نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مهر 1394 - 9:24
امام جمعه موقت یاسوج گفت:مرگ بر آل سعود منظورهیأت حاکمه عربستان هست که امروز منافع ملت های مسلمان را صرف مبارزه با اسلام ناب کرده و با حمایت از گزوه های تروریستی علیه اسلام موضع گیری می کنند.

حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر امام جمعه موقت یاسوج  درگفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره  حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس و تشکر و قدردانی از همه رزمندگان و ملت عزیز ایران که در خلق این حماسه تاریخی نقش موثر و اساسی داشتند اظهار کرد: هفته دفاع مقدس در واقع آغاز حرکتی علیه استکبار جهانی در مرحله عمل و در میدان عمل مبارزه با استکبار جهانی بود.

 

وی گفت:  در طول  تاریخ انقلاب اسلامی ایران، شعار اساسی "مرگ بر آمریکا" "مبارزه با استکبار" و این روحیه استکبار ستیزی که امام راحل عظیم الشأن بانی این بنای بزرگ بودند، نه تنها کم رنگ نشده است بلکه در در اقصی نقاط دنیا این شعار تحقق پیدا کرده است.

 

امام جمعه موقت یاسوج درادامه افزود: امروز پرچم دار این حرکت استکبارستیزی رهبر حکیم ما در مبارزه با استکبار جهانی است که همچنان در این میدان حضور پرنفش و بی نظیری دارند که فرامین بیانات ایشان مثل موسی کلیم و مثل پیامبراسلام تبر بر بت زدن است و شکستن بت های زمان است.

 

وی بیان کرد: نماد استکبار جهانی آمریکا ست.آمریکا به عنوان یک قدرت جهنمی مستکبری که ادعای کدخدایی دنیا را دارد امروز مدعی است که همه عالم باید از او تبعیت بکنند.

 

حسینی صدر ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی چنین تعبیرهایی(کدخایی آمریکا) را نمی پذیرد و همچنان بااستکبار جهانی با آمریکا مبارزه می کند و نماد مبارزه با آمریکا مرگ بر آمریکاست. همانگونه که نماد برائت از مشرکین مرگ بر مشرکین است  و محتوای اصلی حج ما را برائت از مشرکین تشکیل می دهد.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: محتوای اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران" شعار مرگ بر آمریکاست"زیرا آمریکا، امروز در دنیا به ملت های مظلوم و به بشریت ظلم می کند و بودجه های کلانی برای نابودی انقلاب اسلامی ایران که مبنای دینی دارد هزینه می کند.

 

حسینی صدر نسبت بین شعار مرگ برآمریکا و مذاکرات دولت یازدهم با آمریکا را اینگونه شرح داد: مرز این دو کاملاً مشخص هست و همانگونه که رهبر حکیم انقلاب و مقتدای امت فرمودند: "به ضرورت تحریم ها" که مردم عزیز ایران به بهانه ی بحث هسته ای تحریم شده اند و فقط در خصوص مسایل مالی، به دولت اجازه مذاکره کردن داده ایم که با دولتهای غربی مذاکره کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات  به معنای آغاز ارتباط سیاسی با آمریکا نیست  و این را نباید تلقین کنیم که اگرما در مذاکرات هسته ای به نتیجه رسیدیم پس در تعامل ما و در رابطه سیاسی با آمریکا به نتیجه می رسیم.

 

وی به صراحت دربیانات رهبر حکیم انقلاب در سال 94 اشاره کرد و گفت: ایشان چندین بار فرمودند مذاکراتمان با آمریکا فقط و صرفاٌ بحث هسته ای ست ولا غیر. و هیچ رابطه سیاسی با آمریکا نداریم و مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر مظاهر قدرت و استکبار جهنمی و جهانی است که دولت مردان به آمریکا مصداق این هستند.

 

حسینی صدر بیان کرد: ما با مردم آمریکا و با ملت ها کاری نداریم. حتی در "مرگ بر آل سعود" گفتن هم منظور ما هیأت حاکمه ی آل سعود است که در یمن و امروز با حمایت از گروه های تروریستی در دنیا و در کشور های مسلمان جنایت خلق می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: مرگ بر آل سعود منظورهیأت حاکمه عربستان هست که امروز منافع ملت های مسلمان را صرف مبارزه با اسلام ناب کرده و علیه اسلام موضع گیری می کنند.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: شعارعلیه آل سعود ربطی به مسأله حج ندارد. متاسفانه در این زمان آل سعود در عربستان مستقر شده ان و هرچند مسئولیت نظم و انضباظ عربستان با آل سعود است اما  حج یک مسأله عبادی و سیاسی است و رفتن به حج و انجام دادن مناسک حج به معنای قبول تفکر و اندیشه آل سعود و هیأت حاکمه بر عربستان نیست .

 

وی در ادامه افزود: ما صرفاً یک عمل عبادی و سیاسی را انجام می دهیم و در بحث مناسک حج و کنگره عظیم حج، جمهوری اسلامی ایران با ملت های مسلمان در دنیا، با آزادی خواهان عالم، با متفکرین و اندیشمندان دنیا ارتباط برقرار می کند و معنای واقعی انقلاب ومفاهیم ناب را امروزه به سراسرجهان مخابره می کند.

 

 حسنی صدر خاطر نشان کرد: آل سعود حقیقتاً وهابی و صهیونیستی هستند و رفتن به حج برای ما به معنای کنار آمدن با آل سعود و پذیرش افکار سخیف آل سعود نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی