نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. دى 1396 - 9:23
مدیریت بهداشت و سلامت سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این سازمان برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل مدیریت بهداشت و سلامت سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش این سازمان در پایش، کنترل و پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان به عنوان یک بیماری عفونی و ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و طیور را نقشی عملیاتی و فعال دانست.

 

سید علی ساداتی درباره بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق حاد طيور يک بيماری ويروسي پرندگان است که ويروسهای آنفلوانزا دارای 3 نوع تيپ C,B,A مي باشند و در طيور فقط تيپ A مي تواند ايجاد بيماری نمايد. اين تيپ علاوه بر طيور، ساير حيوانات از جمله خوک، اسب و همچنين انسان را درگير مي نمايد.

وی افزود: پرندگان وحشي و آبزی مي توانند بدون اينکه خود مبتلا به بيماری شوند، ويروسهای آنفلوانزای طيور را با خود جابجا کنند و خوک به عنوان ميزبان واسط ويروسهای آنفلوانزای طيور و پستانداران است.

 

ساداتی در ادامه گفت: مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زينتي، پرندگان وحشي و شتر مرغ از پرندگان حساس به بيماری مي باشند.

 

مدیریت بهداشت و سلامت سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح علائم شیوع این بیماری را شروع ناگهاني تلفات با روند افزايش در گله، انتشار ناگهاني بيماری در گله بيحالي شديد، پژمردگي و دور هم جمع شدن گله، کاهش شديد مصرف دان، افت ناگهاني و شديد توليد تخم مرغ روزانه، علائم تنفسي حاد، سياه شدن و خونريزی تاج، ريش و ساق پا عنوان کرد.

سید علی ساداتی اهم اقدامات و برنامه های پیش روی سازمان بسیج سازندگی استان پیرامون کنترل و پیشگیری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را به شرح ذیل بیان نمود:

 

1- پوشش رسانه ای از طریق سایت ها و شبکه مجازی و در قالب کلیپ، گزارش، خبر و ... به صورت بومی.

 

2- هماهنگی جهت چاپ و تکثیر 5000 بروشور و پوستر اطلاع رسانی و ... در سطح استان

 

3- هماهنگی جهت ابلاغ آیین نامه کنترل و پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان جهت اطلاع و پیشگیری در سطح پایگاه های مقاومت به منظور کنترل روند زنده فروشی و ...

 

4- هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در کنترل، پیشگیری، واکسیناسیون و حتی معدوم کردن سازی در تمام شهرستان ها به ظرفیت یک گروه جهادی

 

5- عدم واگذاری تسهیلات در قالب طیور و تغییر عرصه به صنایع تبدیلی وابسته

6- ممنوعیت خرید طیور از استان های همجوار در شبکه مشاغل خانگی

 

7- حضور کارشناسان بسیج سازندگی در مدارس و جلسات گروهی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی

 

8- استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت در برنامه قرنطینه و آماده سازی گروه های جهادی ویژه در قالب گروه جهادی واکنش سریع در صورت شیوع بیماری

 

9- کلیه ی طرح حای طیور فعال که بیش از 100 مزرعه در سطح استان بوده جهت مشاوره و همکاری در برنامه پایش و کنترل بیماری

 

10- معرفی دو مورد در مناطق سردسیری و گرمسیری جهت راه اندازی کشتارگاه طیور خاص از جمله شتر مرغ، بوقلمون، بلدرچین و کبک در قالب تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی

 

11- معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات به سازمان دامپزشکی جهت دریافت تاییدیه

 

12- عضویت در قرارگاه عملیاتی کنترل و پیشگیری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با محوریت ستاد مدیریت بحران و سازمان دامپزشکی

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

بسیج سازندگی واقعاً داره کار میکنه

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی