گردد. دولت بریتانیا که از مصدق به خاطر همکاری با آیت‌الله کاشانی در جریان ملی شدن صنعت نفت دل‌خوشی نداشت تمام تلاش خود را برای سرنگونی مصدق انجام داد که در بخشی از این تلاش‌ها دولت بریتانیا برای پیشبرد تبلیغات خود علیه مصدق از رادیوی فارسی بی‌بی‌سی استفاده می‌کرد و در برنامه‌های متفاوت به‌نقد هجمه و حتی افترا به مصدق می‌پرداخت و بارها مطالب ضد مصدق از این رادیوپخش شد به‌طوری‌که کارمندان ایرانی این رادیو دست به اعتصاب زدند.

 

در بیست‌ویک ژوئیه ۱۹۵۱ میلادی یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه بریتانیا از سفیر کشورش در ایران به خاطر پیشنهادهای وی در بهبود برنامه‌های رادیویی علیه مصدق تشکر کرده است و به او می‌نویسد:

بی‌بی‌سی تا اینجا اغلب نکاتی که شما فهرست کرده‌اید انجام داده است. اگر اطلاعات بیشتری بدهید که چگونه می‌توان برنامه‌ها را مؤثرتر کرد تا به همان ترتیب اجرا شود. ضمناً باید از حمله به طبقات حاکم اجتناب کنیم. چراکه احتمال دارد بخواهیم با حکومتی که از همان طبقات بعد از سقوط مصدق تشکیل می‌شود کارکنیم.

 

بر اساس گزارش دونالد ویلبرگ کارشناس سیا در ایران در جریان کودتای ۲۸ مرداد زمانی که شاه به هیچ طریقی از سقوط مصدق و حمایت‌های بریتانیا اطمینان حاصل نمی‌کرد، اسدالله رشیدیان به شاه گفت که از رادیو فارسی بی‌بی‌سی هم درخواست کمک شده تا شاه اطمینان یابد که دولت‌های آمریکا و بریتانیا طرح کودتا را تأیید کرده‌اند. او می‌گوید که قرار شد که رادیوی فارسی بی‌بی‌سی جمله «الآن نیمه‌شب است» را به «الآن دقیقاً نیمه‌شب است» تغییر دهد تا شاه آن را بشنود و مطمئن شود که طرح سرنگونی را آمریکا و بریتانیا حمایت می‌کنند.

بعد از انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی این مخالفت‌ها و خیانت‌ها رنگ و جان تازه‌ای گرفت و BBC در عرصه خبر نقش تضعیف‌کننده روحیه ملت ایران را به عهده گرفت. انتشار اخبار کذب از شکست‌هایی که گاه اصلاً وجود نداشت و بزرگ‌نمایی در شکست عملیات‌ها، دروغ‌پراکنی در خصوص تعداد شهدا و وضع اقتصادی کشور ازجمله کمک‌هایی بود که این رسانه به نیروهای بعثی می‌کرد تا از این رهگذر خللی در صفوف ملت به وجود بیاورد.

از جنگ که بگذریم نقش این مجموعه خبرساز در برهه‌های مختلفی چون فتنه کوی دانشگاه و نیز فتنه ۸۸ فراموش نشد. این جریان خبری با بزرگنمایی در خصوص اغتشاشات خیابانی و نیز رساندن پیام‌های خارج از کشور به معاندین داخلی نقشی مهمی در مخالفت با اراده ملت ایفا نمود تا آنجا که می‌توان BBC را کانون جنگ روانی و سازمان دهنده تظاهرات خیابانی در فتنه ۸۸ دانست.
آن روزها که اراده ملت بر اراده BBC و اربابانش پیروز شد، دستگاه حاکم بر ایران این رسانه مردم‌فریب را از کشور اخراج نمود و تمام فعالیت‌هایش را در ایران ممنوع اعلام نمود؛ اما ازآنجاکه هر دم از این باغ بری می‌رسد در دولت اعتدال قرار است پای این رسانه فتنه‌گر به کشور باز شود.

این در حالی است که رسانه‌های مستقل داخلی تنها به بهانه انتقاد به مذاکرات هسته‌ای به حال تعلیق درمی‌آیند و هیچ‌کس اجازه انتقاد به روند این معاهده ذلت‌بار را ندارد.

به قول شهید سید مرتضی آوینی: در جمهوری اسلامی همه آزادند غیر از حزب‌اللهی‌ها.

منبع:حرف ناب

انتهي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی