نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. بهمن 1394 - 14:05
رئيس دانشگاه ياسوج گفت: توجه به توسعه علوم انسانی نيازمند فراهم سازی منابع علمی، نیروهای بی‌شمار تربیت كردن ضمن ارائه و تمرکز بر کثرت تولید به سمت تحول است و البته بايد فضايي باز، بدون محدوديتي را ايجاد كنيم تا محققين ودانشگاهيان بتوانند نظرات و انديشه هاي خود را در آنجا مطرح كنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ همایش استانی چيستي، چرايي و چگونگي کرسی های نظريه پردازي، آزاد انديشي، نقد و مناظره  با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان صبح امروز در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

 

دكتر محمود رضا رحيمي رئيس دانشگاه ياسوج در اين همايش اظهار داشت: نبود ساختار واحد، منسجم، اثر بخش وهمچنين كمبود توليدات تاثير گذار از چالش‌های مهم در عرصه علوم انسانی است.

 

وي در بحثي كلي و آسيب شناسي گفت: مي توان گفت در يك زمينه از علم يا به بلوغ رسيده ايم يا اگر نقصي وجود دارد اين ما هستيم كه دچار اشكاليم.

 

رئيس دانشگاه ياسوج ابراز كرد: به بلوغ رسيدن يك رشته از علم مسأله اي جهاني است كه ما هم از  روند جهاني آن تأسي مي پذيريم ولي علل متعددي همچون ضعف نيرو هاي علمي، ضعف سياست گذاري و نبود ساختار صحيح وجود دارد كه مربوط به اشكالات موجود براي ماست.

 

وي به ضرورت ايجاد ساختار درعلوم انساني اشاره كرد و گفت: همه ما  به اهميت علوم انساني در فرهنگ و اخلاق و رفتار اجتماعي يك كشور واقفيم اما آنچنان كه بايد به ايجاد زير ساخت در علوم انساني پرداخته نشده است.

 

رئيس دانشگاه ياسوج در همایش استانی چيستي، چرايي و چگونگي کرسی های نظريه پردازي تاكيد كرد: تفاوت ماهيتي بين علوم انساني و علوم تجربي وجود دارد كه در علوم انساني با فزونی تعداد متغیرها، عدم مشخص بودن رابطه متغیرها با یکدیگر، تعدیل کنندگی و پنهان بودن رابطه بسیاری از متغیرها و نیز نبود ثبات کافی متغیرهای در مقایسه با علوم طبیعی و تجربي مواجهيم و اين ويژگي بسيار حساسي است كه بايد به آن توجه شود.

 

وي اظهار كرد:‌ توجه به توسعه علوم انسانی نيازمند فراهم سازی منابع علمی، نیروهای بی‌شمار تربیت كردن ضمن ارائه و تمرکز بر کثرت تولید به سمت تحول است و البته بايد فضايي باز، بدون  محدوديتي را ايجاد كنيم تا محققين ودانشگاهيان بتوانند نظرات و انديشه هاي خود را در آنجا مطرح كنند.

 

وي به ايجاد  بستري امن براي بيان انديشه ها توسط افراد در جامعه گفت: ايجاد فضايي براي بيان انديشه ها و ايجاد امنيت بعد از بيان نظرات، آرا و انديشه ها بايد مورد توجه قرار بگيرد و اساسا كرسي هاي نظريه پردازي با رعايت اين موارد با استقبال بيشتري براي ارائه نظرات قرار خواهد گرفت.

 

رحيمي در پايان به توان دانشگاه براي مقابله با هجمه هاي وارد شده به كشورمان در با راه اندازي كرسي هاي آزاد انديشي و نظريه پردازي گفت: كرسي هاي نظريه پردازي و فضاي بيان و نقد آرا و انديشه ها راهي است براي مقابله علمي با هجمه هاي تبليغاتي كه عليه كشورمان ايجاد شده  و دانشگاه هاي ما اين توانايي را دارندكه با توليد علم به مقابله با انان بپردازند.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی