نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1396 - 10:33
مشاور وزیر آموزش و پرورش به تخصیص بیش از صد درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق و مزایا اشاره کرد و مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از جمع آوری 640 میلیارد ریال از محل تعهدات خیرین در چهارسال گذشته خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز مراسم تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش،معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه، روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

در ابتدا این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از رویکردهایی که در دولت دنبال می کردیم بحث مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش است. در این رویکرد در چهار ساله دولت یازدهم گام های بلندی برداشته شد.

 

وی افزود:قسمتی از برنامه ها استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز است که توانستیم ۲/۵میلیارد تومان تعهدات خیرین در استان داشتیم و در چهار چشنواره اخیر خیرین مدرسه ساز در استان بیش از ۶۴ میلیارد تومان از محل تعهدات خیرین جمع آوری شده است .

 

زارع پور تصریح کرد: یکی از ظرفیت های توسعه مشارکت های مردمی، توسعه و تقویت مدارس غیردولتی است یعنی بتوانیم از ظرفیت مردم بررای اداره مدارس استفاده کنیم، میزان تخصیل دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی از 8/5 درصد به 16 درصد افزایش پیدا کرده است این در حالی است که میانگین کشوری 12 درصد است.

 

وی در ادامه گفت: میزان کمک های مردمی در سال 92، یک میلیارد تومان در سطح استان بوده است که این رقم به 2/2 میلیارد تومان رسیده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: 60 مدرسه هیئت امنای در سطح استان داریم، یکی از مترقی ترین قوانینی که در حوزه آموزش و پرورش بعد از انقلاب داشتیم ،قانون شورای آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها بود که یکی از اهداف آن تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش، بهره گیری از کلیه منابع و امکانات توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، تسهیل در فعالیت های آموزش و پرورش و ارتقای کیفی آموزش و پرورش بود.

 

رئیس آموزش و پرورش استان بیان کرد: در ارزیابی های انجام گرفته شورای آموزش و پرورش ،شهرستان بویراحمد اول و شهرستان گچساران با اختلاف میلی متری دوم شد و شورای آموزش و پرورش کهگیلویه نیز سوم شد .

 

در ادامه جلسه، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال 72 به تصویب رسید، اهمیت این قانون آن جاست که حضور همه اقشار مختلف در شهرها و روستاها در کنار آموزش و پرورش می بینند که در چند سالی قانون شوراها کمتر مورد توجه قرار گرفت و این ظلمی بود که به خانواده های محروم و کمتر برخوردار بود.

منصور مجاوری افزود: آموزش و پرورش در همه دنیا با توسعه مشارکت رشد کرده است، در سایر کشورها به طور میانگین 25 تا 35 درصد آموزش، توسط بخش غیردولتی و سایرنهادهایی که در ان کشورها وجود دارد، اداره می شود اما در داخل خودمان را به زور به 10 درصد رسانده ایم.

 

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار استان ها محسوس است، قانون شوراها در همه ابعاد دیده شده است و استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف برای توسعه این حوزه مورد تاکید است.

 

مجاوری در ادامه ابراز داشت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اداره این دستگاه بزرگ نیست و بودجه دولتی به تنهایی جوابگوی مسائل اداری و مالی نیست، بیش از ۱۰۰ درصد بودجه آموزش و پرورش مربوط به حقوق و مزایا می شود.

 

وی افزود: کیفیتی در آموزش هنرستان ها نیست و دلیل آن عدم تزریق اعتبار است، اگر به دنبال کشوری هستیم که توسعه پایدار داشته باشد، باید از آموزش و پرورش حمایت کرد.

 

مجاوری با بیان اینکه سند تحول بنیادین چشم انداز مناسبی است، گفت: سند تحول بنیادین زمانی اجرایی می شود که منابع مالی آن تامین شود و باید دید چه مقدار از منابع مالی آن تامین شده است، همچنین هر یک از بندها و تبصره های آن میلیارد ها تومان بار مالی دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های آمورشی توسط دانش آموزان و دانشجویانی که در شرکت های دانش بنیان حضور دارند مورد تاکید است .

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا بالاترین سرمایه، نیروی انسانی است و باید دید در بعد منابع انسانی چه کارهایی انجام داده ایم و در حوزه بهره وری، بهینه سازی و ظرفیت سازی از قوانین مختلف  چه اقداماتی انجام شده است.

 

مجاوری با تاکید بر اینکه ما خیرین فکری داریم، ابراز داشت: از ظرفیت توسعه فکری اولیا باید استفاده شود.

 

وی افزود: باید اطلاعات حوزه بودجه آموزش و پرورش شفاف سازی شود تا جذب اعتبارات بودجه را بتوان افزایش داد.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت ها گفت: تا زمانی که مدارس ما در خانه ها و کپرها و ساختمان های ۳۰ ساله اداره شود، نباید انتظاری بیش از این داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی