نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. خرداد 1393 - 19:13
امام جمعه شهر یاسوج گفت: انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر جامعه اسلامی ایران در 15خرداد 68 آب سردی بود که بر پیکره دشمنان ریخته شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با بیان حدیثی در خصوص تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت علی (ع) متقین را دارای سه صفت و خصلت پسندیده می‌دانست.

وی خاطر نشان کرد: تقواست که انسان را به جهان نورانی وسیع آشنا می کند و درآن فضای نورانی انسان بصیرت پیدا می کند و گرفتار غفلت نمی گردد و عزم و اراده ای قوی به انسان می دهد که می تواند با اهداف شیطانی خود مبارزه کند.

خطیب این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با بیان آیه 103 سوره توبه، زکات را یکی از عوامل پاکی افراد در جامعه دانست و گفت: بهترین فرصت برای دوری ازگناه و اندوختن به مال حلال ،پرداخت زکات است.

حسینی ابراز داشت: پیامبر اسلام می‌فرمایند، زکات گرفتنی است و این یک حکم حکومتی است و لازم است تا زکات با همه شرایط آن در جامعه اسلامی گرفته شود و با گرفتن زکات جامعه اسلامی و مؤمنین پاک شوند.

وی در ادامه با بیان این موضوع که برخی افراد موضوع زکات را باه سوی مفهوم فقیری و تهی دستی سوق می دهند، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که با پرداختن زکات فقیر می‌شوند که این یک ندای شیطانی است.

امام جمعه شهر یاسوج خاطر نشان کرد: به فرموده خداوند متعال، با پرداخت زکات امراض و بلایای زیادی از انسان دور شده و بر مال انسان زکات دهنده افزوده می‌شود.

حسینی تصریح کرد: دنیا پرستی انسان در بعضی مواقع  به او اجازه پرداخت زکات را نمی‌دهد و اگر انسان بداند که معنای زکات رشد و نمو است هرگز در پرداخت این فریضه الهی سهل‌انگاری نمی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ماه پربرکت شعبان استفاده و خود را برای ورود به ماه رمضان آماده کنیم، خاطر نشان کرد: فطرت الهی، انسان را برای رسیدن به خیر، صلاح وتقوا کمک می کند و این فطرت به عنوان شعور باطن مطرح شده است.

حسینی در ادامه به روزهای تاریخ ساز 14 و 15 خرداد و تحولاتی که در این دو روز رخ داده اشاره کرد و با تسلیت رحلت امام راحل و همچنین شهیدان 15 خرداد، اظهار داشت: انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر جامعه اسلامی ایران در 15خرداد 68 آب سردی بود که بر پیکره دشمنان ریخته شد.

امام جمعه شهر یاسوج ابراز داشت: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب فکر می کردند که با رحلت امام خمینی(ره)، انقلاب راهم باید دفن کرد، در حالی که امروزه به این شعار مردم یعنی «خامنه‌ای خمینی دیگر است» در عمل پی برده‌اند.

حسینی با بیان این موضوع که شعار «خامنه‌ای خمینی دیگر است» در همه این 25 سال تبلورعینی نظام را برهمگان نشان داد،گفت: دوست و دشمن امروزه به خرد ، تدبیر و حکیم بودن مقام معظم رهبری اقرار کرده‌اند و ایشان توانسته  اند خلف شایسته‌ای برای امام راحل (ره) باشد.

وی در پایان سخنان خوداز نمازگزاران خواست تا برای سلامتی آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری دست به دعا بردارند و سلامتی این مرجع عالیقدر ویار دیرین امام راحل (ره) را از محضر خداوند متعال خواستار شوند.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی