نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1396 - 20:19
کارشناس ارشد مسائل سیاسی سیزدهم آبان 58 را عامل تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تضعیف استکبار جهانی عنوان کرد و شعار " مرگ بر امریکا " را ذکری مقدس برشمرد که باید آن را بلندتر از همیشه بر سر امریکا فریاد کشید .

 سید رضا صدرالحسینی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به تبیین مسائل مربوط به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 پرداخت .

چهارفصل - چه اتفاقاتی افتاد که دانشجویان پیرو خط امام به فکر تسخیر لانه جاسوسی افتادند ؟

به دلیل اینکه کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذشت اتفاقاتی افتاد که دانشجویان دانشگاه های مختلف به این نتیجه رسیدند که سردمدار این اتفاقات که برای تضعیف انقلاب اسلامی طراحی و اجرای آن ها مدیریت می شود ، سفارتخانه امریکاست که این موارد تجزیه و تحلیل شد و به این نتیجه رسیدند که برای اجبار امریکا برای بازگرداندن محمدرضا پهلوی و دست برداشتن از خیانت ها و اقداماتی که علیه انقلاب اسلامی می شود باید محل سفارتخانه تسخیر شود .

 

بنابراین در روز 13 آبان ماه تعدادی از دانشجویان دانشکده های مختلف در قالب یک حرکت و جنبش دانشجویی از دیوار این ساختمان بالا رفته و پس از درگیری های مختصری که بین نگهبانان و دانشجویان پدید امد ، دانشجویان توانستند به درون این ساختمان وارد شده و با مشاهده اسناد و مدارک و دستگاه های فوق سری و بسیار مهم و رمزکننده ، برای ایجاد ارتباط بین افرادی که در سفارتخانه مشغول به کار هستند و وزارت خارجه امریکا ، این مکان که تا ان روز به نام سفارتخانه شناخته می شد به لانه جاسوسی تغییر نام داد چرا که هیچ از کشوره ها اجازه ندارند در سرزمینی که مکانی را به عنوان سفارتخانه افتتاح می کنند در این مکان قصد براندازی و جاسوسی داشته باشند .

 

بنابراین روز 13 آبان در ادبیات جمهوری اسلامی قرار گرفت و دلیل اصلی دانشجویان پیرو خط امام که بعد از پیام مهم و تشویق کننده امام خمینی(ره) به این نام معروف شدند ، تبدیل سفارت امریکا به لانه جاسوسی بود .

 

چهارفصل - چرا امام خمینی از 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند ؟

در همین ایام دولت موقت با مشی لیبرالی کشور را اداره می کرد و با توجه به مخالفت هایی که از سوی انقلابیون و توده عظیم مردم مشاهده می کرد یک شرایطی را پدید آورده بود که امام خمینی فرمودند این انقلاب دوم از انقلاب اول مهمتر بود چرا که دست تعدادی از مرتبطین امریکا از جمله کسانی که در دولت موقت بودند مثل سخنگوی دولت و برخی دیگر از مسئولین رده های دوم و سوم رو شد .

 

در حقیقت انقلاب دوم تضمین کننده انقلاب اول بود و حضرت امام به دلیل اینکه یک نگاه عمیقی به انقلاب اسلامی داشتند متوجه شدند که اگر لانه جاسوسی توسط این دانشجویان تسخیر نمی شد انقلاب اسلامی دچار خطرات جبران ناپذیری میشد .

 

بنابراین امام خمینی (ره) این دانشجویان را هم به عنوان پیش قراولان انقلاب اسلامی نام بردند و هم اینکه این اقدام را انقلاب دوم نامیدند ، بنابراین امام با تایید این اقدام آن را درتاریخ معاصر کشور ماندگار کردند .

 

چهارفصل - تسخیر لانه جاسوسی چه چالش هایی را به دنبال داشت و چه نقشی در آینده روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی داشت ؟

دولت موقت به دلیل مخالفت با این اقدام مجبور به استعفا شد و در واقع از این به بعد تلاش بر این شد که نیروهای انقلابی تر به دستگاه های دولتی وارد شوند .

 

دو لت آقای بازرگان را به این خاطر که حرکت های انقلابی در دولت او دیده نمی شد و بسیار کند حرکت می کرد به لاک پشت تشبیه می کردند . با توجه به نفوذ امریکا در بسیاری از نقاط دنیا در آن ایام ، بعضی از کشورها رابطه خود را با جمهوری اسلامی یا به طور کامل قطع کردند و یا اینکه روابط دیپلماتیک خود را کاهش دادند .

 

پیروزی که در روابط دیپلماتیک به وجود آمد این بود که انقلاب اسلامی توانست پیوند خود را با ملت ها که در حقیقت اصل و اساس همه جهان هستند را تقویت کند . بسیاری از گروه ها و جریان های آزادی بخش بعد از این اقدام ، توانستند با شجاعتی وصف ناشدنی در مقابل امریکا و دولت های وابسته ایستادگی کنند .

 

تزریق شجاعت به آحاد ملت ها در جاهای مختلف ، امریکا را بسیار ضعیف کرد تا جایی که تا امروز نمودار ضعف این کشور را نمایش می دهد .

 

چهارفصل - آیا تسخیر لانه جاسوسی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقشی داشت و چگونه بود؟

این اقدام انقلابی ، قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی را در تصمیمات سیاسی به خوبی نشان داد ، پیوند بین مردم و حاکمیت و امام را افزایش داد ، و با نگاهی با تاریخ نزدیک به این واقعه امریکایی ها و همه قدرت های بزرگ دنیا متوجه شدند که جمهوری اسلامی غیرقابل تغییر است و از آن تاریخ به بعد نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کرد .

 

درست است که در بیست و دوم بهمن 57 به پیروزی رسید اما در حقیقت در سیزدهم آبان سال 58 این انقلاب با حمایت چندباره مردم تثبیت شد و وقتی که ما توانستیم سر این غول بزرگ و شیطان اکبر را نشانه بگیریم ، نشانه این بود که جمهوری اسلامی که با خواست ملت به پیروزی رسیده است و در مقابل ابرقدرت های مادی جهان ایستاده است غیرقابل تغییر است .

 

بنابراین سیزدهم ابان در تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان روز تثبیت انقلاب اسلامی و تضعیف استکبار جهانی است .

 

چهارفصل - در پایان چه پیامی برای راهپیمایان روز سیزدهم ابان ماه و همچنین دنیای استکبار دارید ؟

در آستانه اربعین امام حسین علیه السلام و یاران باوفایشان هستیم، مهم ترین شعار این اسوه های جهاد و شهادت "هیهات من الذله" بوده است، شعاری ماندگار و جاودانه که می تواند به عنوان درسی فراگیر برای همه مظلومان برای رهایی از ظالمان مورد بهره برداری قرار گیرد .

 

در شرایطی با همدیگر سخن می گوییم که میلیون ها نفر از آزادگان جهان در مسیر حرم  حضرت سیدالشهدا علیه السلام در حال طی طریق می باشند، اربعین حضرت و راهپیمایی عظیم به سمت کربلا نمادی برای ظلم ستیزی و مقابله با ظالمان هر عصر و زمان می باشد.

  امروز شعار "مرگ بر آمریکا" یعنی مرگ بر ظلم و ظالم؛  این شعار در سراسر کشور ایران اسلامی و در سرزمین امام حسین  علیه السلام به مفهوم  "مرگ بر شیطان بزرگ" است.

   بنابراین باید این "ذکر مقدس" بلندتر و پر قوت تر از همیشه بر سر دولت آمریکا کشیده شود تا مردم آمریکا و جهان به ذات استکباری این دولت مستکبر بیش از گذشته پی ببرند و فریاد مرگ بر آمریکا فراگیرتر شده تا جایی که ستاره این دولت زیاده طلب افول نماید.

 

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی