نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. خرداد 1393 - 14:14
آیا فرهنگ و نوع پوشش زنان لُر "قابلیت معرفی" ندارد؟+ عکس
روایتی از همایشی که قرار بود فرهنگ استان را معرفی و گردشگر جذب کند!
آیا فرهنگ و نوع پوشش زنان لُر "قابلیت معرفی" ندارد؟+ عکس
در هر مراسمی برای استقبال از مهمانان به خصوص در مراسمات و همایش های رسمی که افرادی از خارج استان می آیند بخشی از آداب و رسوم آن منطقه را به مهمانان معرفی می کنند، که معمولا نوع پوشش و لباس های محلی در اینگونه برنامه ها دیده می شود.

به گزارش چهارفصل به نقل از "بلاد نیوز"مهم ترین دغدغه فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ حجاب و عفاف است که باید مسئولان اهمیت بیشتری به این مهم داده و جزء اولویت های فرهنگی خود قرار دهند.

در هر مراسمی برای استقبال از مهمانان به خصوص در مراسمات و همایش های رسمی که افرادی از خارج به استان می آیند بخشی از آداب و رسوم آن منطقه را به مهمانان معرفی می کنند، که معمولا نوع پوشش و لباس های محلی در اینگونه برنامه ها دیده می شود.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری منطقه چهار کشور صبح چهارشنبه و با حضور مسئولان کشوری و استانی از طرف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کهگلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری آغاز به کار کرد.

همایشی که ما امیدواریم بودیم فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد را به سایر استانها معرفی کند، اما زهی خیال باطل، مثل اینکه برخی از مسئولان  با رفتارهای بی تدبیر خود، فرهنگ را به حاشیه می رانند و فرهنگ اصیل لُر زبان را تحریف کرده و به جای آن فرهنگی که با این مردم با آن آشنایی ندارند را  به مهمانان خارجی و داخلی شرکت کنند در این همایش معرفی کنند.

چیزی که در این همایش بیش از خود همایش خودنمایی می کرد، چند دختر جوان، با روسری های که تا فرق سر آمده با کلیپس های مثل کوهان شتر ، هر کدام دسته گلی به دست، مانتو و روسری هایی با رنگ های متنوع ، شاد و جذاب بود.

8

بله این نماد و نوع پوششی زن های گهگلویه و بویراحمدی است که مسئولان گردشگری استان به خارج از استان صادر می کنند و به جای آن هم فرصت های گردشگری را به استان غنی می آورند.

با بی تدبیری و بی بی سلیقگی مسئولان استانی قرار بود که پتانسیل های گردشگری استان معرفی شود اما مسئولان برگزار کنند از لباسهای محلی غافل شده و با انتخاب این خانم های محترم، با این نوع لباس و  پوشش که هیچ ارتباطی با فرهنگ زنان کهگلیویه و بویراحمدی ندارند، فرهنگی که متعلق به این استان ندارد را به مهمانان معرفی کنند.

مهمانانی که این دختران جوان را در ابتدای ورود خود به همایش می بینند، با خود می گویند بله! این استان چقدر با فرهنگ مدرن و جدید هست!

زمانی  می‌توانیم از همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی، گردشگری رضایت داشته باشیم که این‌گونه برنامه‌ها تداخلی با فرهنگ ایرانی اسلامی نداشته و آثار عملی خود را در جامعه به خصوص در میان قشر جوان نشان دهد.

حال که این همایش برگزار شده، دستاوردهای آن را به جز ترویج فرهنگ بی حجابی زنان لر و مدرنیته نشان داد آنان، را تشریح کنید!

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی