نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. تير 1393 - 12:19
رئیس امور عشایر گچساران گفت: در سال جاری 900 میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های اجرایی عشایر گچساران اختصاص داده شد.

به گزارش چهارفصل ،  قربان کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران، اظهار کرد: 900 میلیون تومان اعتبار در سال 93 برای تکمیل طرح‌های در حال اجرا برای خدمات به کوچ‌کنندگان اختصاص یافته است.

وی افزود: 550 میلیون تومان از این اعتبار برای دو پروژه عمده آبرسانی با تانکرهای سیار و بازگشایی جاده‌های عشایری تخصیص داده شده و مابقی جهت ارائه خدمات به کوچ‌کنندگان شامل ابنیه فنی، احداث منابع ذخیره آب، بهسازی چشمه و آموزش عشایر در نظر گرفته شده است.

رئیس امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص داده شد که 17 درصد از محل اعتبارات استانی و 50 درصد از محل اعتبارات نفت بوده است.

کریمی بیان کرد: علاوه بر خدماتی که به جامعه عشایری داده می‌شود ما بخش عمده‌ای از روستاهای گچساران و باشت را به علت کم‌آبی با تانکرهای آب‌رسانی تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما آمادگی همکاری در راستای حل مشکلات عشایر و روستاها را داریم، تصریح کرد: طی چند هفته اخیر در راستای رفع مشکل آب روستای تلچگاه باشت این اداره با یک دستگاه تانکر آبرسانی با آبفای روستایی باشت همکاری داشت.

وی ارائه خدمات مناسب به منظور بهبود و توسعه وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تولیدی عشایر را از اهداف امور عشایر عنوان کرد و گفت: از جمله وظایف اساسی این اداره مطالعه، شناسایی امکانات و نیازمندی‌های دامداران متحرک در مورد امور دام، اسکان، احداث، نگهداری گذرگاه، آبشخور و ذخیره علوفه دام است.

رئیس امور عشایر گچساران اذعان کرد: تعداد کمی از ادارات و نها‌د‌‌های گچساران در خدمات‌رسانی به عشایر تلاش دارند و ضروری است که همه ادارات و نهادها برای ساماندهی و برطرف‌کردن مشکلات جامعه عشایری گچساران بیش از پیش همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کریمی با اشاره به اقدامات این اداره در خدمات‌رسانی در زمینه توسعه و عمران مناطق عشایری گفت: هدایت، حمایت و نظارت برای اجرای همه پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری، برنامه‌ریزی در راستای به ‌کارگیری روش‌های مناسب کنترل و اجرای پروژه‌های خدمات‌رسانی به مناطق عشایری از جمله اولویت‌های اجرای طرح‌ها در مناطق عشایرنشین گچساران است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی