نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. دى 1394 - 21:52
در آخرین روز از آذرماه 94 مامورین پارک ملی دنا در منطقه چشمه چات خینه واقع در ظلع شمالی پارک ملی دنا مشغول گشت زنی وکنترل منطقه بودند که صدای شلیک تفنگ توجه آنان را به خود جلب می کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نجفعلی رجب زاده رئیس پارک ملی دنا با اعلام این خبر گفت :در آخرین روز از آذرماه 94 مامورین پارک ملی دنا در منطقه چشمه چات خینه واقع در ظلع شمالی پارک ملی دنا مشغول گشت زنی وکنترل منطقه بودند که صدای شلیک تفنگ توجه آنان را به خود جلب می کند .

 

رجب زاده گفت: در این حین مامورین توجه خود را به کانون تخلف معطوف می کنند و اقدام به گشت زنی های محسوس و نامحسوس در این منطقه کردند.

 

رجب زاده افزود : مامورین پس از چند ساعت رصد منطقه متوجه حضور سه نفر متخلف در کانون تیر اندازی شدند.

 

رئیس پارک ملی دنا در ادامه افزود : سرانجام ماموران در ساعت هشت و 20 دقیقه  در اقدامی موثر موفق می شوند یک نفر از متخلفین را به همراه یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه زنی ، دو رشته قطار ، 41 عدد فشنگ و یک دستگاه دوربین شکاری ولاشه یک راس بز شکار شده دستگیر کنند.

 

این مقام مسئول به متواری شدن 2نفر دیگر از متخلفین اشاره کرد و گفت : این دونفر از تاریکی شب استفاده کرده و موفق به فرار شدند و تلاشها برای شناسایی آنان همچنان ادامه دارد.

 

رجب زاده افزود برای متخلفین پرونده ای تشکیل و به همراه آلات جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

گفتنی است جریمه شکار هر راس کل و بز وحشی 100 میلیون ریال برآورد شده که متخلفین  علاوه بر این جریمه نیز مشمول جریمه کیفری خواهند بود.

 

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با دو هزار و 287 هکتار و سیوک با 12 هزار و858 هکتار در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

بیش از 11درصد مساحت این استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد.

پارک ملی دنا با 93 هزار هکتار وسعت از مهمترین زیستگاه های کشور در حوزه چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس واقع شده است.

پارک ملی دنا با بیش از دو هزار گونه گیاهی ، 150 گونه جانوری و پوشش غالب جنگل بلوط در سال 91 به تصویب رسیده و جزو محدود مناطق بین المللی ثبت شده در زیست کره است.

 

 منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی