نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1396 - 20:26
حسن روحانی استان محروم کهگیلویه و بویراحمد را در سفرهای استانی خود به عنوان آخرین مقصد انتخاب کرد و در بحبوهه تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم به بسیاری از استان های کشور سفر کرد اما باز هم اهمیتی به مردم غیوراین استان نداد و برای سخنرانی و شنیدن مشکلاتشان در جمع آنها حاضر نشد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل ، استان کهگیلویه و بویراحمد که در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت استان نخست در اعزام نیرو به جنگ بود و در تمامی صحنه های سیاسی، ملی و مذهبی نیز در رده های نخست جای دارد همواره مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است به نحوی که با وجود داشتن ظرفیت های خدادادی فراوان همچنان از فقر و محرومیت عمیق تاریخی رنج می برد.

مشارکت مردم این استان در تمامی انتخابات ها و جایگاه این استان در میان استان های کشور خود نمود عینی از مردم سالاری دینی است و شور و شعف این مردم برای دفاع از انقلاب و آرمان های امام ، رهبری و شهدای والامقام زبان زد عام و خاص است.

موضوعی که مردم کهگیلویه و بویراحمد را در دولت یازدهم به شدت نگران کرد نگاه سطحی این دولت به این استان است که با وجود تمامی محرومیت هایی که در دل خود جای داده است مورد بی مهری دولتمردان قرار گرفت و پس از سالها انتظار سرانجام به عنوان استان یکی مانده به آخر در 24 مرداد 95  پذیرای رئیس جمهور شد که این امر نارضایتی های شدیدی را به دنبال داشت و در رسانه ها نیز این موضوع انعکاس گسترده ای یافت.

روحانی در این سفر در جمع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به چند وعده کلی بسنده کرد و پاسخ قانع کننده ای به انبوه جوانان بیکارو کارگرانی که به دلیل رکود شغل خود را از دست دادند نداشت و اعتباراتی نیز که برای اجرایی طرح های عمرانی و اقتصادی مصوب کرد نیز اختصاص نیافت و مدیران کل در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به این موضوع بارها اشاره کردند.

در سال پایانی دوره ریاست جمهوری یازدهم و آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها، کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر از جمله استان هایی بود که روحانی در جمع مردمش حضور نیافت و این بار نیز حتی در صدر استان های آخر برای سفر ریاست جمهوری دولت بنفش قرار نگرفت.

به نظر می رسد سفر26 اردیبهشت 96 اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد ریاست جمهوری به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و حمایت وی از روحانی نیز تنها به دلیل برخی فشارها از سوی چهره های سیاسی انجام شده است و جهانگیری نیز دراین سفر حضور مردم استان برای اعلام انصراف خود به نفع روحانی را کافی ندانسته است و این موضوع را در شیراز علنی کرده است.

اینکه چرا حسن روحانی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی در میان استان های کشور قائل نیست و برای اجرا و افتتاح برخی پروژه ها تنها برخی وزرا و معاونان آنها به این استان سفر می کنند موضوعی است که علت آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی