نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1394 - 20:50
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تداوم بارش برف و محدود بودن امکانات راهداری گفت:تردد در گردنه های برفگیر این استان کند ودر مسیرهای اصلی بدون زنجیر چرخ غیرممکن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، علی شیر محمدی پنجشنبه شب با بیان اینکه 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر در راههای اصلی استان وجود دارد افزود: نیروهای راهداری از زمان آغاز بارش برف تاکنون در راههای اصلی مشغول بازگشایی هستند.

میزان بارش برف در برخی گردنه های این استان بین 30 تا 70سانتی متر اعلام شده است.

 

تردد در مسیرهای اصلی بدون زنجیر چرخ غیرممکن است

محمدی تردد در مسیرهای اصلی بدون زنجیر چرخ را غیرممکن ذکر کرد و گفت: نیروهای راهداری هم اکنون در مسیر باغچه سادات - سرفاریاب مشغول بازگشایی جاده این مسیر هستندhttp://chaharfasl.ir/.

وی با اشاره به مشکل حرکت خودروها در برخی مسیرهای برفگیر ابراز داشت: رانندگان وسایط نقلیه با رعایت موارد ایمنی از جمله زنجیر چرخ در این مسیرها حرکت کنند.

وی اظهار کرد: بعد از بازگشایی جاده های اصلی نیروهای راهداری با اولویت بندی نسبت به بازگشایی جاده های فرعی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

محمدی ابراز داشت: بیش از 750کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه در این استان وجود دارد که بیش از 218 نیروی راهداری در قالب 51 اکیپ و 23 پایگاه ثابت و سایر به صورت شبانه روز مشغول انجام عملیات راهداری و بازگشایی مسیرها هستند.

کهگیلویه وبویراحمد دارای حدود شش هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است.

چهارهزار و 715 کیلومتر از این میزان راه روستایی ، 90 کیلومتر بزرگراه و 505 کیلومتر نیز راه اصلی است.

 

میزان بارش برف در گردنه های برفگیر

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به بارش برف سنگین در گردنه های برفگیر استان گفت: گردنه های پراشکف با 70 سانتی متر، کاکان 60، مارگون 50، جاده سپیدار- باغچه سادات 50، گردنه مله شوره 30 و بابا میدان با 30 سانتی متر بیشترین میزان بارش برف را داشته اند.

ولی بهره مند با اشاره به تداوم بارش برف در گردنه های برفگیر افزود: با توجه به کاهش شدید دما و یخ زدن جاده امکان تردد ماشین ها بدون زنجیر چرخ وجود ندارد.

 

 تداوم بارش ها تا عصر جمعه در استان

وی بااشاره به تداوم بارندگی ها در شهرهای گرمسیری و بارش برف در مناطق سردسیری و کوهستانی اظهارکرد: این سامانه بارشی تا بعد از ظهر جمعه با بارش برف و باران در سطح استان پایدار خواهد ماند.

بهره مند بیشترین میزان بارندگی از شب گذشته تا عصر امروز را مربوط به آبدهگاه باشت ذکر کرد و گفت: درایستگاه باران سنجی آبدهگاه از توابع شهرستان باشت 99 میلی متربارندگی ثبت شده است.

وی اظهارکرد: دهدشت با 52/4 میلی مترباران ، یاسوج با 51/6 میلی متر، لنده با 55، باشت با 51، امام زاده جعفر با 44 میلی متر، سی سخت با 40/3 ، دوگنبدان با 44/5 لیکک با 33/6 میلی متر بارندگی داشته اند.

استان حدود 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.

صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی