نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. خرداد 1393 - 13:43
جشن حمایت از خانواده های زندانیان در یاسوج
انجمن حمایت از زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می کند
جشن حمایت از خانواده های زندانیان در یاسوج
جشن نسیم مهر شهر یاسوج با هدف حمایت از خانواده های زندانیان در سالن همایش های صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش چهارفصل انجمن حمایت از زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره کل زندانها، دادگستری و سایر دستگاههای وابسته به قوه قضائیه و با حمایت ویژه صدا و سیمای استان، جشن نسیم مهر را با هدف حمایت از خانواده های زندانیان برگزار می کند.

احسان آبگون، کارشناس روابط عمومی اداره کل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار چهارفصل گفت: این جشن در تاریخ 20 خرداد 93 راس ساعت 17:30 در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: تحقیقات نشان داده است که با زندانی شدن هرفرد - به طور متوسط – 3تا4 نفر از اعضای خانواده وی دچار آسیب می شوند و اینجاست که اهمیت چنین فعالیت هایی برای جامعه مشهود می شود.

این کارشناس علوم اجتماعی در ادامه تصریح کرد: نباید مسائل خانوادگی و حقوقی را با مسائل کیفری اشتباه گرفت. شایسته نیست به خاطر مسائل خانوادگی و حقوقی مانند مهریه افراد را به زندان انداخت.

احسان آبگون با اشاره به سخنان مدیرعامل تعاون زندانیان کشور گفت: متاسفانه در کشور ما برای اشتغال زندانیان بودجه ای وجود ندارد. ما برای خوراک، پوشاک و بهداشت زندانیان بودجه دریافت می‌کنیم اما برای اشتغال آنها هیچگونه دریافتی نداریم. از آنجا که بیکاری، هم عاملی اساسی در ارتکاب جرم و بزهکاری افراد محسوب می شود و هم اینکه فرد زندانی در دوران حبس قادر به کسب درآمد نیست، می بایست در راستای اشتغال زندانیان برنامه ریزی هدفمند و بنیادی صورت گیرد.

کارشناس روابط عمومی زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این که انجمن حمایت برای بیش از 700نفر از مسئولین و خیرین دعوت نامه فرستاده است گفت: با توجه به اینکه انجمن حمایت از زندانیان یک نهاد مردمی و خودگردان است امیدواریم در این جشن بتوانیم به اهداف مالی مدنظرمان در جهت رفع مایحتاج خانواده های زندانیان برسیم.

آبگون گفت: هدف غایی نظام زندانبانی، اصلاح و تربیت و برقراری امنیت و آرامش و جلوگیری از آسیب ها در سطح جامعه است که  این هدف گاهی با مجازات مجرمین و گاهی با حمایت افراد خطاکار محقق می شود.

وی تاکید کرد: اهمیت انتشار این برنامه ها کمتر از نفس عمل نیست. رسانه ها می تواند با پوشش مناسب این گونه فعالیت ها، نقشی اساسی در ارتقاء آرامش و امنیت روانی جامعه داشته باشند.

در نهایت ضمن تقدیر و تشکر از مدیر محترم سایت چهارفصل که در پوشش خبری این گونه برنامه ها پیش قدم هستند از تمامی افرادی که به هر نحوی در راستای برگزاری و پوشش خبری این جشن قدمی برداشته تشکر می کنیم و از مردم همیشه در صحنه استان، مسئولین و خیرین محترم برای حضور در این جشن بزرگ دعوت میکنیم تا با قدوم مبارکشان در برگزاری باشکوه این جشن سهیم باشند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی