نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1396 - 17:20
ساماندهی وانت های میوه فروش و به طور کلی دستفروشان در شهر یاسوج به معضل بزرگی تبدیل شده است که با تصمیم های مقطعی شهرداری یاسوج و شورای شهر مشکلات بزرگتری را برای شهروندان ایجاد می کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل جمعی از اهالی ساکن در منازل آپارتمانی جمعه بازار یاسوج که در آپارتمان های مسکن مهر و مجتمع رضولن زندگی می کنند نسبت به حضور وانت های میوه فروش در اطازف منازل خود به این پایگاه خبری شکایت کرده و خواستار بررسی  موضوع و حل آن شده اند به گونه ای که حضور میوه فروشان دست فروش مشکلاتی از جمله ترافیک شدید و آلودگی محیط زیست به وجودآورده است .

 

آن ها با ارسال مطلبی به این پایگاه خبری خواستار پیگیری موضوع شده اند که متن آن به شرح زیر است :

جناب آقای احمدی کیش در خیابان عرضی ،زندگی 400خانوار و خانواده مهم تر است یا 70وانت میوه فروش.،چرا شغل کاذب ایجاد می نمایید ؟سرسخن ما صرفا با آقای احمدی کیش عضو محترم شورای شهر یاسوج نیست ،بلکه با همه اعضای محترم و شهردار ارجمند یاسوج است .

به نظر می رسد در سرکشی گروهی از شهرداری و شورای شهر یاسوج از وضعیت وانت های میوه فروشی مستقر در بلوار شهیدان پیرشه درحومه جمعه بازار یاسوج و کنار دیوار دانشکده فنی دختران یاسوج ،تصمیم بسیار مهمی اتخاذ و با جلسات مختلف قرار شد میوه فروشان وانتی و غیروانتی ،صرفا از خیابان پایینی که به نوعی از لحاظ بار ترافیکی درون شهری در سطح 2و 3 بود ،به خیابان عرضی بالاتر که جلوی دانشکده فنی دختران یاسوج و از میان 400 خانوار ساکن در آپارتمان های اطراف می گذرد،منتقل شود .

 

عضو محترم شورای شهر در توجیه این اقدام شهرداری و شورا ،گفته است حدود 70 وانت میوه فروش وجود دارند که کسی را ندارند و مدیر کل و ،.... در مراکز قدرت شهر و استان ندارند و باید به معیشت آنان توجه کرد و...

خدمت آقای احمدی و دیگر مسئولین محترم عرض می کنم ،که حدود 400 خانوار و یک دانشکده دخترانه در همین خیابان نیز وجود دارند ،که نه مدیر کل دارند و نه هم کسی را در شورای شهر و شهرداری دارند و نه جای دیگری ،البته معیشت میوه فروشان که بعضا از اهالی همین منازل و یا نزدیکان ساکنان منازل و ممکن است از پدران دانشجویان دانشکده هستند ،مهم و دغدغه ما نیز هست.اما آیا 70 وانت میوه فروش را بین 400 خانوار تراکمی(آپارتمان نشین) و یک دانشکده دخترانه 400نفری ،جاگذاری ،کاری درستی است ؟

 

آیا زندگی 400 خانواده در شهرتان مهم است یا استقرار 70 وانت میوه فروش ؟آیا می دانید با این کار چه بیماری های واگیردار و چه آلودگی های صوتی و بهداشتی را در این مناطق مسکونی با این کار رواج داده اید؟ این کار خیانتی بود که توسط پیشینیان از شما درحق این همه جمعیت و دانشجویان روا شد.

اساسا شورای شهر نمی داند که این کار یک شغل کاذب است که کلا سیستم فروش میوه در استان و شهر را بهم زده و می زند ؟شغل کاذب تاکی ؟ این کار از ابتدا خشت کجی بود که تا ثریا می رود ،چرا که پایان پذیر نیست و روز به روز افزونتر هم می شود ،اگر نمی توانید میدان میوه و تره بار ایجاد نمایید ،دلیلش همین شغل های کاذب و حمایت های کاذبتر و در حقیقت منافقانه است،چرا که این حمایت ها فقط جنبه مقطعی دارد و حداقل شما خیانت  دیگران را تکرار نکنید ؟

 

آیا تضمین می دهید 70 وانت بار هستند؟مطمئن باشید تا 700 وانت هم وجود دارد؟کیفیت محصول ها و تبلیغات کاذب و .... عده را اضافه نمایید ،که بعضا این وانت ها محصولات شرق را به نام غرب تبلیغ می کنند و می فروشند .

در روزهای تعطیل که روز استراحت و پرداختن به امور زندگی خانوادگی است ،ترافیک حاشیه ای میوه فروشان سراسر خیابان مذکور را  به جهنمی از ترافیک های ساختگی و آلودگی صوتی در کنار سایر آلودگی های بهداشتی و بعضا مشاجرات روزمره و برخی رفتارهای ناشایست ،فروشندگان در شب ها و روزهای زمستان و تبدیل به کابوسی برای منازل مسکونی خیابان عرضی جمعه بازار کرده است که بدون شک هیچکدام از اعضای محترم شورای شهر و شهرداری ،حاضر نیستند ،برای یک روز در این محیط زندگی نمایند.

 

از رفتارهای  تعداد معدودی از این میوه فروشان که جای برخوردهای قضایی جدی دارد،که بگذریم،ما هم به معیشت این قشر زحمت کش ارج نهاده و واقف هستیم ،اما این نوع برخورد های مقطعی مسئولین اعم ازشورای شهر و نمایندگان مجلس را که صرفا برای رای انان ،نه خود آنان انجام می گیرد،نوعی توهین می دانیم .

اسکان موقت،از این خیابان به ان خیابان و از ان زمین موقتی به این زمین و درعین حال اخذ مالیات توسط شهرداری از این صنف های سرگردان ،ان هم به قیمت چنین مزاحمت هایی برای مردم و شغل کاذب برای میوه فروشان و سایر دست فروشان،نوعی کارمعامله گری را به ذهن ها متبادر می سازد که شهرداری برای پول میوه فروشان و اعضای شورا برای رای شان ،هیچگاه دوست ندارند ،مشکل انان رفع شود .

 

ما کاره ای نیستیم و از درد مزاحمت ها برای خانواده هایمان و اسایش زندگی خود شکوه داریم ،اما می توانیم سئوال کنیم که ایجاد یک میدان میوه و تره بار برای پایتخت طبیعت که فقط شعارش را یدک می کشیم کار سختی است ؟کدام شهر را در جهان اینگونه سراغ دارید؟ مصرانه از شهردار و اعضای شورای شهر و سایر دستگاه های مسئول می خواهیم نسبت به خیابان شهیدان منصور زاده  که از وسط 400 منزل آپارتمانی در دوطرف این خیابان می گذرد و هنوز هم خاکی هست ،اقدامی عاجل و خداپسندانه انجام دهند و پیش از اینکه شاهد تجمع اهالی باشید و باشیم و از این اشفته بازاری ما را نجات دهید.

 

متن فوق ، مطلبی بود که یکی از اهالی ساکن در منطقه مذکور به نمایندگی از دیگر ساکنین این منازل آپارتمانی در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است .

 

گفتنی است  وانت های میوه فروش به خیابان جلوی منازل آپارتمانی و بالاتر از دانشگاه فنی دخترانه منتقل شده است و این کار باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است که در جوابیه آن ها مشاهده کردید .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی