نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. خرداد 1393 - 12:15
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت:در تلاش هستیم که چند متری ارتفاع سد را کاهش دهیم که با این کار به طور طبیعی خیلی از روستاها زیر آب نمی روند.

به گزارش چهارفصل ،غلام محمد زارعی به خبرنگار مهر گفت: جلسه ای که مجمع نمایندگان استان با رییس جمهور داشتند، جلسه بسیار پر باری بود.

وی افزود: این جلسه تنها به استان ما اختصاص داشت و نمایندگان مسائل و مشکلات استان را با رئیس جمهور مطرح کردند.

نماینده بویراحمد و دنا اظهار داشت: مشکلاتی همچون راههای ارتباطی، فرودگاه، راه آهن، سدها، پتروشیمی و مشکلات ناشی از نبود فضای کسب و کار و اشتغال در این نشست از سوی نمایندگان استان طرح شد.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در این نشست بر پیگری مشکلات استان تاکید کرد و هم اکنون سه نامه پیگیری برخی مشکلات به دست من رسیده است.

زارعی تصریح کرد: دکتر روحانی طی نامه ای به معاون اجرایی و وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعریض راههای مواصلاتی یاسوج به بوشهر، یاسوج به شیراز و یاسوج به اصفهان دستور اقدام داده است.

وی به طرح مسئله راه آهن یاسوج در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه توضیحاتی در این خصوص از سوی نمایندگان داده شد که این راه آهن می تواند منطقه آسیای میانه و شمال شرق کشور را به جنوب وصل کند.

زارعی افزود: این طرح می تواند به عنوان راه آهن مشهد به بندر امام از این استان عبور کند و دست آوردهای اقتصادی خوبی برای استان داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: در این دوره مشکلات زیربنایی و زیر ساختی استان با نگاه مثبت مسئولین رفع شود.

زارعی در خصوص نگاه رئیس جمور به استان نیز عنوان کرد: آقای روحانی آشنایی کاملی از استان دارند و گفتند که کهگیلویه و بویراحمد قابلیت هایی فراوانی از نظر منابع طبیعی و خدادادی و گردشگری دارد و باید دراین بخش در راستای اشتغالزایی سرمایه گذاری کرد.

مطالعات اجتماعی سد خرسان انجام شود

نماینده بویراحمد و دنا همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص سد خرسان و به زیر آب رفتن بخش زیادی از دهستان سادات محمودی در این استان گفت: مطالعات این سد طی سالهای گذشته انجام شده بود و مسئولین اجرای سد مدعی هستند که مطالعات اجتماعی را نیز انجام داده اند.

وی افزود: با این حال ما در حال جمع آوری مجموعه خسارت ها به این منطقه هستیم که در جلسه ای با مشاور طرح در تهران به آنها ارائه شود.

زارعی اظهار داشت: در تلاش هستیم که چند متری ارتفاع سد را کاهش دهیم که با این کار به طور طبیعی خیلی از روستاها زیر آب نمی روند.

وی در خصوص منفعت این سد برای استان نیز گفت: این سد در بخش گردشگری و تامین آب کشاورزی استان مثمر ثمر است.

زارعی با بیان اینکه منطقا مخالف احداث سد نیستیم، گفت: اگر تامین نظر کشاورزان و روستاییان از نظر خسارتها و آینده و حق و حقوقشان نشود، مخالف هستیم.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی