نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. خرداد 1393 - 14:04
حاشیه نگاری تبریز بیدار از اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز استان ها/
جشنی که تا نیمه شب اجرا شد/ سخنان جالب ضرغامی/ درخواست استاندار
هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در تبریز جمعه شب با معرفی آثار و مراکز برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا ؛گزارش خبرنگار تبریز بیدار از متن و حاشیه های برنامه اختتامیه این جشنواره را در ادامه می خوانید.

 

بارش عصرگاهی؛ اختلال و تاخیر

پس از آن که دست اندرکاران برگزاری اختتامیه، ساخت دکور برگزاری برنامه در مقابل رستوران غذاخوری وسط ائل گلی را به اتمام رساندند، یاران شدید عصرگاهی تبریز دست اندرکاران را به تکاپو برای محاقظت دستگاه های الکترونیکی و دکور از گزند آسیب انداخت. 

برنامه اختتامیه با یک ساعت تاخیر و راس ساعت 10.30 با ورود عزت اله ضرغامی آغاز شد.

 

تاج الدینی همدوش فرهنگی

حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده سابق مردم تبریز در  مجلس که عهده دار مدیرکلی امور مجلس صدا وسیما در ماه های پایانی عزت اله ضرغامی بر این سازمان شده است، از نخستین مسئولان حاضر در اختتامیه بود. او به همراه محمد حسین فرهنگی وارد محوطه برگزاری اختتامیه شد.

 

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، موسوی‌مقدم، نایب رئیس سازمان صدا و سیما، مدیران کل صدا و سیمای استان‌ها؛ جبارزاده استاندار، فرهنگی، نوری و افخمی نمایندگان تبریز، بستان آباد و هشترود در مجلس شورای اسلامی؛ آهور، شهین باهر، حضرتی، المیرا خاماچی و حاجی پور  اعضای شورای شهر تبریز؛ اکبرنژاد و شعردوست نمایندگان سابق تبریز، جمعی از مدیران کل ادارات استان و نمایندگان مراکز صدا و سیما از جمله حاضرین این جلسه بودند.

 

 
سخنرانی نزدیک به یک ساعته
اولین سخنران مراسم  طهماسبی؛ معاون امور استان های سازمان صدا و سیما بود. او که قرار بود گزارش مختصر جشنواره را ارئه کند، نزدیک یک ساعت سخنرانی کرد. به دلیل تاخیر در آغاز برنامه و نیز طولانی شدن سخنرانی طهماسبی بخشی از برنامه که به سخنرانی اختصاص داشت از کنداکتور برنامه حذف شد.
 
صدای قره باغی و آمریکا آمریکا
گروه کر صدا وسیما که در ابتدای برنامه سرود جمهوری اسلامی را همخوانی کرده بود، در ادامه همراه ارکستر سمفونیک صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی شد تا دو قطعه را به اجرا درآورند. قطعه نخست، «ایران، ایران، جانیم قربان» نام داشت. اسفندیار قره باغی که در مراسم افتتاحیه برنامه جشنواره از او تجلیل شده بود خواننده قطعه دوم بود. او بعد از اجرای قطعه آذری، سرود «آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ نو» را نیز اجرا کرد.

 

پخش زنده ساز از سه شبکه

آلات موسیقی و اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با نزدیک سی نوازنده متشکل از هنرمندان سازهای زهی، سازهای بادی و سازهای موسیقی سنتی ایرانی از شبکه شما به صورت سراسری و شبکه های استانی آذربایجان شرقی و اصفهان به صورت زنده پخش شد.

 

دلایل ضرغامی برای استفاده مردم از ماهواره

رییس سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت:  پژوهش‌های ما نشان می‌دهد در حال حاضر بین  30 تا 40 درصد از مردم ایران از ماهواره استفاده می‌کنند که این هم اغلب به خاطر نقاط کوری است که ما هنوز نتوانسته‌ایم در آنجا سرویس‌دهی داشته باشیم. البته افکارسنجی‌ها حاکی از آن است که از همین جمعیت هم 15 درصدشان فقط برای دریافت تصاویر شبکه‌های صداوسیما ماهواره وصل کرده‌اند.

 

از کن و اسکار بهتر است/ مناظره می کنم

ضرغامی در ادامه صحبت هایش گفت: «من به جرات می‌توانم بگویم به عنوان نمونه تصویربرداری مراسم امروز از تصویربرداری اختتامیه‌های کن و اسکار بهتر است. نمی‌گویم ما با آنها برابریم، قاطعانه می‌گویم ما بهتریم و در این مورد با هر کسی هم که لازم باشد مناظره می‌کنم؛ غربی‌ها برای بالا بردن جذابیت تصویربرداری‌های‌شان از زنان عریان و فرش قرمز و این داستان‌ها استفاده می‌کنند، اما ما فقط ابعاد فنی را به کار می‌گیریم و عملکرد بهتری هم نسبت به آنها داریم.»

 

درخواست جبارزاده از ضرغامی

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در سخنان کوتاهی که داشت، از ضرغامی خواست «نسبت به پوشش دیجیتال و سیگینال رسانی به مناطق مرزی آذربایجان شرقی همت مضاعف را در دستور کار قرار دهد تا مردم غیور این مناطق در پایان سال جاری شاهد برخورداری از شبکه های مختلف رسانه ملی باشند.»

 

حضرتی پشت سر سپهری

در این مراسم از معصومه سپهری، نویسنده کتاب های تقدیر شده ˈنورالدین پسر ایرانˈ و ˈلشکر خوبانˈ مورد تجلیل قرار گرفت. نکته جالب توجه در این برنامه، استقرار سپهری، همسر و فرزندش در ردیف نخست همردیف مهمانان عالی بود. حضرتی و خاماچی، خانم های عضو شورای شهر تبریز در ردیق بعدی و پشت سر سپهری نشسته بودند.

 

نشان تبریز به سینه ضرغامی

صادق نجفی شهردار تبریز نیز قبل از آغاز اهدای جوایز، نشان شهر تبریز را بر سینه رییس سازمان صدا و سیما آویخت.

 

هدهد ها به چه کسانی رسید؟

سیما: در بخش سیما  تندیس جشنواره به صورت مشترک به مرکز خراسان رضوی و سمنان اهدا شد. 

تندیس ویژه شبکه شما: در بخش بیشترین تولید برنامه و حضور فعال در شبکه شما به مرکز فارس اختصاص یافت. لوح سپاس برای آثار موثر سریالی و برنامه های ترکیبی به مرکز اصفهان اهدا شد.

 خبر: تندیس و لوح سپاس بهترین عملکرد خبر به مرکز گیلان اختصاص یافت. با تقدیر از مراکز فارس، اصفهان و قم، تندیس و لوح سپاس جشنواره در حوزه مرکز ساعی به مرکز خراسان جنوبی اهدا شد.
پژوهش: مرکز آذربایجان شرقی لوح سپاس و تندیس جشنواره را در بخش تحقیق و پژوهش دریافت کرد.
موسیقی: با تقدیر از مراکز اصفهان، خوزستان و کرمانشاه، تندیس و لوح سپاس جشنواره به صورت مشترک به مراکز آذربایجان شرقی و فارس اهدا شد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی