نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1393 - 10:34
احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرآن در یاسوج از اعتراف پیرمرد مسیحی به دلنشین بودن آیات قرآن در یکی از سفرهای برون مرزی خود گفت.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ایل بانو، حاج احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی شب گذشته در محفل قرآنی  شهر یاسوج که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در جوامع شیعی  قرآن مورد بی اعتنایی قرار می گیرد و این اشکال به فهم و یا فرهنگ خاصی برنمی گردد.

وی ادامه داد:  طی سال های گذشته این اشکال به وجود آمده که مردم ایران نسبت به تلاوت قرآن بی مهر شده اند.

قاری بین المللی یکی از دلایل بی مهری مردم نسبت به تلاوت قرآن را عدم توجه به  مفاهیم آن و درک نکردن از نزول آن دانست و افزود: مردم بر این تصورند که قرآن برای خواندن نیامده بلکه برای عمل کردن نازل شده است.

 وی تصریح کرد: متأسفانه کسانی که درس دینی را تدریس می کنند روخوانی قرآن بلد نیستند و این اشتباه منجر به فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ قرآنی شده است.

ابوالقاسمی با مطرح کردن این سؤال که اگر قرآن برای عمل کردن است چرا خداوند آن را قرآن(خواندنی) نام نهاده و چرا پیامبر قرآن می خواندند، ابراز داشت: پیامبر بالاترین نقطه درک از قرآن است، گاهی مواقع خواندن تأثیر گذاری بیشتری از معنای دارد.

وی باذکر خاطره ای از تلاوت قرآن بیان داشت: در جلسه ای که عقد قرارداد اقتصادی ایران با دو کشور دیگر بود قبل از عقد قرارداد شروع به قرآن خواندن کردم ، وزیر کشور میزبان که 60 سال سن داشت به منشی خود گفت چه می خواند و چند بار تکرار کرد قرآن.

اعتراف پیرمرد مسیحی به دلنشین بودن آیات قرآن 

قاری بین المللی بیان کرد: پیش خودم گفتم ابوالقاسمی جلسه را به هم زدی این مسئول می گوید ما می خواهیم سد بسازیم چرا این آقا قرآن می خواند، الان از رسانه پخش می کنند که قرارداد ایران با فلان کشور به خاطر قرأت قرآن منعقد نشد، بعد پیرمرد از من سؤال کرد این چیزی که شما خواندید چه بود و من در جواب گفتم: قرآن.

وی اظهار کرد: بعد که پیرمرد متوجه شد قرآن است گفت؛ باید به چیزی اعتراف کنم گفت: من مسیحی و استاد موسیقی هستم این کلمات به این زیبایی را تاکنون جایی نشنیده ام، اتفاقی در دل این مسیحی افتاد که اگر استاد مرحوم عبدالباسط برایش قرآن تلاوت می کرد، می مرد.

ابوالقاسمی یکی از مهمترین تأثیرات قرآن را لفظ آن بیان کرد و یادآور شد: عبدالباسط با صوت زیبا و دلنشنیش همه را مجذوب قرآن می کرد به طوری که در یک جلسه 90 مسیحی با شنیدن تلاوت قرآن از این قاری، مسلمان شدند.

وی با اشاره به تأثیرات موسیقی بر روح و روان انسان بیان داشت:متأسفانه ما هنوز نتوانستیم اثبات کنیم که قرآن چه تأثیری در روح و روان انسان دارد ولی یک ژاپنی تأثیرات کلمات مثبت و منفی بر روی آب را آزمایش کرده است.

این قاری بین المللی در پایان تصریح کرد: متأسفانه مسئولین فرهنگی، به قاریان و تلاوت قرآن بهایی نمی دهند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی