نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. شهريور 1396 - 14:06
امروز صبح نشست خبری حجه الاسلام و المسلمین سید نورالله جنتی پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور اهالی اصحاب رسانه با محوریت بصیرت عاشورایی در این اداره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ حجه الاسلام و المسلمین سید نورالله جنتی پور با عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به اهالی اصحاب رسانه، با اشاره به حدیث انالحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه گفت: تقابل هفته دفاع مقدس با ایام محرم را توفیقی جهت ابراز ارادت به مقام شامخ سیدالشهداء ایشان با اشاره به برنامه های متعدد  در دستور کاری اداره اوقاف که نشر بصیرت عاشورایی را یکی از برنامه های اصلی آن ذکر نمود و با گرامیداشت هفته مقدس جا دارد از جانفشانی ها و ایثارگری مردم که دفاع مقدس این حماسه عاشورایی را خلق کردند نهایت تقدیر و تشکر بعمل آید.

وی افزود: هدف این نشست خبری را اشاعه بصیرت عاشورایی در ایام محرم قلمداد نمود که تجلی آن در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مروجین و روحانیون به اوج می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان: چون سازمان اوقاف و امور خیریه در مقابل این بقاع متبرکه مسئولیت دارد که برنامه های متنوع فرهنگی در کنار این امامزاده ها برگزار نماید و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با خدمت به امامزادگان و بقاع متبرکه که خود بخود میتواند از نابهنجاریهای جامعه جلوگیری می نماید.

جنتی پور در ادامه به فرستادن 66 روحانی دوره دیده از قم و مرکز استان به بقاع متبرکه سراسر استان جهت خدمت رسانی به مردم عزادار که اکثر عزاداری های آنان در این اماکن مقدس برگزار میشود اشاره کردند.

وی  به جلسه روز دوشنبه همین هفته در شیراز که با حضور مدیران کل اوقاف و استانداران چهار استان فارس،کهگلویه و بویراحمد،بوشهر و هرمزگان برگزار شد اشاره کرد و گفت: به خدمت رسانی در روز اربعین به زوارهای مرز شلمچه و جزابه تاکید بر هعمکاری آحاد مردم و مسئولین در این برنامه معنوی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه به کمبودات امکانات خدمت رسانی در فضاهای بقاع متبرکه گلایه کرد و گفت: که متاسفانه جوابگوی هیئت عزاداران نمی باشد و نمونه عینی این نقیصه را میتوان در بقعه امامزاده عبدالله در مرکز شهر یاسوج ذکر کرد.

حجه الاسلام جنتی پور با اشاره به نود بقعه متبرکه در سطح استان گفت: حداقل در 30 این بقاع، برنامه فرهنگی بصیرت افزایی با حضور مبلغان و مروجین فرهنگی برگزار میشود که از جمله میتوان به همایش شیرخوارگان در روز جمعه ساعت هشت صبح،برنامه لبیک یا حسین با دعوت از هیئات مذهبی در اول محرم،برنامه رهروان زینبی در دوازدهم محرم و در حرم امامزاده سلطان مهدی دهدشت و همینطور برنامه :"اهلی من العسل" در روز شهادت قاسم ابن الحسن(ع) اشاره داشتند.

وی در پایان با ارج نهادن به مقام اصحاب رسانه،اشتیاق این اهالی را در جهت نشر بصیرت عاشورایی منزلتی عظیم برشمردند که اجر این کار در پیشگاه سیدالشهداء محفوظ میباشد.

پایان/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی