نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. تير 1399 - 14:34
خیابان های شهر یاسوج در طول سال از شخم زدن دستگاه های اجرایی و برخی شهروندان در امان نیستند که این امر علاوه بر از بین بردن چهره بصری شهر ، پس از اتمام کار نیز یا وضعیتی نامناسب رها می شوند و یا اینکه دیگر مثل روز اولشان نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس توسعه شهر و خدمات رسانی به مردم گاهی نیز هزینه هایی در بردارد اما نکته مهم اینجاست که چرا پس از اتمام کار تا ماه ها کنده کاری خیابان ها یا باقی می مانند و یا اینکه به بد ترین شکل ممکن ترمیم می شوند به طوری که با یک فشار نشست می کند و داد شهروندان و نارضایتی انها را به دنبال دارد.

 

این روزها اگر به شهر یاسوج گذری داشته باشید در کوچه پس کوچه ها این شهر  زخم هایی برتن خیابان های آن مشاهده می کنید که برخی دیگر به مرور زمان کهنه شده اند و هیچ دستگاه دولتی نیز برای ترمیم َآنها گامی برنمی دارد.

 

نمی توان از زحمات دستگاه های خدمات رسان همچون آب ، برق، گاز و... چشم پوشی کرد. دستگاه های که خدماتی را جهت رفاه حال شهروندان به آنها ارائه می دهند. شاید کم تر کسی از ما تا به حال با خود فکر کرده ایم که آوردن امکانات همچون آب، برق، گاز در یک منطقه چقدر هزینه در بر دارد و اگر این مکانات در اختیار ما نبود با چه مشکلاتی رو به رو بوده ایم.

 

شهرداری ها به عنوان یک نهاد خدمت رسان حاکم در هر شهر باید اقداماتی را در راستای توسعه زیر ساخت ها و مبلمان شهری برای خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان انجام دهد.

 

شهرداری یاسوج در چند سال اخیر در راستانی خدمات رسانی هر چه بیشتر به شهروندان مرکز استان نهضتی را شروع کرد به نام نهضت آسفالت و همین امر باعث شد تا خیل عظیمی از خیابان های شهر یاسوج برای همیشه از دست، دست انداز ها و جاده خاکی ها رهایی یابند.

 

با این وجود مشکلاتی سر راه این نهضت وجود داشته و چوب لای چرخ آن می گذارد، یکی از این مشکلات کنده کاری خیابان های شهر توسط دستگاه های خدمات رسان است.

 

 همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است  آسفالت های خیابان های مرکز استان از شخم زدن دستگاه های اجرایی و برخی شهروندان در امان نیستند که این امر علاوه براز بین بردن زیبایی بصری شهر ، پس از اتمام کار نیز با وضعیتی نامناسب یا رها می شوند و یا اینکه به بدترین شکل ممکن ترمیم می شوند به طوری که یک فشار فرو نشست می کند و داد شهروندان و نارضایتی آنها را به دنبال دارد.

 

برای مثل می توان به وضعیت جاده آبشار یاسوج اشاره کرد در حالی که زمان زیادی از آسفالت ورودی  آبشار  نگذشته بود کندکاری های شرکت گاز باعث شد این جاده دیگر روز خوش به چشم نبند در حالی که ترمیم آسفالت کندکاری شده نیز انجام گرفت اما به دلیل کیفیت پایین  ترمیم آسفالت به چند ماه نرسید تمام آسفالت ترمیم شده تخریب شد یا فرو نشست کرد.

 

 

این روز ها اگر از بلوار عدل یاسوج عبور کنید شاهد کندکاری های که توسط آب و فاضلاب شهری صورت گرفته را مشاهده می کنید و چیزی که بیشتر از همه انسان را تحت تاثیر قرار می دهد ترمیم آسفالت خیابان به بی کیفیت ترین وضع ممکن است در حالی که از بلوار عدل یاسوج می توان به بهترین خیابان شهر یاد کرد که کمترین دست انداز را در خود جای داده ، با این وجود این کند کاری ها و بعضا ترمیم های بی کیفیت باعث شد تا این بلوار مرکز استان هم به سایر خیابانهایپر از چاله و دست انداز شهر یاسوج بپیوندد  و این موضوع به هیچ وجه زیبنده شهری که لقب پایتخت طبیعت ایران را ید می کشد نمی خورد.

 

آیا دستگاه های نظارتی بر روی عملیات ترمیم آسفالت خیابان بلوار عدل نظارت کافی را دارند یا نه؟ اگر دارند چطور ممکن است آن را مورد تایید قرار دهند؟

به هر حال شهر یاسوج این روزها حال و روز خوشی ندارد و به نظر می رسد مسئولان امر باید تا دیر نشده است چاره ای به حال این شهر نابسامان بیندیشند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی