نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مرداد 1396 - 11:15
یک تیم دونفره مرد در رشته رباتیک برای اولین بار در استان و یک تیم دو نفره زن در رشته طراحی فضای سبز در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت:همزمان با هفته ملی مهارت مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی در سطح استان برگزار شد.

فرج اله راد بیان کرد: با توجه به تاثير مسابقات جهاني مهارت در ارتقاء سطح مهارتهاي فني كارگران و صنعتگران جوان كشورهاي عضو سازمان IVTO و ارائه گزارش در خصوص مسابقات فوق در سال 1349 به بالاترين مقام وقت كشور، دستور تشكيل كميته ملي مسابقات مهارت فني صادر شد.

وی اظهار داشت: در اجراي اين فرمان، كوشش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی معطوف به اين گرديد كه نخستين دوره مسابقات مهارت فني را بين كارگران ماهر و متخصص جوان كشور در سال 1350 برگزار نمايد، بدين جهت اساسنامه كميته ملي مسابقات مهارت فني تهيه و در خرداد سال 1350 به تصويب رسيد. پس از تصويب اساسنامه، مسابقات مهارت فني به صورت سالانه تا سال 1357 بين علاقه مندان مسابقات برگزار گرديد.

راد تصریح کرد: پس از عضويت مجدد ايران در سازمان بين المللي آموزش هاي حرفه اي، سازمان آموزش فني و حرفه اي به عنوان متولي امر آموزشهاي حرفه اي و به منظور ارتقاء سطح مهارتي جوانان، برگزاري مسابقات ملي مهارت را به صورت سالانه آغاز نمود. اين مسابقات در سه مرحله شهرستاني، استاني و ملي برگزار شده و در مرحله ملي از استانها در هر رشته يك نفر (در صورت كسب حد نصاب) مي توانند در مسابقات شركت نمايند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی چهل و پنج ساله دارد و تجربه برگزاری هفده دوره مسابقه ملی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و حضور در هشت مسابقه جهانی مهارت موجبات اصلاح گام به گام این فرایند را فراهم آورده است و منجر به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

راد گفت: امید داریم در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که هم اکنون مرحله شهرستانی و استانی را پشت سر گذاشتیم ، زمینه مناسب را برای رقابت جوانان عزیز استان دلاور خیز و شهید پرور کهگیلویه و بویر احمد فراهم آورده و شاهد موفقیت و سرفرازی این عزیزان در مرحله کشوری باشیم .

وی افزود: از جمله سیاستگذاری و برنامه ریزی در برگزاری مسابقات ملی مهارت فراهم آوردن شرایطی است تا فعالان عرصه صنعت و بنگاههای اقتصادی و دانشگاهها در کنار تلاشگران عرصه مهارت آموزی بتوانند به تبادل تجربیات و اندیشه ها پرداخته و موجبات همفکری و هم اندیشی این عزیزان در راستای حل مسائل مرتبط با عرصه کارآفرینی و اشتغال فراهم گردد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: ثبت نام کارآموزان و شرکت در مسابقات ملی مهارت مرحله شهرستان تعداد 546 نفر در 32 رشته که از این تعداد 57 نفر (23 نفر خانم و 34 نفر آقا )در 24 رشته به مرحله استانی راه یافتند و با برگزاری مسابقات ملی مهارت مرحله استانی در تاریخهای پنجم و ششم مرداد ماه 96 در 7 حوزه آزمون  17 نفر ( 5نفر زن و 12 نفر مرد )  در 14 رشته به مرحله کشوری راه یافتند.

راد در پایان افزود: یک تیم دونفره مرد در رشته رباتیک برای اولین بار در استان و یک تیم دو نفره زن در رشته طراحی فضای سبز  در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی