نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مهر 1394 - 9:54
ملک حسینی جنگ نرم دشمن را جنگی فراتر و سخت تر از جنگ سخت دانست و افزود: دشمن در جنگ سخت شکست خورده است و در ابعاد سخت تر از جنگ سخت با جنگی به نام جنگ نرم به جنگ اراده ها، غیرت و مردانگی ها آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیی چهارفصل،  آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در آیین کلنگ زنی حسینیه های الزهرا(س) و امام رضا (ع) شهر مادوان گفت: امروز عرصه جنگ نرم دشمن،جنگ با ارزش ها وآرمانهاست و امروز کسانی در تیر رأس جنگ دشمن قرار گرفته اند، که از نبود سلاح فرهنگ به دور هستند.

 

وی ترویج کارهای فرهنگی را یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان فرهنگی دانست و افزود: امروز آسیب های فرهنگی در جامعه باعث رشد و پیشرفت جنگ نرم دشمن در بستر خانواده ها خواهد شد.

 

کشته شدگان جنگ نرم له شدگان این جنگ هستند

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری بیان کرد: اگر امروز مردم در جنگ نرم دشمن، سلاح غیرت،مقاومت و اراده خود را از دست دهند و نتوانند در مقابل این حربه نرم دشمن از خود دفاع کنند، له شده گان این جنگ خواهد شد.

 

ملک حسینی جنگ نرم دشمن را جنگی فراتر و سخت تر از جنگ سخت دانست و افزود: دشمن در جنگ سخت شکست خورده است و در ابعاد سخت تر از جنگ سخت با جنگی به نام جنگ نرم به جنگ اراده ها، غیرت و مردانگی ها آمده است.

 

وی کشته شدگان جنگ نرم را مردگانی بیش دانست و گفت: کشته شدگان جنگ نرم له شدگان این جنگ هستند ولی در مقابل کشته شدگان جنگ سخت شهدای هستند که با غیرت و مردانگی همانند هشت سال دفذع مقدس در مقابل دشمن ایستادند.

 

فاصله بین جنگ نرم و جنگ سخت ،عوض شدن ارزشها ست

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: کسانی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمن متجاوز ابستادند شهید در راه خدا هستند ولی امروز دشمن با تعبیر وارنه جنگ به دنبال له کردن ارزش ها و از بین بردن روحیه مقاومت است.

 

ملک حسینی به الگو برداری مردم جامعه از ایثار و مقاومت شهدای هشت سال دفاع مقدس در ترویج کارهای فرهنگی اشاره داشت و گفت:اگر امروز توانسته ایم در برابر دشمن بایستیم و دشمن شکست دهیم و در برابر تحریم های ظالمانه بایستیم  همه از مدد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که باید از این رویحه مقاومت الگو برداری کرد.

 

دشمن با جنگ نرم در صدد نفوذ است

وی به نفوذ دشمن و بستن راه نفود آۀنها در جامعه اشاره داشت و گفت:دشمن امروز در صدد نفوذ است و که راه مقابله با نفوذ آنان در این جنگ همت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را می طلبد.

 

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری مروجان جبهه فرهنگی را فرماندهان جنگ نرم دانست و افزود:کسانی که امروز در جبهه فرهنگی در جلوی دشمن می ایستند، فرماندهان جنگ نرم هستند.

 

ملک حسینی به عرصه جنگ نرم دشمن در برهه کنونی اشاره داشت و گفت: شمن در جنگ نرم، غیرت، عفاف، حجاب،مردانگی وخانواده را هدف قرار داده است و می خواهد با تیرهای زهر آگین سلاح های مخوف خود در بستر خانواده ها نفوذ کند و مردانگی را از بین ببرد .

 

مسجد سنگر مقابله با جنگ نرم است

وی مسجد را سنگر مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: اگرکسی زمینی برای ساخت مسجدی هدیه می مهد و فردی دیگر در اجرای آن کمک می کند، همانند رزمندگانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس در جلوی دشمن ایستادند.

 

ملک حسینی مشارکت مردم در اجرای ساخت حسینیه سازی و مسجد سازی را از برکات آن دانست و گفت: مبادا فردی فکر کند ساخت و احداث یک مسجد و حسینیه برای او کسر شأن است ،بلکه باید بداند کمک در اجرای چنین اماکنی بالاترین ارج را دارد.

 

مردم خودشان بانی مسجد سازی باشند

وی مشارکت مردم را یکی از اصول مسجد سازی دانست و گفت: مردم باید در ساخت این حسینیه ها مشارکت داشته باشند و خودشان بانی آن باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ریش سفیدان و معتدمان محل و طوایف باید اینگونه فرهنگ ها را وارد زندگی جوانان خود بکنند و به آنها نشان دهند که کمک کردن در ساخت یک مسجد بالاترین قرب را در نزد خدواند دارد.

 

کسانی که بر آتش فتنه سردسیری و گرمسیری می دمند خجالت بکشند

ملک حسینی در ادامه با انتقاد از برخی خرده فرهنگهای غلط سردسیری و گرمسیری در بین برخی از طوایف و شنیده دامن زدن به این موضوعات کهنه از سوی برخی روشنفکران گفت: کسانی که امروز دم از سردسیری و گرمسیری می زنند و در صدد آتش افروغ کردن اینگونه واژه تفرقه افکنانه در بین جامعه هستند، خجالت بکشند .

 

وی ادامه داد: ساکن شدن در مکانی به نام  مادوان از سوی یک طایفه به منزله نزدیکی و دوستی است و نباید هم دیگر را به چشم بیگانه دید و باید دانست هر کس در مادوان ساکن است مادوانی است.

 

بازگو کردن سردسیری و گرمسیری روشنفکری نیست

ملک حسینی ابراز داشت: چرا امروز لر بودن را چرا فراموش کرده ایم، چرا فرهنگ ایلی مان که مهمان نوازی و دوستی را فراموش کرده ایم و با گفتن سخن های تفرقه افکنانه به دنبال زد و خورد دو طوایف به جان هم دیگر هستیم.

 

وی ابراز داشت: امروز بزرگان محل نقشی محوری را در جامعه ایفا می کنند و نباید این موضوع به گونه ای شود که در اینده نتوانیم دیگر ریش سفیدمان را برای یک موضوع از پیش پا افتاده گرو بگذاریم.

 

نماینده مردم استان در شورای خبرگان رهبری در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولین بانی احداث این حسنیه ها در شهر مادوان گفت: نبود زیرساختهای فرهنگی یکی از مهمترین دغدغه شهروندان این منطقه بوده که عزم جهادی و راهکارهای اصولی بسیج و سپاه فتح در احداث این حسینیه ها قابل تحسین است .

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی