نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. ارديبهشت 1394 - 10:13
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد
حضور مردم از نهضت مشروطيت تا فتح خرمشهر نمونه بهترين مردم سالاري ديني است
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: انجام عمليات بيت المقدس با هدف شكستن حصر آبادان، انهدام بخش وسيعي از نيروهاي دشمن، آزاد سازي بخش مهمي از مناطق اشغالي در سوم خرداد 1361 صورت گرفت و این حماسه موجب شد تا دشمنان در تصمیم گیری های خود از ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای یاد کنند.

به گزارش خبرنگار چهارفصل، سرهنگ امرالله درفشی در نشست خبری با اصحاب رسانه  سوم خرداد را روز تبلور شهامت و ایثارگر دلاورمردان عرصه  هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس یک فریضه است که بر دوش همگان گذاشته شده است.

 

وي ضمن اشاره به تاريخ معاصر ايران و بيان رشادت ها و حضورهميشگي مردم ايران براي دفاع از خاك ايران ابراز داشت: از زمان استقرار حكومت اسلامي مردم بصير و فهيم ايران اسلامي هميشه در پاسخ به نداي رهبرو ولي خود حركت كرده اند.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان به نمونه هايي از اقدامات مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي اشاره كرد وگفت: نمونه هاي عيني كه مردم بصير وفهيم ايران در آن ايفاي نقش آفريني داشتند عبارت اند از نهضت مشروطيت، ملي شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامي ايران،  دفاع مقدس و قله آن آزاد سازي خرمشهر بوده است كه فتح زيبايي ها نام گرفت و اين نشان از همبستگي و اتحاد ملي و ديني مردم ايران و بهترين و زيباترين ترسيم مردم سالاري ديني است.

 

 

وي افزود: نيرو هاي مسلح و مردم از همه اقشار و همه ايراني ها، از همه اقليت هاي ديني با اتحاد، مهرباني و همدلي به استعمارگران اجازه قدم گذاشتن به ايران را ندادند و اين اقدام مهم بر اساس نظر، عشق، شور ومشاركت مردم صورت گرفت.

 

 

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد بااشاره به سالروز ازاد سازي خرمشهر گفت: خرمشهر به خاطر اهميت راهبردي استراتژيكي واقتصادي از دو قرن پيش مورد توجه استعمارگران قرار داشت و چندين بار به اشغال قواي خارجي در آمد و اشغال شد.

  

درفشي تصریح کرد:وقتي صدام خرمشهر را تصرف كرد، بهانه اي براي اسراييل ايجاد شد كه با همراهي اعراب اسراييل به جنوب لبنان حمله كند بر همين اساس كه جبهه كفر به مناطق اسلامي دست درازي كرده بود تصميم به انجام عمليات بيت المقدس شد  كه با هدف عمليات شكستن حصر آبادان، انهدام بخش وسيعي از نيروهاي دشمن، آزاد سازي بخش مهمي از مناطق اشغالي در سوم خرداد 1361 صورت گرفت و این حماسه موجب شد تا دشمنان در تصمیم گیری های خود از ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای یاد کنند.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد در ادامه عملیات غرور آفرین بیت المقدس عملیات آزادی سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: 34 روز مقاومت مردم بدون سلاح و تجهیزات نشان دهنده علاقه مردم ایران در آن برهه از زمان به انقلاب اسلامی بود.

 

درفشی با اشاره به اینکه اروندرود یکی از طمع های رژیم بعثی عراق برای اشغال خرمشهر بود، ادامه داد: پس از عملیات فتح المبین، دشمن به توان نظامی رزمندگان پی برد و زمانی که به نتیجه عملیت بیت المقدس و آزادسازی خاک خرمشهر آگاه شد.

 

وی در ادامه به ترویج انتقال ارزش های دفاع مقدس و دستاوردهای آن به نسل جوان اشاره کرد و گفت: جوانان باید با فلسفه عملیات های جنگ تحمیلی ایران و عراق آشنا شوند و از این ارزشها الگو بگیرند.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد گفت: سوم خرداد فرصت مناسبی برای انتقال رشادت های رزمندان و شهدا به نسل جوان است.

 

وي خاطر نشان كرد: مراسم سوم خرداد مثل سالهاي گذشته، با حضور پرشور و مردم در استان برگزار می شود كه  تقارن اين ايام با اعیاد شعبانیه ، روز پاسدار و جانباز بر شکوه و عظمت آن افزوده است.

 

31اردیبهشت ماه تا چهارخرداد به نام  هفته حماسه آفرینان فتح خرمشهر نامگذاری شده است

وی به برنامه های اجرایی هفته فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود:31اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد به نام هفته فتح ارزشها که  در سومین روز زنگ مدارس، سوت کشتی ها و کارخانه ها نواخته خواهد شد و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز پخش ميكنند.

 

وی با اشاره به اينكه برنامه هاي اين هفته، از 31 اردیبهشت آغاز و به مدت پنج روز تا  چهارم خرداد ادامه خواهد داشت،گفت: در روز پنجشنبه 31 اردیبهشت که روز شهدا، راست قامتان و فجرآفرینان نامگذاری شده، غبارروبی شهداء و همچنین بازدید از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت:  روز جمعه یکم خرداد 1394 به نام روز پاسداران و رزمندگان و حماسه آفرینان نامگذاری شده که علاوه بر همچنين پياده روي آغاز پارك جنگلي تا تپه نورالشهدا برنامه تجليل از رزمندگان، پیشکسوتان و به ویژه پاسداران را خواهيم داشت.

 

درفشی ادامه داد: روز شنبه دوم خرداد که روز میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده به نام  روز جانبازان ، ایثارگران و عزتمداران نامگذاری شده واز جانبازن اين استان و خانواده هايشان تجليل مي شود.

 

 

وی اظهار داشت: روز یکشنبه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که روز مقاومت، ایثار، پیروزی، ولایتمداری، حماسه سازان نامگذاری شده وهمزمان با روز میلاد با سعادت حضرت سجاد (ع) است مراسم های مختلفی از جمله برگزاری مراسم صبحگاه های نیروهای مسلح و مراسم تجلیل و تقدیر از حماسه سازان برگزار می شود.

 

 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: روز دوشنبه چهارم خرداد نیز به نام مقاومت، ایستادگی و صلابت و روز دزفول نامگذاری شده که در این روز از خانواده ایثارگران و شهدای این شهر  تجلیل می شود.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی