نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1393 - 9:27
معلم ریاضی شهرستان بهمئی با علاقه و پشتکاری که داشت به فرامین مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی لبیک گفت و یک واحد مرغداری بومی راه اندازی کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی چهارفصل،هر چند تسهیلات اشتغالزایی به نام خانم اوست اما این واحد مرغداری توسط خودش مدیریت می شود .

 

کیان کریمی را می گویم ،او یک معلم ریاضی است اما با عشق و علاقه شدیدی که به کار تولیدی داشت ،اقدام به تاسیس یک واحد مرغداری بومی در روستای سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی کرده است.

 

کریمی به خبرنگار آوای ماغر گفت :گاهی همکاران مرا به تمسخر می گیرند و می گویند می خواهی به کجا برسی ؟چرا خودت را به زحمت می اندازی؟اما این حرف ها ذره ای از  عشق و علاقه من به کار در مرغداری کم نمی کند.

 

وی افزود :الان 3 بار دانش آموزانم را به بازدید از این واحد مرغداری دعوت کردم و بارها به آنها گفتم که چرا یک دانش آموز روستایی هم نتواند برای خود یک تولید کننده باشد؟به آنها می گویم یک دانش آموز روستایی می تواند با نگهداری تعداد انگشت شماری مرغ محلی ،گوشت و تخم مرغ مورد نیاز خانوار خود را تامین کند.

 

این کارآفرین بهمئی از خاطره دوران کودکی اش یاد کرد و گفت: یاد دارم در گذشته نه چندان دور مردم مرغ و تخم مرغ از روستا به شهر می بردند و می فروختند و با پول آن اقلام مورد نیاز خانوار خود را تهیه می کردند اما الان قضیه برعکس شده است ،ما روستائیان به شهر می رویم و مرغ و تخم مرغ با کیفیت بسیار پایین تر را خرید می کنیم .جای بسی سوال است که روستائیانی که روزی تولید کننده بودند چه شد که حالا تبدیل به مصرف کننده شده اند و اگر قرار بر این باشد که مصرف گرا باشند در روستاها چکار می کنند؟

 

کریمی تصریح کرد:البته دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که مهم ترین آنها ضعف اراده هاست،مردم همت نمی کنند و رفاه طلب شدند.  

 

وی خاطرنشان کرد:با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به توانمندی های داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی ،همه ما وظیفه داریم در هر جای کشور که باشیم به این مهم توجه کنیم.

 

کریمی اذعان کرد:بنده با تسهیلات بسیج سازندگی شهرستان بهمئی توانستم یک واحد مرغداری هزار قطعه ای در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی در روستای سرآسیاب یوسفی راه اندازی کنم که الان با گذشت 6 ماه از آغاز طرح توانستم 4 بار فروش مرغ بومی داشته باشم و علاوه بر پرداخت اقساط تسهیلات بالغ بر 4 میلیون تومان نیز سود داشتم.

 

وی گفت: در ساعات اداری که به تدریس در مدارس سرآسیاب مشغول هستم همسرم به کمکم می آید و از مرغداری نگهداری می کند .

 

کریمی افزود: یک توصیه به جوانانی که به دنبال اشتغال هستند دارم که با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک واحد تولیدی راه اندازی کنند و پول را در جای دیگر هزینه نکنند چرا که با این کار آمار اشتغال به صورت کاذب افزایش می یابد و منجر به اختلال در بازار کارکشور می شود.

 

این کارآفرین بسیجی در پایان سخنان خود گفت:  یک توصیه هم به مسئولان کشوری دارم که رفع مشکل اقتصاد مملکت ما نه دست آمریکاست و نه دست 1+ 5 ،بلکه بنده به عنوان یک تجربه کوچک رفع مشکلات اقتصادی کشور را افزایش تولید و خوداشتغالی می دانم.

گزارش تصویری از این واحد مرغداری را از اینجا مشاهده کنید

منبع: آوای ماغر

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی