نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. خرداد 1393 - 23:04
هدایت گر جریان آشوب88 یا جمعی از شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب استان کهگیلویه وبویراحمد در منزل شخصی آقای پناهی بین عدل 8 و 9 در شهر یاسوج دیدار کرد.

به گزارش چهارفصل ،عصر امروز فائزه هاشمی،هدایت گر جریان آشوب88 یا جمعی از شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب استان  کهگیلویه وبویراحمد در منزل شخصی  آقای پناهی بین عدل  8 و 9  در شهر یاسوج دیدار کردند.

 اصلاح طلبان تمام تلاش خود را بر این گذاشتند و این جلسه را به صورت مخفیانه و به صورت گزینشی برگزارکردند.

بر طبق تصاویری که از سایت های همسوی جریان دعوت شده به این جلسه مشاهده شد لیدر اغتشاش گران سال 88 با هماهنگی مهندس پناه عضو شورای مرکزی و دبیر حزب کارگزاران استان انجام شده است.

گفتنی است که مدتی دعوت از فتنه گران به استان کهگیلویه وبویراحمد با هماهنگی های افراد سرشناس پشت پرده این جریان در حال پی ریزی است به گونه ای که چندی پیش شاهد حضور م.خاتمی به استان برای سخنرانی بودیم که این جلسه با واکنش هایی که صورت گرفت سریعا لغو شد .

 این در حالی بود که نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد طی روز های اخیر نسبت به دعوت از افراد اهل فساد و فتنه به مسئولان استانی توصیه هایی را انجام داده بود.

وی به مسئولان استانی توصیه نمود که مدتی است استان آرام شده و فتنه سیاسی در آن کم شده و افراد اهل فساد و فتنه به استان دعوت نشوند و کسانی به نام اپوزوسیون در دایره اعتدال ،اصلاح طلبی و جناح دیگر دست به نارامی در استان ننماید.

شایان ذکر است که دومین دختر  هاشمی رفسنجانی متولد 17 دی ماه سال 1341 در قم است. همسر وی حمید لاهوتی دندان‌پزشک و فرزند آیت‌الله حسن لاهوتی است.

فائزه هاشمی که نماینده مردم در مجلس پنجم شورای اسلامی بود، با راه نیافتن به مجلس ششم از فعالیت های سیاسی کنار کشید. او در سال 1388 و در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم سکوت 10 ساله خود را شکست. اقدامات ساختارشکنانه او در سال 1388 تا آنجا بود که در دیماه 1390 به فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب و ... محکوم شد.
 

تحریک به ادامه آشوب‏ها و توهین به مسئولان

در واقع پایان انتخابات برای فائزه هاشمی، پایان فعالیت‌های انتخاباتی‌اش نبود و از همان ابتدا در برنامه‌ریزی و هدایت آشوب‌ها نقش‌آفرینی ویژه‌ای كرد. او 26 خردادماه 1388، یعنی چهار روز پس از انتخابات در تجمعی مقابل جام‏جم (ساختمان صداوسیما) و در میان آشوب‌گران صریحاً اعلام کرد که "ما ول نمی‌کنیم!"
چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات و درگیری‌های پراكنده‌ای كه در برخی خیابان‌های شمالی تهران صورت گرفت، رسانه ملی تصاویری از حضور فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران منتشر كرد كه او در حال تحریک آنان به ادامه حضور در خیابان بود.
البته صداوسیما تنها به همین چند ثانیه اكتفا كرد و از پخش صدای فائزه و مطالبی كه او در آن تجمع غیرقانونی بیان كرد، خودداری كرد. با این حال، چند روز بعد فایل صوتی اظهارات فائزه هاشمی در اینترنت منتشر شد و به سرعت به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها راه یافت؛ اظهاراتی كه بعدها به سندی برای اثبات برنامه‌ریزی گسترده پیش از انتخابات برای آشوب‌ها بدل شد.
او درعین‌حال كه پایه انتخابات را مخدوش می‌دانست، تعریض‌هایی توهین‌آمیز و بی‌سابقه هم به مسئولان ارشد و مقدسات ملت ایران داشت.

استمرار حضور در آشوب‏های خیابانی

اقدامات تحریک آمیز فائزه هاشمی به 26 خرداد محدود نشد و او نشان داد كه به طور جدی قصد همراهی و حتی هدایت جریان آشوب را دارد. در همین راستا بود كه روز شنبه 30 خردادماه 1388 و پس از خطبه‌های نماز جمعه مقام معظم رهبری و اتمام حجت با اغتشاشگران برای پایبندی به قانون، بار دیگر فائزه با شركت در تجمع دیگری در خیابان آزادی، با تحریک معترضان، به تداوم اغتشاشات پرداخت و به همین دلیل توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد. 
حسین طائب، فرمانده وقت نیروی مقاومت بسیج درباره تحرکات فائزه هاشمی پس از انتخابات گفت: «فائزه هاشمی در تجمعی خواستار برگزاری مراسمی برای کشته شدگان در روز پنجشنبه بود اما وقتی قرار شد مقام معظم رهبری در نماز جمعه شرکت کنند، آنها این برنامه را تعطیل کرده و برای برهم زدن نمازجمعه برنامه‌ ریزی کردند.»
اگرچه فائزه هاشمی بعد از آزادی مدعی شد كه قصد ایجاد ناآرامی و تحریک آشوبگران را نداشته و به دلیل گرسنگی در آن حوالی به دنبال ساندویچ می‌گشته است اما "حسن لاهوتی" فرزند فائزه همزمان با دستگیری وی، در مصاحبه با تلویزیون BBC اعلام كرد كه مادر و بستگانش به دلیل شركت در تجمع اعتراضی در روز شنبه دستگیر شده‌اند. وی مدعی شد كه از مادرش خواسته‌اند تا متعهد شود دیگر در تجمعات شركت نكند.
 
آزادی یک روز پس از دستگیری
 
در نهایت فائزه هاشمی با پیگیری های خانواده و نزدیکان وی پس از گذشت یک روز از بازداشت آزاد شد.
اسماعیل كوثری، عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گزارشی كه از دیدارهای هیأت منتخب مجلس با برخی از چهره‌های سیاسی ارائه داد، اعلام كرد: «آقای هاشمی گفتند كه قصد داشتند بیانیه‌ای در این خصوص (حوادث پس از انتخابات) صادر كنم اما كسی نیستم كه زیر فشارها اقدام به صدور بیانیه كنم، منظور ایشان از اعمال فشار، دستگیری دخترشان در اغتشاشات بود.
گویا دختر آقای هاشمی به ایشان گفته بود كه من برای خوردن ساندویچ به آن خیابان رفته بودم اما من را دستگیر كردند.» 
البته این اولین پرونده فائزه در دستگاه قضا نبود. آیت‌الله محمد یزدی رئیس سابق قوه قضائیه، سال 1388 در دیدار با مدیران گروه تبلیغی اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه كشور از پرونده چندین ساله فائزه در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: «در زمان ریاست بنده در قوه قضائیه دختر آقای هاشمی پرونده داشت و [آقای هاشمی] به بنده می‌گفت پرونده را ببندم، من می‌گفتم كه بگو بیاید دادگاه و من پرونده را بررسی كنم، چگونه شما می‌خواهید پرونده را ببندید درحالی‌که قوه قضائیه را قبول ندارید و دختر شما در دادگاه حاضر نمی‌شود؟»

 

توهین به رهبر معظم انقلاب

 

در نخستین هفته بعد از انتخابات 1388 فایل صوتی 11 دقیقه‌ و 9 ثانیه‌ای از تحلیل‌های فائزه هاشمی درباره انتخابات و حواشی‌ آن منتشر شد که در قسمت‌هایی از آن فایل صوتی وی به رهبر معظم انقلاب توهین کرده بود.
 

دفاع همه جانبه از فتنه

انتظار می‌رفت بازداشت فائزه هاشمی رفسنجانی سبب شود تا او دیگر دست از اقدامات سیاسی و تحریک و دعوت به آشوب بردارد اما اقدامات بعدی وی نشان داد از هر فرصتی برای همراهی با این جریان استفاده می‌كند.

   
   دفاع از انقلاب مخملی


  فائزه مدت كوتاهی پس از آزاد شدن در مصاحبه با یكی از سایت‌های حزب كارگزاران، ضمن تكرار ادعاهای قبلی‌اش درباره تقلب در انتخابات مدعی شد که جمهوریت از نظام رخت بربسته و تبدیل به حكومت اسلامی شده است. او همچنین در واكنش به برخورد با متهمان اغتشاشات سال 1388 مدعی شد: «برای افراد بی‌گناه پرونده‌سازی می‌كنند و برعكس پرونده‌دارها را به مقام و پست می‌رسانند.» او در مصاحبه خود "انقلاب مخملی" را نوعی فرافكنی خواند و گفت: «انقلاب مخملی در مفهوم عام آن می‌تواند به معنی اصلاح‌طلبی و بیان مسالمت‌آمیز ضرورت اصلاحات و تلاش برای انجام آن باشد كه چیز بدی نیست.»

     توجیه جاسوسی


 او همچنین به بهانه اعترافات "حسین رسام" تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس كه در اغتشاشات دستگیر شد، به دفاع تمام قد از حكومت بریتانیا پرداخت و گفت: «اعترافات كارمند سفارت انگلستان البته طبق آنچه كه من شنیدم، چیزی نبود جز انجام وظیفه. هر سفارتی در هر كشور از اوضاع طرف مقابل گزارش تهیه می‌كند تا سیاست‌هایشان را بر مبنای شرایط واقعی هر كشوری بریزند. مگر سفارت ما در كشورهای خارجی این كار را نمی‌كنند؟»

      دفاع از مداخله تلویزیون BBC در امور داخلی کشور


 فائزه درعین‌حال در مقام تطهیر تلویزیون BBC از مداخله در امور داخلی ایران نیز برآمد و با مقایسه‌های عجیب و نتیجه‌گیری‌های عجیب‌تر گفت: «این كه حالا رسانه‌های خارجی یا خارجی‌ها در تأیید تحركات مردمی چیزی بگویند، این نشانه وابستگی نیست. مگر امام در خارج از كشور در فرانسه نبودند؟ مگر مقامات فرانسوی كشور خود را پناهگاه انقلابیون قرار نداده بودند؟ مگر بسیاری از دانشجویان در امریكا مبارزه نمی‌كردند؟ مگر رسانه‌های خارجی و از جمله BBC در آن زمان مسائل ایران را به شدت و به قوت پوشش نمی‌دادند؟ مگر در آن زمان در نهایت بی‌اعتمادی به رسانه‌های ملی، اخبار را از رسانه‌های خارجی نمی‌گرفتند؟ پس با این اوصاف باید بگوییم كه انقلاب اسلامی هم در مسیر خواست بیگانه رقم خورد و یا انقلاب مخملی بود.»
 اگر حضور فائزه پس از بازداشت یک روزه، بیشتر به فضای رسانه‌ محدود شده بود و او تلاش می‌كرد تا با مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌های داخلی و خارجی، همچنان تنور فتنه را داغ نگه دارد، 16 آذرماه 1388، روز بازگشت دوباره او به عرصه آشوب‌های خیابانی؛ آن هم در فازی تازه و با رهبری و هدایت اغتشاشات بود. فائزه هاشمی در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، دانشجویان را به ادامه تجمعات تا پایان روز ترغیب كرد و وقتی مسئولان حراست دانشگاه خواستار پایان دادن به این تجمع شدند، فائزه، راهپیمایی تعداد اندكی از دانشجویان را كه شعارهای تندی علیه نظام و در حمایت از او سر می‌دادند به سمت بیرون از دانشگاه و خیابان‌های مجاور بلوار شهید اشرفی اصفهانی هدایت كرد كه پلیس مجبور به دخالت شد و راهپیمایان را متفرق ساخت.
  تلویزیون BBC هم ضمن پخش تصاویر حضور فائزه هاشمی به عنوان هدایتگر این تجمع، برنامه‌های متعددی را برای تحلیل و بررسی سخنان تند او علیه مسئولان نظام در میان حامیان میرحسین موسوی ترتیب داد.
       
      حضور در عاشورای 1388


  آخرین حضور رسمی و تأثیرگذار فائزه در میان آشوبگران تنها روز دانشجو نبود؛ بلكه هنوز چند ساعت از خاموش شدن آتش اغتشاشات در روز عاشورای 1388 نگذشته بود كه منابع خبری از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی به همراه 15 نفر از بستگان خود در آشوب‌های این روز خبر دادند تا او یک بار دیگر هم آشوبگران را تنها نگذاشته باشد. او در جريان هتک حرمت عاشورای حسينی در كنار عناصر ضدانقلاب، بهایی‌ها، عوامل منافقين و سلطنت‌طلب‌ها به ميدان آمد و به تحريک و افزودن بر دامنه ناآرامی‌ها پرداخت. انتشار این خبر با واكنش تند و شدید مردم داغ‌دیده از هتک حرمت عزای سیدالشهدا (ع) روبه‌رو شد؛ تا جایی كه سایت‌های نزدیک به فائزه، حضور او در اغتشاشات عاشورا را دروغ خواندند و آن را تكذیب كردند اما روز بعد، خبرگزاری فارس فیلمی را منتشر كرد كه مؤید حضور او در میان آشوبگران و همراهی با آنان در روز عاشورا بود.

      تقاضا از قوه قضائیه برای دستگیری و محاکمه فائزه هاشمی


 حضور فائزه در آشوب‌های عاشورا كه با هتک حرمت مقدسات دینی و توهین به كلام‌الله مجید همراه بود، مسئله‌ای نبود كه به راحتی از خاطر مردم پاک شود.
 این مسئله سبب شد تا جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های كشور با برگزاری تجمعی در مقابل دادستانی تهران، خواستار برخورد قضایی سریع و صریح با فائزه شوند. همچنین فعالان سیاسی اصولگرا نسبت به عدم برخورد با او تذكرهای پیاپی را خطاب به دستگاه قضا منتشر كردند كه با همراهی مردم روبه‌رو شد.
 از این به بعد بود كه پلاكاردهای تقاضا از قوه قضائیه برای دستگیری و محاكمه فائزه هاشمی به پای ثابت راهپیمایی‌های مردمی در اعتراض به اهانت حامیان موسوی به قرآن و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا تبدیل شد.

مصاحبه فائزه با سایت روز آنلاین باعث شد محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور خبر دهد که پرونده‌ای قضایی برای فائزه‌هاشمی به اتهام مصاحبه با سایت روز آنلاین تشکیل شده است.
 ‌بعد از این مصاحبه فائزه هاشمی رفسنجانی به دادگاه احضار شد و ‌قرار شد جلسه‌ رسیدگی به اتهامات ‌وی یكشنبه 23 مرداد‌ماه 1390 برگزار شود؛ اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال وكیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تأخیر افتاد.
 فائزه هاشمی روز 3 دیماه سال 1390 به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیرعلنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. پرونده وی با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شد و اتهام انتسابی به او نیز ناشی از مصاحبه‌اش با سایت «روز آنلاین» بود که در 13 دیماه با رأی ابوالقاسم صلواتی، قاضی دادگاه به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها و انجمن‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.
پس از صدور رأی اولیه، وکیل وی بلافاصله به حکم، اعتراض و درخواست تجدیدنظر کرد؛ اما حدود 3 ماه بعد و در روز سه‌شنبه 8 فروردین‏ماه 1391، دادگاه تجدیدنظر تهران رأی دادگاه بدوی را بدون هیچ‌گونه تغییری تأیید کرد. فائزه هاشمی 2 مهرماه سال 1391 برای گذراندن دوران محکومت راهی زندان اوین شد./منبع شخصیت نگار
 

گفتنی است که در پی منتشر شدن خبر حضور لیدر ، هدایت کننده جریان آشوب اغتشاشات سال 88 و فعالیت تبلیغی وی علیه نظام  در سال 88 در یاسوج نارضایتی ها به حضور برنامه ریزی شده این  فتنه گران به استان شروع شده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی