نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آبان 1394 - 14:09
جلسه پرسش و پاسخي كه حاشيه هاي آن به اصل جلسه سنگيني مي كرد و البته اين اتفاقات تا حدودي باب ميل سخنران و برگزار كننده جلسه بود، چرا كه مهمان برنامه تمايلي و شايد توانايي براي پاسخگويي به سوالات مطرح شده از سوی دانشجويان را نداشت و همين ضعف سخنران كافي بود تا حاشيه هاي داغ تر از متن اين برنامه شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نشست دبیرکل حزب ندای ایرانیان در بعد‌از‌ظهر روز سه‌شنبه با دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج که به همت انجمن اسلامی این دانشگاه برگزار شد، موضوعات مختلف و البته حاشیه‌داری را به همراه داشت.

 

جرقه حاشیه با نصب  پوستر سبز

  اولين حاشيه اين برنامه پوستري بود كه به ميز مهمان و مجري چسبيده شده بود، پوستري كه در آن روز ملي استكبار ستيزي جاي خود را به روز ملي آزادي خواهي داده بود، آن هم آزادي كه به رنگ سبز نوشته بود و همين اقدام ميزبان خبر از برگزاري يك جلسه، با حاشيه هاي داغ مي داد.

 

 در ابتداي برنامه مجري در جايگاه خود حاضر شد. وي كه به گفته خود پس از سال ها دوري از دانشگاه به ميكروفن يك جلسه دانشجويي رسيده بود با خواندن اشعار لري و البته در وصف سران فتنه چراغ بعدي اين حاشيه ها را روشن كرد.

البته اين تمام ماجرا نبود و حاشيه ها هم به همين جا ختم نشد، چرا كه پس از حضور سخنران جلسه در جايگاه خود به بيان مطالبي پرداخت كه هيچ سنخيتي با موضوع جلسه و روز ملي مبارزه با استكبار نداشت .

 

دكتر فراهاني پس از گپ و گفت ابتدايي خود با بيان اين كه مرگ بر آمريكا در شرايط كنوني جمهوري اسلامي به هيچ وجه به صلاح كشور نبوده سخنراني خود را شروع كرد، موضوعي كه رهبر انقلاب در ديدار روز گذشته خود به تبيين اين شعار پرداخت به و فرمودند: مفهوم این شعار، مرگ بر سیاستهای امریکا و استکبار است و این منطق برای هر ملتی تشریح شود آن را می پذیرد.

دبير كل حزب نداي ايرانيان در بخش دوم سخنان خود به ارائه چهره اي ديگري از اسلام پرداخت و با بيان اينكه اقداماتي همچون تسخير لانه جاسوسي وجه خوبي در جوامع بين المللي نداشته گفت: ما بايد ارائه دهنده اسلام رحماني در شرايط حساس كنوني باشيم.

سخناني كه زاويه 180 درجه اي با آرمان هاي انقلاب و نظام داشت و به بيان ديگر تسليم شدن در مقابل دولت هاي غربي را توجيح و قبح زدايي مي كرد چرا كه با بيان يك الگوي توسعه براي جمهوري اسلامي آن هم از ديدگاه ليبرالي به بيان اين موضوع پرداخت كه اگر بخواهيم پيشرفت و توسعه پيدا كنيم بايد در مقابل دولت هاي غربي كوتاه بياييم و با شعار دادن عليه اين دولت ها جايگاهي در پيشرفت و توسعه جهاني نخواهيم داشت .

موضوعي كه حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب درسخنراني هاي متعددي به تبيين آن پرداخته اند و تنها راه پيشرفت توسعه ايران اسلامي را اتكاء به ظرفيت هاي داخلي و حمايت جوانان نخبه، كارآفرينان و سرمايه گذاران داخلي مي دانند.

در ادامه مجيد فراهاني براي توجيح الگوي ترسيمي خود كشور ژاپن را مثال زد و گفت كه بايد به جاي شعار دادن، مانند كشور ژاپن اقتصاد خود را شكوفا كرده تا بتوانيم توليدات خود را به آمريكا صادر كنيم.

پس از پايان سخنان مهمان برنامه نوبت به دانشجويان و دانشجو نماياني (اعضاء شوراي مركزي حزب نداي استان و دانشجويان سابق دانشگاه) رسيد تا به مطرح كردن سوالات خود بپردازند.

قباد خلیلی از جامعه دانشجویان مسلمان به عنوان اولين پرسشگر در جايگاه حاضر شد و به ارائه سوالات و پرسش هاي خود پرداخت .

وي با بيان اينكه شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار صرفاً سیاسی نبوده و یک شعار انسانی است که آمریکا در طول تاریخ بر جامعه بشریت وارده کرده است گفت: این شعار علیه سیاست‌های ضد اخلاقی، انسانی و بشریت و نژادپرستی امریکا است و تسکینی بر دردهای است که بر مردم جهان روا شده است مباحث خود را شروع كرد.

 وي در ادامه با بيان اينكه چرا با وجود عدم تغییر در رفتار امریکا عده‌ای به دنبال سرپوش گذاشتن بر ظلم‌های تاریخی امریکا است، اعضای ندای ایرانیان در زمان فتنه چه مواضعی داشتند؟و اينكه اسم ندای ایرانیان ذهن‌ها را ناخداگاه با برخی فتنه‌گران درگیر می‌کنند، آیا این حزب برای زنده نگه‌داشتن آن فتنه‌ها است؟كه اين سخنان خليلي با شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر آمريكاي توسط حاضرين جلسه به پايان رسيد .

فراهانی درپاسخ به اين سوالات گفت: هیچ بشری ظلم‌ها را تحمل نمی‌کنند، من سئوال می‌کنم؛ ایران بیشتر از امریکا لطمه دیده یا ژاپن؟ هنوز ژاپن نتیجه آن حمله اتمی امریکا را می‌بیند و ژاپنی‌ها استقلال امریکا را نشان رفته است. اختلاف ما در روش‌ها ولی در اصل استکبار ستیزی و تحقق خواسته‌های مردم و استقلال هیچ اختلافی نداریم.

 اما شعار نمی‌تواند جای تعامل اقتصادی و گسترش کسب و کار را بگیرد، با ارج نهادن به روشنفکران و مسند نشاندن صنعتگران و تعامل آزاد و گسترش کسب و کارهای بین‌المللی و با صدور خدمات فنی و مهندسی و با تعاملات تکنولوژیکی و با گسترش هایتک و .. باید قدرت ایران را نشان داد و غرب را به عقب راند.

فراهانی اضافه کرد: این افتخار ما نیست که ۳۰ درصد از فارغ‌التحصیلان ما بیکار باشد و شعار بدهیم، حداکثری سازی منافع ملی و قدرت سازی ملی و بنابراین باید مذاکره کنیم.

ندای ایرانیان با فتنه ۸۸ ارتباطی ندارد


در ادامه فرزانه مير فردي به نمايندگي از تشكل راه اميد دانشگاه آزاد در جايگاه حاضر شد و با بيان اينكه، چرا ما فيلمي مانند آرگو را محكوم مي كنيم در صورتي كه اين فيلم ايران را يك كشور قهرمان معرفي مي كند؟ به طرح موضوعات خود پرداخت.

وي در ادامه با بيان اينكه كجاي تاريخ گروگان گيري افتخار بوده است؟ سخنان خود را به پايان برد .

يزداني ديگر دانشجويي بود كه به نمايندگي از تشكل فرهنگ و سياست در جايگاه حاضر شد.

در ادامه بهنام تركمان به نمايندگي از بسيج دانشجويي ديگر دانشجويي بود كه صحبت هاي خود را با عذرخواهي از مهمان جلسه به خاطر دعوت كردن مجري برنامه از فراهاني با لقب "زبان بسته" آغاز كرد.

 

 

وي با بيان اين كه در ادبيات ما لقب زبان بسته را براي حيوان به كار مي برند از مهمان جلسه عذرخواهي كرد.

تركمان در ادامه با انتقاد از سخنان مهمان برنامه به خاطر معرفي ژاپن براي يك الگوي عملي براي حذف شعار "مرگ بر آمريكا " گفت: جناب آقاي فراهاني چرا را كشوري مثال مي زنيد كه خود هنوز مستعمره آمريكا بوده و اصلا ارتش ندارد واينكه آيا شما خود محصولات پاناسونيك را روي ميز دولت مردان آمريكايي ديده ايد كه اين مباحث فريب دهنده را به خورد جامعه مي دهيد.

ثانيا بر فرض كه ما اين مطالب را شما قبول كرديم آيا اقدامات دولت در راستاي تحقق بخشي و توانمند سازي توليد داخلي است اگر اينگونه است چرا دولت دوسال مردم را با قول رفع مشكلات اقتصادي از طريق رفع تحريم ها سر كار گذشته است ومهر تاييد اين حرف هم نامه 4 وزير اقتصادي دولت است.

وی گفت: چرا دولت یازدهم به خودشان هم رحم نمی‌کند و همدیگر را با لحن‌های مفت خور و… مورد خطاب قرار می‌دهند.

ترکمان در ادامه گفت: اگر دوستان شما به ما می‌گویند افراطی، افتخار می‌کنیم که سر لیست این افراطی‌ها امام خمینی(ره) هستند.

نماينده بسيج دانشجويي در پايان سوالات خود از مجيد فراهاني به عنوان دبير حزب نداي ايرانيان خواست تا توضيحاتي را در رابطه با ليست اصلاح طلباني كه صادق خرازي از آن سخن گفته بود بدهد و اينكه چرا آقاي خرازي بعد از گذشت مدتي از افشاگري خود سكوت كردند، مگر ايشان هم به شكنجگاه آقاي مصباح رفته اند سخنان خود را تمام كرد.

اين سخنان نماينده بسيج دانشجويي با تاييد دانشجويان و سر دادن شعار مرگ بر آمريكا به پايان رسيد .

اما سخنران جلسه با طرح موضوعات حاشيه اي و بي ربط از پاسخگويي به اين سوالات شانه خالي كرد.

در ادامه نوبت به حاتمي نماينده انجمن اسلامي رسيد، وي بيان اينكه 75 ميليون نفر در ايران بسيجي هستند سوالات خود را شروع كرد.

 

 

سوالاتي كه بيشتر جنبه پاسخگويي به نماينده بسيج داشت كه اين حركت وي با عكس العمل مجري و مهمان جلسه مواجه شد و سخنران جلسه با بيان اينكه دانشجويان تنها سوالات خود را مطرح نمايند  قصد آرام كردن جلسه را داشت كه دانشجويان با شعار دادن فضا را از دست وي خارج كردند .

البته اين به هم ريختگي را مي توان به مسلط نبودن مهمان جلسه و مجري آن و پرداختن به موضوعات خارج از بحث جلسه مانند اسم بردن از سران فتنه  به جاي پاسخگويي به سوالات دانشجويان دانست.

 

در ادامه جلسه نوبت به عميد نماينده مجمع دانشجويان مسلمان رسيد، وي در ابتداي صحبت هاي خود با بيان اينكه اگر چیزی به اسم حزب باد نبود، نان خیلی‌ها آجر می‌‍شد سخنان خود را آغاز كرد.

عميد با بيان اينكه افرادي در درون دولت به دنبال تبديل كردن دانشگاه به باشگاه احزاب سياسي هستند اشاره كرد و گفت چرا در بايد در نزديكي انتخابات شاهد رويش تشكل هاي يك با مصرف جهت سوء استفاده هاي حزبي باشيم .

 

امين كشاورز هم در وسط برنامه به دعوت انجمن اسلامي در جايگاه حاضر و ضمن خير مقدم گفتن  به مهمان برنامه از به حاشيه كشيدن جلسه اي كه بايد به استكبار ستيزي مي پرداخت گفت: دوستان فراموش كرده اند كه همين شعار مرگ بر آمريكا ما كليد انقلاب هاي ايجاد شده در منطقه شده است.

 

در پايان محمودي  آخرين دانشجويي بود كه به نمايندگي از انجمن اسلامي دانشگاه با مطرح كردن اين موضوع كه اگر ديدگاه نظام در شرايط كنوني دولت بود آن اقدام(گروگان گيري) در اوايل انقلاب را انجام نمي داد.

 

لازم به ذكر است كه در اين جلسه تمامي اعضاي حزب نداي استان و افرادي همچون محمد بهرامي و مجید باقريان و ديگر افراد شاخص اصلاح طلب حضور داشند .

صبح زاگرس
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی