نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. بهمن 1395 - 12:20
اینترنت مخابرات دهستان دشتروم در ماه گذشته دچار اختلال و قطعی مکرر و مانند همیشه سعی شده کلا موضوع نادیده گرفته شود. چرا؟

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه‌های علمی و فنی، انکارناپذیر بوده و در برنامه‌ریزی‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد.

اینترنت دارای کاربردهای زیادی است که کاربران بدون صرف هزینه و اتلاف وقت به دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

از جمله کاربردهای اینترنت در زندگی روزمره انسان، آموزش از طریق اینترنت/ پست الکترونیک/ گردشگری(مثل رزرو بلیط)/ بانکداری الکترونیکی/ تجارت الکترونیک(مثل خرید و فروش اتومبیل)/ بازاریابی/ ترجمه الکترونیکی/ خرید سهام از طریق اینترنت/ فروشگاه اینترنتی/ انجام تحقیقات از طریق اینترنت/مبادله اطلاعات/ ثبت نام اینترنتی(مثل ثبت نام دانشگاهها)/ تبلیغات اینترنتی/ خرید کارتهای اعتباری، کارت شارژ، مشاهده وضعیت آب و هوا/ کتابخانه الکترونیکی/ استخدام/ اخبار/ نیازمندیها/ دانشگاه مجازی و غیره است.

بنابراین گزارش؛ اختلال و قطعی اینترنت کاربران دهستان دشتروم یکی از بدترین شرایط خود را درماه های اخیر تجربه کرد بطوریکه اینترنت پنج روز اخیر در دهستان دشتروم به کلی قطع شد.

از سه شنبه 12 بهمن،با آغاز بارش برف و باران در استان اختلالات گسترده در اینترنت دشتروم آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

قطعی مکرر اینترنت عصبانیت کاربران را دو چندان کرده است

در چند روز اخیر نیز در بسیاری از مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اینترنت یا قطع بود یا سرعت آن بسیار بسیار پایین گزارش شده است.

یکی از کاربران اینترنت مخابرات که ساکن روستای جهان آباد دشتروم است، گفت: من از اینترنت مخابرات استفاده می کنم واقعا خسته شدم سرعت بسیار پایین و گاهی هم قطع می شود. متاسفانه در روستای ما شرکت های خصوصی خدمات خود را هنوز گسترش نداده اند.

خبرنگار چهارفصل در تماس تلفنی با اهالی روستا های مختلف در شهر یاسوج موارد مشابه را گزارش داده است.

یکی دیگر از کاربران اینترنت مخابرات در روستای کریک گفت: بیشتر روزها با نوسان اینترنت رو به رو هستیم گاهی باز کردن یک صفحه مرورگر و سرعت پایین ما را کلافه کرده است. در صورتی که ما هزینه ای که پرداخت کرده ایم برای سرعت بالاست.

امسال قطعی اینترنت نداریم

همه ی این اتفاقات در شرایطی به وقوع پیوسته که وزیر ارتباطات در نخستین وعده ی خود پس از تکیه بر صندلی وزارت گفت : «امسال قطعی اینترنت نداریم».

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح دلیل کاهش سرعت اینترنت برای کاربران ایرانی اعلام کرد: برخلاف اغلب کشورهای دنیا که پهنای باند بین ۸ نفر به اشتراک گذاشته می شود در کشور ما این رقم به ۲۵ هم می رسد.

وزیر مربوطه در صفحه اجتماعی شخصی خود در پاسخ به مطالبات کاربران درباره کندی اینترنت و نظارت بر شرکت های فروشنده آن، نوشت: در اغلب کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از پهنای باند، یک پهنای باند مشخص را بین ۸ نفر به اشتراک می گذارند و اصطلاحا این نسبت را ضریب شیرینگ یک به هشت (sharing 1-8) می نامند.

واعظی افزود: متاسفانه در کشور ما به دلیل کمبود شدید پهنای باند این نسبت به ۱-۲۰ یا حتی ۱-۲۵ هم رسیده که یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت کاربر نهایی است.

همه می دانند در دنیای امروز اینترنت جزء لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است مسئولان باید ارایه خدمات به مشتریان را در دستور کار خود قرار دهند و خدمت‌رسانی را در شبکه اینترنت ارتقاء بخشیده و به فکر آسایش و راحتی در امورات مردم جامعه خود باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام واقعا ما از اینترنت روستای دشتروم خسته شدیم . چرا مسوالان به فکر مردم نیستن چرا ما ایقد از استانها وشهرهای هم جوار عقب ماندیم . عمه شد 4G ولی ما 3G هم نیستیم .ماهیانه بسته خرید میکنیم وپول مارو مخابرات بالا میکشه و هیچ استفاده ای از اینترنت نداریم چون ضعیف هست . ما ساعت ها باید در انتظار بشینیم تا بتونیم حداقل یه صفحه ای باز کنیم . یا باید ساعت 3یا4شب پاشیم ببینیم سرعت یه کم تغیر کرده تا بتونیم صفحه ای را بایه کم تغییر سرعت باز کنیم . خواهشم ازمسولان این هست که حداقل اینترنت دشتروم را 3G کنن چون ما 4G بودن را هرگز تجربه نخواهم کرد با تشکر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی