نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. خرداد 1393 - 9:05
سفر یک مسئول کشوری موسیقی پس از 37 سال به کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد
سفر یک مسئول کشوری موسیقی پس از 37 سال به کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موسیقی این استان به قدری مظلوم واقع شده بود که پس از گذشت 37 سال یک مسئول کشوری موسیقی به این استان سفر کرده و جویای مشکلات موسیقی است.

به گزارش چهارفصل  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی شامگاه چهارشنبه در دیدار هنرمندان موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی، اظهار کرد: این اولین سفر یک مسئول موسیقی در کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشته 37 سال است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این استان گروه‌های موفق و کارآمد موسیقی محلی لری و ترکی قشقایی داریم که با اندک حمایتی قابلیت‌های زیادی برای مطرح شدن در سطوح ملی را دارند.

این مسئول افزود: در حوزه موسیقی در استان تحصیل کردگان خوبی داریم که به کمک آن‌ها می‌توان موسیقی استان را به کشور به خوبی معرفی کرد.

وی اضافه کرد: هرچند که در موسیقی کودکی نوپا هستیم اما زود به بالندگی می‌رسیم چرا که نیروی انسانی مستعد و با سلیقه در استان به وفور داریم.

این مسئول با یادی از گذشته استان در چند سال اخیر و همه آن چه که در استان از نظر زیر ساخت‌ها وجود نداشت به کارهای انجام شده ظرف دو تا سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته یک پلاتوی غیراستاندارد داشتیم و اکنون کار به جایی رسیده که می‌توانیم همپای تهران میزبان جشنواره بین‌المللی کاریکاتور باشیم و برنامه‌های بزرگ کشوری را در استان برگزار کنیم.

کمالوندی از وجود نگارخانه‌ها و پلاتوهای متعدد در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و متذکر شد: در خصوص موسیقی هم کارهای ارزنده‌ای تاکنون انجام شده که مهم‌ترین آن راه‌اندازی استودیوی ضبط موسیقی با هزینه 200 میلیون تومانی است که از این پس نه تنها استان در خصوص ضبط برنامه‌ها بی‌نیاز می‌شود بلکه استان‌های دیگر نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با درخواست از مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای توجه هرچه بیشتر به موسیقی این استان، یکی از ضرورت‌ها را اعزام گروه‌های موسیقی استان به برنامه‌های بین‌المللی و جشنواره‌های خارج از کشور دانست.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی