نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. مهر 1393 - 8:52
درخواست های نا به جا از کارمندان زیر دست که امروزه متاسفانه به دلیل هجمه فرهنگی و گسترش فضای ارتباطات رنگ و بوی اخلاقی نیز به خود گرفته بیش از پیش در جامعه قابل لمس است.

به گزارش چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مسئله سو استفاده برخی مدیران از کارمندان زیر دست خود به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی همواره مطرح بوده است.

 

درخواست های نا به جا از کارمندان زیر دست که امروزه متاسفانه به دلیل هجمه فرهنگی و گسترش فضای ارتباطات رنگ و بوی اخلاقی نیز به خود گرفته بیش از پیش در جامعه قابل لمس است.

 

درخواست های نا متعارف از کارمندان و کارگران زیر دست به دلایل واهی که پایه سودجویانه و شهوت رانی دارد در برخی نقاط کشور افزایش پیدا کرده که نیازمند نواختن یک زنگ خطر جدی است.

 

در همین رابطه با خبر شدیم در پی اعتراض یکی از کارمندان خانم شرکت توزیع برق منطقه ای در یکی از استان های مرکزی کشور، نسبت به کم بودن اضافه حقوق خود ، یکی از مدیران آن مجموعه به وی پیشنهاد رابطه غیر اخلاقی و نامتعارف در قبال افزایش اضافه حقوق داده که این امر باعث به وجود آمدن نارضایتی شدید میان کارمندان خانم شرکت برق منطقه ای آن استان شده است.

 

متاسفانه مدتی است که وقوع چنین مواردی با وسعت پیدا کردن فضاهای مجازی و ماهواره ای در جامعه به گوش می‌رسد و در همین شهر تهران نیز بروز چنین ناهنجاری ها شنیده می‌شود.

 

 چندی پیش نیز در یکی از شرکت های داروسازی تهران یکی از مدیران میانی به زیر دست خود رابطه غیراخلاقی پیشنهاد کرده بود. داشتن اطلاعات کامل از ضعف مالی این فرد و وضعیت معیشتی وی باعث شده بود تا آن مدیر  به خود اجازه دهد چنین درخواستی کند که البته این تقاضا با واکنش تند زن کارمند مواجه شد و کار به شکاست و شکاست کشی رسید.

 

به هرحال باید توجه داشت که مسائل مالی و معیشتی در اجتماع باعث شده تا افراد به خود اجازه دهند هر تقاضایی را از مجموعه زیر دست داشته باشند که بدون شک این مسئله در بلند مدت آسیب های فرهنگی اجتماعی زیادی را از خود به جا خواهد گذاشت.

 

البته این موضوع ببه کثرت قابل لمس نیست و مواردی از این قبیل به ندرت یافت می‌شود اما به نظر می‌رسد افزایش ان به همین مقدار کم نیز باید سنسورهای مسئولان اجتماعی را فعال کند تا خدایی نکرده شاهد جامعه‌ای با درجه بالای فساد نباشیم.

 

 نبود نظارت صحیح و همچنین انتخاب اصلح برای گزینش مسئولان و مدیران در ادارات دولتی، نیمه خصوصی و حتی خصوصی جای بحث و تامل دارد و همین امر نیز  کار را برای متولیان فرهنگی بسیار سخت می کند.

 

بسیاری از شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی با انتخاب منشی هایی معلوم الهال و کادر اداری همراه  با پوشش های زننده و جذاب جنسی و همچنین ایجاد فضاهای غیر اخلاقی مثل برگزاری دورهمی‌های شبانه امکان بروز چنین فسادهای غیر اخلاقی را فراهم می آورند که لازم است دستگاه های ذیربط ضمن دقت و هوشیاری لازم برنامه ریزی منسجم در راستای اصلاح این گونه رفتارها انجام دهند تا هر مدیر و مسئولی در جامعه نتواند به بهانه های مالی و اقتصادی دست به انجام اقدامات غیر اخلاقی و اسلامی زده ودرخواست های غیر کاری از نیروهای تحت امر داشته باشد.

 

افزایش این گونه ارتباطات و درخواست ها ممکن است همیشه به واکنش تند مواجه نشود و بسیاری از افراد و زنان سودجو از این فرصت استفاده کرده و ضمن از هم پاشیدن بنیان خانواده مشکلات اخلاقی و اجتماعی دیگری نیز به وجود آورند.

 

از مقابل دادگاه خانواده که عبور کنیم به راحتی حس این گونه موارد و موضوعات که منجر به جدایی می‌شود ملموس است. حضور گسترده در شبکه های اجتماعی، الگو پذیری از کانال ها و برنامه های مختلف ماهواره‌ای، ارتباطات پنهان با همکاران ، ارتباطات اجتماعی مخفیانه! و ... عواملی هستند که بیشتر زوج ها از ان گلایه داشته و آن را دلیلی بر تصمیم طلاق خود عنوان می‌کنند.

 

در هر صورت امید است مسئولان امر نسبت به این موارد حساسیت به خرج داده  و تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنند تا جامعه اسلامی از این بیشتر دچار آسیب‌های اجتماعی همچون کشورهای غربی نشود.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی