نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آبان 1393 - 12:50
فرماندار گچساران از برگزاری یادواره آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله ملک‌حسینی عصر امروز در گچساران خبر داد.

به گزارش  چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان  که در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد:  13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ تاریخی ایران اسلامی از جمله تبعید امام خمینی در 13 آبان 43 به دستور آمریکا و توسط شاه به کشور ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 57 در مقابل دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 58 بود که هر سه حادثه مشترک این روز گویای عمق نفرت مردم ایران از استعمارگران و ایادی کفر است.

 

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت  13 آبان، افزود: 13 آبان روز احیاء ارزش‌های دینی اسلامی و مبارزه با استکبارستیزی بوده که تقارن این روز مهم تاریخی امسال با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه‌ای دیگر برپا خواهد کرد.

 

فرماندار گچساران احیاء مناسبت‌های ملی را موجب انسجام و وحدت ملی در جامعه دانست و تصریح کرد: برگزاری آیین و مناسبت‌های ملی و انقلابی فرصتی مناسب جهت وحدت و اتحاد ملت و ایجاد وحشت در دل دشمنان اسلام است.

 

رحیمی تقارن سالروز گرامیداشت سیزدهم آبان‌ماه با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را فرصتی مناسب برای متولیان فرهنگ خواند و تاکید کرد: متولیان فرهنگ و مسئولان باید از این تقارن بهترین استفاده را در راستای نشر اهداف فرهنگی و ارزش‌های جامعه به کار گیرند.

 

وی عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی همانند سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش که در این ایام دستگاههای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری گفتمان‌های  بصیرت‌افزایی در جهت بصیرت و آگاهی جامعه فعالیت کنند.

 

فرماندار گچساران با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نقاشی در مدارس و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات در مجالس به مناسبت این ایام،در خصوص قیام امام حسین (ع) و  فریضه امربه معروف و نهی از منکر  و گرامیداشت 13آبان مطالبی را بیان کرد.

 

وی در بخشی از سخنان خود بیعت و پیروی از علما را امری مهم عنوان کرد و گفت: تبعیت از علماء و بزرگان دین امری مهم در راستای حفظ وحدت و انسجام بین مسلمانان است.

 

رحیمی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی کنی سیاستمداری ولایت محور بود، اظهار کرد: این عالم ربانی  و مبارز وارسته خدمات ارزنده‌ای در عرصه‎های مختلف ایران اسلامی انجام داده است.

 

فرماندار گچساران یادآور شد: مرحوم حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی از شخصیت‌های بزرگ و شناخته شده دینی است  که سال‎های زیادی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد به مردم این دیار خدمت‌رسانی  ارزنده‌ای کرده است.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله ملک حسینی در دوران حیات خود در راستای احیای اندیشه‎های اسلام ناب محمدی و تشیع در سراسر این استان گام‎های موثری برداشته است، اذعان کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده مراسم یادواره و بزرگداشتی برای آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله ملک‌حسینی عصر امروز راس ساعت 16:30 در محل مسجد شهیدان گچساران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی