نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آذر 1394 - 11:18
وقتی با تو درد دل میکند بغض گلویش را می فشارد ،می گوید هر چه فریاد میزنیم راه به جایی نبرده و نمی برد ،انگار کسی ما را به حساب نمی آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، وقتی با تو درد دل میکند بغض گلویش را می فشارد ،میگوید هر چه فریاد میزنیم راه به جایی نبرده و نمی برد ،انگار کسی ما را به حساب نمی آورد.

 

جمله بالا بخشی از سخنان یکی از کشاورزان سی سختی است که سالها رنج گنج را به دوش کشیده و اکنون حاصل تمامی زحماتش از دست رفته است.

 

فرجام صابری یکی از کشاورزان موفق سی سخت در تولید محصولات مرغوب است که این روزها و در پی برخی بی توجهی ها به صنعت کشاورزی در سی سخت، نا امید دست از کار کشیده است.

 

صابری که بعد از مشکلات پیش آمده برای باغداران سیب سی سخت ده ها میلیون تومان متضرر شده بود در گفت و گو با سفیر دنا گفت: سالهای سال است که بخشی از مشکلات کشاورزان سی سخت با ساخت یک سردخانه در شهرستان مرتفع می شود ولی تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است و گویا گوش بدهکاری وجود ندارد.

 

این کشاورز نمونه سی سخت که بعد از ضرر 20 میلیون تومانی امسال بیش از 300 اصله درخت سیب خود را با بیل میکانیکی از جای درآورده است گفت: تعداد زیادی از کشاورزان سی سخت درختان چندین ساله و ثمری خود را از جای درآوردند تا شاهد زیان بیش از این نباشند.

 

وی با بیان اینکه تنها چیدن و انتقال یک وانت نیسان سیب به بازار میوه و تره بار بیش از 850 هزار تومان هزینه در بر دارد گفت:امسال از یک وانت نیسان که بعد از یک سال روانه میدان می شد تنها 400 هزار تومان سود میکردیم که با احتساب سایر هزینه های سرپرستی و تولید سیب مبلغی هم از جیب خودمان می رفت و متضرر می شدیم.

 

صابری با بیان اینکه از 50 تن سیب تولیدی امسال 15 تن آن به فروش نرفته است گفت:بی برنامگی دولت در تنظیم بازار باعث شد که حتی کارخانه های کنسانتره هم محصول درجه دو را خریداری نکند و مجبور شدم این میزان سیب را در باغ کشاورزیم دفن کنم.

 

این کشاورز سی سختی که دل پری از مسئولان جهاد کشاورزی داشت گفت:آیا یک مسئول دلسوز نباید بگوید درد شما چیست؟

 

وی ادامه داد جهاد کشاورزی و تعاون روستایی که وظیفه حمایت از کشاورزان را بر عهده دارند در این رابطه هیچ همکاری با کشاورزان نداشته اند و اگر محصول سیب ما با حداقل قیمت هم خریداری می شد خوب بود و جای امیداواری داشت.

 

ناصری و دهها کشاورز دیگر نیز افرادی هستند که به امید روزهای بهتر محصول سیب خود را در خانه های نیمه کاره جا داده اند .

 

این افراد که در انتظار بهبود قیمت سیب در میادین میوه و تره بار هستند به علت بدی مکان نگه داری و گرمای هوا روزانه متحمل ضرر زیادی می شوند.

 

ناصری با ابراز گلایه از بی سر و سامانی محصولات کشاورزی در شهرستان دنا گفت:وظیفه کشاورزان تولید محصول مرغوب است و وظیفه تنظیم بازار با مسوولان است که متاسفانه کسی در این باره احساس مسوولیت نمی کند.

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی