نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. خرداد 1393 - 13:36
در آسایشگاه ما جشن معنی نداشت اما روزی که خبر آزادسازی خرمشهر را شنیدیم به همدیگر تبرک می گفتیم و ادعیه می خواندیم، در واقع با شنیدن این خبر، سختی و تلخی دوران اسارت رزمندگان فراموش شد.

به گزارش چهارفصل، فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که افتخار شرکت در عملیات بیت المقدس را دارد در گفت و گو با خبرنگاران از روزهای آزاد سازی خرمشهر گفت: قبل از عید سال 1361 از طرف بسیج یاسوج و پادگان شهید مسگر تیپ المهدی شیراز به جبهه اعزام شدیم وقتی به پادگان پنجم شکاری امیدیه رفتیم تعداد نیروها زیاد بود این نیروها از استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر بودند به همین خاطر به دو گردان تقسیم شدیم.

وی ادامه داد: یک گردان از تیپ المهدی به فرماندهی شهید عبدالله نجفی از استان کهگیلویه و بویراحمد بود و یکی هم گردان امام حسین(ع) که به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی و جانشین آن شهید ردانی پور بود. ما را از تیپ المهدی به گردان امام حسین (ع) انتقال دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در مرحله اول عملیات بیت المقدس که از تاریخ 10/2/ 61  شروع شده بود از کارون به سمت جاده اهواز – خرمشهر،شرکت کردیم، مرحله دوم را به سمت نوار مرزی ادامه دادیم. خط مرزی ما پاسگاه زید به عراق و حوزه شلمچه بود و چیزی حدود 17 کیلومتر از نوار مرزی را آزاد کردیم.

وی ابراز داشت: در مرحله سوم عملیات قرار بر این بود که برای آزاد سازی خرمشهر عملیات شروع شود در بین عملیات دوم و سوم ما را به عنوان یک عملیات زیگزاگی به سمت بصره و در خاک عراق به فرماندهی شهید عبدالله نجفی فرستادند و در نزدیکی دریاچه ماهی شهر بصره در تاریخ 18/2/61 اسیر شدیم.

ما را به جنوب عراق در شهر الانبار انتقال دادند، هرلحظه منتظر شنیدن آزادی خرمشهر بودیم، اوایل که اسیر شدیم رادیو نداشتیم اما برادرانی که افسر و جزء نیروهای ارتش بودند رادیو داشتند بعضاً دست و پاشکسته به گوش می رسید که خرمشهر آزاد شده است در شب 26 اردی بهشت 61 در آسایشگاه شایعه شد که خرمشهر آزاد شده است و ما هم زیارت عاشورا را برگزار کردیم، نیروهای عراقی متوجه حرکت ما شدند و دعا را تعطیل کردند به ما گفتند که شما دعای سیاسی می خوانید.

رادیو عراق اعلام کرد که ما با اراده خود عقب نشینی تاکتیکی کردیم

به شدت بچه های آسایشگاه را مدتی تنبیه کردند تا اینکه روز موعود فرار رسید رادیوی عراق اعلام کرد که ما عقب نشینی تاکتیکی کردیم و با اراده خودمان از خرمشهر عقب نشینی کردیم.

این خبر در حالی منتشر شد که صدام گفته بود اگر ایران خرمشهر را تحویل گیرد من کلید طلایی بصره را به ایران می دهم.

سختی و تلخی دوران اسارت رزمندگان با شنیدن خبر آزادسازی خرمشهر فراموش شد

در آسایشگاه ما جشن معنی نداشت اما روزی که خبر آزادسازی را شنیدیم به همدیگر تبرک می گفتیم و ادعیه می خواندیم، در واقع با شنیدن این خبر، سختی و تلخی دوران اسارت رزمندگان فراموش شد.

این آزاده در پایان دوران دفاع مقدس دلیل موفقیت و رمز پیروزی عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را اراده خداوند و عشق و اخلاص رزمندگان دانست و افزود: امروز خرمشهر تجلی و نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

 

خبرنگار:سیده زینب حیدری

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی