نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. خرداد 1394 - 13:45
شهردار یاسوج با بیان سطح رودخانه بشار در ورودی شهر چهره نازیبایی را به خود گرفته است، گفت: با مساعدت استاندار استان لایه روبی این جاذبه مهم شهر یاسوج به زودی توسط بخش صورت خواهد گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ محمد علی جاوید در گفتگو با خبرنگاران با بیان الینکه سرانه فضای سبز در مرکز استان کمتر از نرم تعریف شده به تعدادشهروندان است، ابراز کرد: در همین زمینه در سال گذشته با کلنگ زنی و اجرای دو پارک بزرگ غدیر و ولایت این نرم به سطح ایده آل خواهد رسید.

 

کلنگ زنی پارک جدید بانوان در مرکز استان

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک پارک بانوان در یاسوج کلنگ زنی خواهد شد،گفت: این پارک با فضای بالغ بر دو هکتار در کنار پارک بزرگ ولایت احداث خواهد شد.

 

شهردار یاسوج با تأکید براینکه تمامی اعتبارات برای احداث این پارک در مرکز استان تخصیص یافته است، گفت: در حال حاضر پیمانکار این پروژه انتخاب شده و طبق پیش بینی های به عمل آماده این پارک در دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

 

جاوید به اتمام پارک بزرگ غدیر و ولایت در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این دو پارک بزرگ که در حاشیه رودخانه زیبای بشار قرار دارند در حال حاضر در حال بازسازی هستند، که با تأمین اعتبار کافی قسمت هایی از آنان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

رودخانه بشار لایه روبی می شود

وی در ادامه با انتقاد از چهره نازیبای رودخانه بشار در ورودی شهر یاسوج و لایه روبی نکردن آن، گفت:در سال های گذشته طی قراردادی 10 ساله بهره برداری از این منطقه از رود بشار به بخش خصوصی واگذار و مقرر شد بخش خصوصی هر سال نسبت به لایروبی این بخش از رودخانه اقدام کند، که در سالجاری در آغاز فعالیت لای روبی اداره آب منطقه ای بنا به دلایلی جلوی این فعالیت را گرفت و اجازه فعالیت به بخش خصوصی داده نشد.

 

شهردار یاسوج از اقدامات جدید این نهادبا همکاری استاندار استان برای لایه روبی این رودخانه در ورودی شهر خبر دادو گفت:با مساعدت وهکاری خوب استاندار استان وبا اعلام بخش خصوصی ظرف پایان هفته جاری عملیات پاک سازی رودخانه بشار آغاز خواهد شد و قایق های تفریحی این منطقه به آب انداخته می شوند.

 

جاوید در ادامه به لایه روبی قسمت های دیگر این رودخانه در ورودی شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جریان رودخانه بشار به صورت آشفته بوده و به عنوان یک رودخانه وحشی سیلاب های زیادی دارد به عقیده کارشناسان مسدود کردن آب در شرایط کنونی جوابگو نیست و آرام کردن جریان رودخانه به آبزیان و طبیعت حاشیه رودخانه آسیب جدی وارد می کند.

 

وی به کم آبی رودخانه بشار در مقاطعی از سال اشاره کرد و گفت: طی تفاهم نامه ای با آب منطقه ای استان مبلغی برای طرح مطالعاتی رودخانه بشار یاسوج درنظر گرفته شده است.

 

سازه های مصنوعی از سطح رودخانه بشار جمع آوری می شوند

شهردار مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد، ابراز کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده تا جایی که امکان دارد از ساخت و ساز سازه های مصنوعی در بستر این رودخانه جلوگیری شود و دیگر سازه های مصنوعی حاشیه رودخانه نیز برداشته شود تا جریان رودخانه به حالت طبیعی و بکرخود برگردد.

 

انتهای پیام/م.ن

منبع:بويرخبر

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی