نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. مهر 1396 - 12:10
ملت ایران هر چه دارند به برکت جانفشانی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود و تفکری که به دنبال قداست زدایی از این رشادت هاست، قطعا تفکری مسموم، مغرضانه و ضد نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر؛ رزمنده و آزاده  هشت سال دفاع مقدس و عضو مجلس ایثارگری کشور در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار این پایگاه خبری با تاکید بر لزوم حفظ دستاوردهای دفاع مقدس، اندیشه افرادی را که به دنبال قداست زدایی از قهرمانان دفاع مقدس هستند، ساده لوحانه و مزدورانه دانست.

شعبان بهمئی ابتدا با بیان یک خاطره به شرایط سخت حاکم بر اردوگاه های اسرای ایرانی در رژیم بعث عراق اشاره کرد.

وی گفت: در اردوگاه 18بعقوبه بودیم که نزدیک محرم خیلی دلمون گرفته بود؛ بچه گفتند باید امسال فکر اساسی کنیم تا از دهه اول محرم استفاده کنیم.

بهمئی ادامه داد: ما در شرایطی این تصمیم را گرفتیم که آن زمان سینه زنی علنی برای شیعیان خود عراق هم ممنوع بود ؛ما تصمیم گرفتیم که حتما در اردوگاه تابو شکنی کنیم و مراسم عزا برپا کنیم.

وی گفت: برای این کار یک هیئت 7نفره تشکیل دادیم، بنده، شهید حسین منصوری و چند دوست دیگر بودیم که تصمیم گرفتیم مراسم سوگواری محرم را در آسایشگاه راه اندازی کنیم.

عضو مجلس ایثارگری کشور تصریح کرد: قرار شد اولین جرقه این کار از اردوگاه 18 بعقوبه باشد که ما در آن بودیم ؛هر کاری کردیم کسی حاضر نمی شد در آن لحظه مداحی را آغاز کند، چون شرایطی طوری بود که خود مردم عراق اجازه سینه زنی و نوحه خوانی نداشتند چه رسد به ما که اسیر و زیر چنگ دشمنی بعثی بودیم که با فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) مشکل داشتند

بهمئی افزود: این یک تصمیم خیلی سخت بود، بنده یاد دارم که دل را به دریا زدم و اولین نوحه خود را با خواندن فریاد یا محمدا، محمدی محمدا شروع کردم و بچه ها شروع به تشکیل صف و سینه زنی و زمزمه کردن کردند.

وی گفت:نوحه خوان ها از شناسایی  وسط شنکجه گر ها ترس داشتند، به این منظور چراغ ها را خاموش و درب آسایشگاه را قفل کردیم و شروع به سینه زنی در شب اول کردیم.

این آزاده سرافزار ادامه داد: هر چه عراقی ها به در و پنجره زدند، کاری از پیش نبردند و بچه ها گرم سینه زنی شدند، دیدیم بعد از مقداری تهدید و سر صدا سکوت کردند ؛ صبحِ فردا هم ما را کتک کاری کردند که این کار را تکرار نکنیم.

بهمئی افزود: اما فردا کل اردوگاه تحت تاثیرقرار گرفت و آرام آرام همه شروع سینه زنی کردند و شرایط طوری به نفع ما پیش رفت که روز عاشورا همه در حیاط اردوگاه دور هم جمع شدیم و به سبک خود ایران سینه زنی کردیم.

وی گفت: حتی یاد دارم که ظهر عاشورا مرحوم سردار حسین منصوری گفت "ما در خرم آباد رسمی داریم که به رسم عزا به سر و دو کول خود گل می مالیم"، چند نفر از بچه ها خود را به این سبک گل مالی کردند و بعد از اتمام سینه زنی نماز ظهر عاشورا به امامت حاج آقا باطنی که الان در اصفهان مدرس حوزه علمیه است، اقامه شد.

 بهمئی تصریح کرد: عراقی ها بعد از نماز بنده و مرحوم حسین منصوری را بردند و تا توانستند کتک زدند ؛چشمان ما را بستند و به مسخره به عربی ما می گفتند: به حسین بگویید بیاد چشماتونو باز و نعوذ بالله حسینی در کار نیست.

وی افزود: بعد از این کار دستان ما بسته بود و روبروی هم به پهلو افتاده بودیم، موقعی که چشم ما را باز کردند به هم نگاه کردیم، ابتدا با هم خندیدیم و بعد گفتیم که واقعا امروز هم سینه زنی و عزاداری و هم کتک خوردن برای امام حسین(ع)چسبید.

این آزاده 8 سال دفاع مقدس با اشاره به کینه توزی بعثی ها از عشق ما به امام حسین(ع)،گفت:تا یک هفته ما را کتک می زدند، سرانجام ما با همان اندیشه حسینی آزاد شدیم اما صدام و رژیم بعث عراق با اندیشه ضد شیعی نابود شدند.

بهمئی با توصیه جوانان به الگوگیری از امام حسین(ع)، گفت: به عقیده بنده تنها راه  نجات انسان ها به خصوص جوانان، اقتدا به راه و ایده امام حسین(ع) است .

وی ادامه داد: امام حسین(ع) آموزگار معرفت، انسانیت و شجاعت در جهان است ؛حتی گاندی می گوید "آزاد مردی را از حسین(ع) یاد بگیرید".

بهمئی گفت: آوازه آزادمردی امام حسین(ع) متعلق به شیعیان نیست خیلی از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در حال حاضر آزادی و آزادگی را از امام حسین(ع) می آموزند.

این رزمنده جنگ تحمیلی افزود:تاسی گرفتن از راه امام حسین(ع) ، راه آزادی و جان نثاری در راه اسلام و نظام اسلامی و دفاع از ولایت است.

بهمئی در پاسخ به ایجاد شبهه های زیاد در مورد دفاع مقدس و اینکه عده ای به دنبال کم رنگ کردن آن به خصوص برای نسل های جدید انقلاب می باشند، گفت: امام خمینی(ه) اعجوبه تاریخ بود که توانست کاخ ظلم را در جهان متزلزل کند.اگر الان کشورهای جهان ما را به عنوان یک ابرقدرت می بینند و با ما مذاکره و گفت و گو می کنند از راه و کلام امام است .

بهمئی تصریح کرد: اگر ایستادگی 8 سال دفاع مقدس ما نبود الان جهان روی ما حساب نمی کرد هر کس که بخواهد چشم طمعی به ما داشته باشد، تاریخ جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ما را تحلیل و بررسی می کند ؛وقتی ما در 8 سال دفاع مقدس بدون توپ، بدون سلاح پیشرفته آن روز و با دست خالی مقابل نزدیک به 40کشور به صورت مستقیم ایستادگی کردیم، تکیه گاه محکمی برای ماست که دشمن جرأت تجاوز به خاک ما را نداشته باشد.

وی گفت:اعتقادات امام الهی و جامع بود و می خواست طوری برنامه ریزی کند که نتیجه تجاوز به خاک ما عبرتی برای دشمن باشد و کسانی که مدعی هستند امام عامل طولانی شدن جنگ بود، باید به آنها گفت که اگر تفکر جامع امام نبود، شاید چند جنگ پیاپی دشمن در مراحل بعد و با برنامه ریزی بهتر، پایه های نظام ما را متزلزل می کرد و مورد دیگر که امام زیر بار صلح تحمیلی هم نمی رفت این بود که هنوز بخش زیادی از خاک کشور ما در دو سال اول جنگ دست دشمن بود ؛خرمشهر آزاد شده بود اما هنوز خیلی از شهرهای مرزی ما دست دشمنان بعثی بودند.م

بهمئی افزود:مگر می شد بدون ایستادگی و از خود گذشتگی این خاک را پس گرفت؟ اگر آن ایستادگی و مجاهدت ها نبود، باید باج ها می دادیم تا خاک خودمان را پس می گرفتیم و عزتی که امروز داریم به همین است که در 8 سال دفاع مقابل ابرقدرت های جهان حتی یک وجب از خاک ما از کشور جدا نشد.کسانی که این تفکر را دارند یا مغرض هستند یا ساده لوح .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه عده ای توجه به شهدا و جانبازان را به سخره می گیرند و ادعا می کنند که چرا بت سازی و مرده پرستی می کنید؟، خاطرنشان کرد:گذشته ها هر کاری کردند، تمام شد؟ این درد دل ما هم هست ؛اگر امروز نظام مقدس جمهوری ما عزتی دارد، مدیون از خود گذشتگی و ایثار شهدا و جانبازان ما در 8 سال دفاع مقدس است.

بهمئی تصریح کرد: هیچ کس بدون پیشنیه روشن نمی تواند آینده خود را بسازد و پیشینه و بنیان این نظام همان رشادت و جانفشانی رزمندگان ماست، اگر شهدا و تفکر شهادت نبود الان کشور ما دست اجنبی ها بود.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: شما دقت کنید وقتی آمریکا به خاک عراق حمله کرد و صدام را سرنگون کرد، چه تجاوزهایی که نکردند و چه ذلت هایی که مردم عراق نکشیدند.

عضو مجلس ایثارگری کشور گفت: در جنگ جهانی دوم سربازانی در آلمان و روسیه که دین و اعتقاد خاصی هم ندارند حضور داشتند که اکنون برای آنها تندیس درست کردند و هنوز هم آنها را به عنوان اسطوره و قهرمانان خود آنها رامی پرستند ؛ما که جنگمان تدافعی و اعتقادی بود و برای حفظ اسلام و ناموس خود می جنگیدیم، باید به شهدا افتخار کنیم.

وی افزود: کسانی که به این موضوع دامن می زنند، مغرضانی با تفکر مسموم هستند که نه دوستدار نظام هستند و دلسوز انقلاب و نه دوستدار اسلام.

بهمئی در پایان گفت:این ها ابهت ایران را دوست ندارند، خود فروخته های غربزده ای هستند که هیچ یک از ارزشهای نظام را قبول ندارند، در صورتی که همه داشته هایشان از دفاع مقدس و تفکر امام و جانفشانی شهداست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی