نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. بهمن 1396 - 7:53
ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان بهمئی با 40درصد پیشرفت فیزیکی، 4 سال است که به حال خود رها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ پروژه احداث کتابخانه مرکزی برای شهرستان های محروم استان کهگیلویه و بویراحمد از مصوبات سفر استانی هیئت دولت دهم به استان بود که با وجود بهره برداری از این پروژه ها در دیگر شهرستان ها، پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی بهمئی به دلیل کمبود اعتبار، همچنان نیمه کاره به حال خود رها شده است.

نهاد  کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی در سال 85 تاسیس شد که در آن زمان تنها با یک نیرو اداره می شد اما در حال حاضر شهرستان بهمئی با داشتن 6 باب کتابخانه و بیش از 12 نیرو یکی از شهرستان های فعال در حوزه کتاب و کتابداری است.

 یک باب از کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی در شهر لیکک و 5 باب دیگر در روستاهای ممبی، سرآسیاب، کت، گچ بلند وشهرک ولی عصر قرار دارند که در تمامی فصول سال برنامه های فرهنگی مختلفی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند اما بیشتر اوقات مشکل کمبود فضا برای برگزاری مسابقات و نشست های کتابخوانی، اجازه برگزاری چنین  برنامه هایی را به کتابداران و مسئولان کتابخانه های شهرستان نمی دهد.

 پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهرستان بهمئی واقع در سایت اداری شهرستان در نزدیکی مسکن مهر شهر لیکک با 1291 متر مربع در دوطبقه، در سال 89 کلنگ زنی شد اما این پروژه تاکنون تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

این پروژه فرهنگی به مدت چهار سال است که نیمه کاره رها شده است که اگر اعتبار کافی برای ساخت آن پیش بینی نشود، همین مقدار پیشرفت هم  براثر عوامل محیطی و غیرمحیطی در معرض تخریب است.

بنا به گزارش مسئولان در صورت بهره برداری از ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان بهمئی و استفاده از ظرفیت فیزیکی این فضای فرهنگی در کنار توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، بیش از 10نفر در آن مشغول به کار می شوند.

با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه فرهنگ مطالعه در جامعه و نیاز ضروری مکان مناسب برای ترویج این فرهنگ، از مسئولان شهرستان بهمئی به خصوص فرماندار و نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم اعتبار کافی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی جذب کنند تا این پروژه فرهنگی اشتغالزا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا