نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. ارديبهشت 1400 - 11:13
ولنگاری فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد به جایی رسیده است که کلیپی با هدف ترویج بی غیرتی و با محتوایی کاملا زننده در فضای مجازی استان منتشر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل این روز‌ها با اوج گرفتن انتشار محتوا‌های هنجارشکن در برخی شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه‌های اجتماعی خارجی، اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی و ذائقه مخاطبان بیش از گذشته آماج این هنجارشکنی ها قرار گرفته است، گلایه هایی که بسیاری از خانواده های ایرانی از در دسترس بودن محتواهای نامناسب برای کودکان و نوجوان در این میان بیشتر رُخ نمایی می کند.

مخاطرات ولنگاری این فضا بگونه ای است که روزانه صدها یا هزاران محتوای نامناسب و هنجارشکن ، مغزهای کودکان و نوجوانان و هر خانواده ایرانی را تهدید می کند و به گفته کارشناسان، نبود دسته‌بندی مطالب قابل دسترسی قشرهای مختلف جامعه موجب شده تا کنون هر کسی حتی یک کودک در اندک زمانی بتواند به همان مطالب و اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که یک فرد بالغ و عاقل دست می‌یابد که جای نگرانی دارد.

 

ماجرای ولنگاری فضای مجازی واقعیتی است که از سوی خانواده ها که مخاطبان این فضا هستند تولید و انتشار محتواهای ضدفرهنگی و ضداخلاقی تقبیح می شود و استمرار این ولنگاری تهدیدی جدی برای فرهنگ ایرانی اسلامی و نهاد خانواده است.
 
 
فضای مجازی در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت دیگر نقاط کشور و آن چیزی که در این فضا مشاهده می شود شرایط بهتری از نظر تولید محتوای زشت و دور از شأن مردم استان داشت اما به نظر می رسد این فضا به سمتی می رود که قبح بسیاری از مسائل از بین می رود و حرمت ها شکسته می شود و در حال شکل گیری فضای جدیدی هستیم.
 
 
 
مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز به غیرتمندی شهره بوده اند و مردان و زنان این دیار را با این ویژگی می شناختند اما برخی افراد کارهایی را در فضای مجازی انجام می دهند که همین مساله را نشانه گرفته است و به دنبال ترویج بی غیرتی در فضای استان هستند.
 
در روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی استان منتشر شده است که توسط یکی از کاربران که به نظر می رسد در یاسوج زندگی می کند تولید و منتشر شده است و محتوای کاملا مروج بی غیرتی را نشان می دهد که دور از جایگاه فرهنگ و اصالت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
 
در این کلیپ گفته می شود هر فردی به راحتی می تواند با خواهر و افراد نزدیک شما ارتباط و دوستی داشته باشد اما بهتر است این رابطه پنهان بماند تا باعث آبروریزی نشود، در واقع بیان می کند که نیاز نیست روابط را همه جا جار بزنید و در یک فضای پنهان میتواند به راحتی زیرپوستی ادامه یابدپ
 
در حالی که بسیاری از مخاطبان این پیج ها افراد کم سن و سال هستند و به این شبکه ها دسترسی دارند چنین محتواهایی براحتی می تواند ذهن آنها را مخدوش سازد و عملا از الان این رویکرد برای انها تداعی شود، حتی تلویزیون هم در مواقعی اقدام به پخش فیلم متناسب برای برخی رده ها میکند و از برخی علائم در آنها جهت مشخص کردنش استفاده میکند.
 
 
بارها در خصوص ساخت چنین کلیپ ها و انتشار آن در فضای مجازی استان هشدار داده شده است اما شاید برخوردها چندان سختگیرانه نبوده است که این فضا همچنان ادامه دارد لذا مسئولان دستگاه های نظارتی باید به صورت جدی وارد گود شوند و با عوامل سازنده این محتواهای ضدارزشی مقابله و برخورد کنند.
انتهای پیام/
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی