نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. مهر 1396 - 9:54
ورودی این بقعه متبرکه زیارتی، توریستی و گردشگری غرق در زباله‌هاست، زباله‌هایی که شهروندان از سر قدرناشناسی نعمت بزرگ طبیعت، درورودی این امامزاده رها کرده اند؛زباله های که حتی روزها،هفته ها و یا ماهها ازاین مکانها برداشته نشده و باعث رنجش مسافران و زائران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رودخانه زیبای بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا از جمله شهرهایی است که به علت آب و هوای مطبوع و طبیعت خدادادی و از سوی دیگر مرکزیت این استان، هر روز بر جمعیتش افزوده و به گفته برخی کارشناسان به یک رشد سرطان گونه دچار شده است.

 زباله ها معضل پایان ناپذیر پایتخت طبیعت

سالهاست که  معضل زباله در شهر یاسوج و بیشتر در مناطق توریستی به یک معادله چند مجهولی تبدیل شده که حل شدن آن زمان طولانی را سپری کرده است.

 یاسوج که امروز در بین طبیعت دوستان به نام پایتخت طبیعت با داشتن رودخانه های خروشان، جنگل های بلوط و طبیعت زیبا  معرفی شده ،شهروندان بیشتر این مناطق در دفن زباله ها و پسمانده های خانگی خود گیر افتاده است.

 آستان امامزاده ابوالقاسم(ع) در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در روستای گوشه شاهزاده قاسم از توابع دهستان سررودشمالی، بخش مرکزی شهرستان بویراحمد واقع شده است. 

امامزاده شاه قاسم یکی از مکان های مذهبی است که همواره به عنوان یکی از بقاع متبرکه زیارتگاه عاشقان اهل بیت و گردشگران مختلف می باشد.

اما جاده ورودی این امامزاده با معضل انباشته شدن زباله ها روبرو شده است که زباله ها در جاده ورودی این امامزاده جلوه بسیار نامناسبی به طبیعت امامزاده داده است.

گردشگری امامزاده شاه قاسم (ع) در خطر

اما ورودی این بقعه متبرکه زیارتی، توریستی و گردشگری غرق در زباله‌هاست، زباله‌هایی که شهروندان از سر قدرناشناسی نعمت بزرگ طبیعت، درورودی این امامزاده رها کرده اند؛زباله های که حتی روزها،هفته ها و یا ماهها ازاین مکانها برداشته نشده و باعث رنجش مسافران و زائران شده است. 

برای رفع این معضل نیاز است که مسئولان امر در جهت جمع آوری این زباله ها اقدام کنند و از طرفی این مسیر نیاز به نصب سطل زباله جهت عدم تکرار چنین معضلی دارد.

گفتنی است تولید روزانه زباله در سطح شهر یاسوج قریب به 160 تن است که این مقدار به صورت ماهانه بیش از 4100 تن می شود و سرانه تولید زباله در کشور ۸۶۰ گرم برای هر نفر است که این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم هست.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا