نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. آذر 1396 - 10:59
بخشدار سرآسیاب یوسفی و رئیس شورای بخش مرکزی بهمئی از بلاتکلیفی ممبی در تقسیمات سیاسی کشور گلایه کردند و خواهان رایزنی و پیگیری این مشکل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ با توجه به اینکه ممبی شرایط بخش شدن را دارد و طرح توجیهی بخش آن هم توسط مسئولان تنظیم و به وزارت ارسال شد، بارها شاهد اعتراضات مردم و مسئولان در این زمینه بودیم.

در این گزارش حرف دل مسئولان سیاسی و یکی از نمایندگان مردم را در مورد بلاتکلیفی این حوزه از شهرستان بهمئی در تقسیمات کشوری می شنویم.

یا ممبی را بخش کنید یا نمایندگی ادارات را در سرآسیاب مستقل کنید

بخشدار سرآسیاب یوسفی با گلایه از وضعیت موجود و نابسامانی استقلال ادارات در این بخش، گفت: از فرماندار بهمئی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتظار داریم مردم ممبی و سرآسیاب یوسفی را از سردرگمی در بیاورند.

 

هیبت الله جوانمرد تصریح کرد:یا بخش ممبی را مستقل کنند، یا در بخش سرآسیاب ادارات را مستقل کنند ؛این که نشد، ده بار مردم به دلیل عدم استقلال ادارات این بخش، علیه دولت مقابل بخشداری سرآسیاب.

وی با تاکید بر لزوم تعیین وضعیت حوزه ممبی در تقسیمات کشوری، افزود: این وضعیت به صلاح مردم و دولت نیست ؛ازمسئولان انتظار داریم این مردم و مسئولان بخش را از سردرگمی دربیاورند.

جوانمرد خاطرنشان کرد: شورای بخش ما همیشه بیانیه می دهد که چرا ممبی را بخش اعلام کردید اما الان به رسمیت نمی شناسید؟

وی افزود: بنده مخالف بخش شدن ممبی نیستم بنده هم از مسئولان می خواهم ممبی و سرآسیاب را از سردرگمی بیرون بیاورند.

وضعیت ممبی در حوزه وزارت پیگیری نمی شود/مسئولان پنهان کاری می کنند

رئیس شورای بخش مرکزی بهمئی با انتقاد از مسئولان شهرستان به دلیل تصمیمات دوگانه راجع به ممبی، خطاب به مسئولان گفت: چرا در زمان انتخابات و تقسیم صندوق های رای می گویید ممبی مستقل است و به طور شفاف وضعیت ممبی در تقسیمات کشوری را به مردم نگفتید؟

حسین جعفری نیکو ادامه داد: آن موقع نمی گویید، اما در سامانه ها جمعیت روستاهای ممبی را به حساب بخش دیگر ثبت می کنید ؛این ظلمی است که در حق حوزه ممبی صورت می گیرد.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: اگر شفاف و پیگیر باشید، نتیجه خواهد داد اما خیلی از مسائل را پنهان کاری می کنید ؛کماکان هم خودتان سردرگم هستید و هم مردم.

رئیس شورای بخش مرکزی بهمئی گفت: اگر ممبی شاخص های بخش بودن را نداشت چرا بخش مرکزی را با مستندات دولت وقت به ممبی انتقال دادند؟ این حاکی از ظرفیت ممبی برای بخش شدن است ؛بنابراین باید مسئولان تلاش کنند تا کد بخش ممبی را بگیرند و حد و مرز بخش بهمئی گرمسیری و ممبی از هم جدا شود.

جعفری نیکو در ادامه گفت: بنده هم معتقدم فرماندار کنونی، مسئولان گذشته و مسئولان حوزه تقسیمات کشوری کار کردند اما در سطح وزارت کشور این مسئله پیگیری نشد و تنها در حد یک نامه نگاری پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد:اگر اداره ای در سرآسیاب یوسفی مستقل شد باید در ممبی هم مستقر شود چون تنش ها و مشکلات مردمی را به دنبال دارد.

پیگیر هستیم، جریان سازی منفی نکنید

فرماندار بهمئی در واکنش به سخنان رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان گفت: استقرار بخشداری در ممبی به منزله داشتن شرایط لازم به عنوان یک بخش نیست، برای بخش یک سری فاکتور نیاز است.

حکمت اله سنایی افزود: همان زمانی که بخش سرآسیاب مصوب شد، شاید حق با ممبی بود که بخش می شد اما تشخیص دولت و وزارت کشور این بود.

سنایی خاطرنشان کرد: این یک مشکل در شهرستان است که ما به وجود نیارودیم بنابراین طوری جریان سازی نکنید که انگار ما به دنبال حل این مشکل نیستیم.

ممبی یک دهستان است/طرح توجیهی بخش ممبی به وزارت ارسال شد

بخشدار مرکزی بهمئی در این زمینه اعلام کرد: بر اساس آخرین تغییرات در تقسیمات کشوری، ممبی دهستانی از توابع بخش مرکزی بهمئی است.

علی کرم صدیقی فر گفت:بخش مرکزی بهمئی متشکل از دهستان کفش کنان، دهستان های مرکزی لیکک و کت، دهستان ممبی و رود تلخ  می باشد.

در سال 1383  براساس تقسیمات کشوری بخش بهمئی به شهرستان تبدیل شد ؛ با این تقسیمات دهستان ممبی و رود تلخ جزو بخش سرآسیاب قرار گرفتند اما اهالی ممبی و رود تلخ به علت نارضایتی از این تقسیمات نزدیک به چهار سال از افتتاح  بخش سرآسیاب جلوگیری کردند.

 با توجه به مصوبه دولت نهم  بخش مرکزی بهمئی می بایست به حوزه ای  که دور دست و دارای مشکلات بیشتری است، انتقال یابد که همزمان در یک روز بخش ممبی  و سرآسیاب را بصورت سوری افتتاح و دو بخشدار برای آنها معرفی کردند اما در حال حاضر ممبی کد بخشداری ندارد.

صدیقی فر افزود:در سرشماری سال گذشته بنده مسئول برگزاری سرشماری در شهرستان بودم، مردم ممبی وقتی متوجه شدند که کد بخش ندارند سرشماری را تحریم کردند.

بخشدار مرکزی بهمئی در پایان گفت: با رایزنی مسئولان شهرستانی و استانی، طرح توجیهی بخش ممبی را تنظیم و برای مسئولان کشوری ارسال کردیم اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی