نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. خرداد 1393 - 17:42
طی نشستی با حضور مسئولان استانی و کشوری، دلایل رکود در ساخت بیمارستان 238 تختخوابی یاسوج اعلام شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، پیمانکار پروژه بزرگ بیمارستان 238 تختخوابی و استاندار و معاونین و برخی از مسئولان استانی نشست تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان اعلام شد.

در این نشست که شهردار یاسوج نیز حضور داشت، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این پروژه اکنون حدود 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دلایل رکود در ساخت این بیمارستان اشاره کرد.

محمدجعفر علیزاده در این نشست یکی از دلایل رکود را مربوط به مشکلات اعتباراتی دانست و گفت: با تحریم‌هایی که برای کشور به وجود آمد نتوانستیم به تعهد خود برای ساخت و تکمیل و در نهایت بهره‌برداری از این پروژه عمل کنیم.

اما معاون وزیر راه و شهرسازی به مشکلی اساسی‌تر در این خصوص اشاره کرد و گفت: این پروژه هنوز پروانه ساخت ندارد و مشکلاتی با شهرداری بر سر صدور پروانه پیدا کرد که موجب شد از برنامه زمان‌بندی شده عقب بمانیم.

وی با اشاره اجرای مشابه چنین پروژه‌ای در برخی از استان‌ها و از جمله بوشهر گفت: در شهر یاسوج برای صدور پروانه ساخت مبلغی در حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان طلب کرده‌اند که این به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد در حالی که در همان روزهای نخست برای صدور پروانه مبلغ 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

علیزاده تصریح کرد: اگر در این خصوص توسط شهرداری همکاری شده بود این بیمارستان دو سال پیش همانند بیمارستان 238 تختخوابی بوشهر با همان پیمانکار به بهره‌برداری می‌رسید.

وی با بیان اینکه همه در استان باید برای انجام کارهای بزرگ دغدغه داشته باشند، گفت: من هم به عنوان معاون وزیر می‌توانستم امسال به جای تخصیص 110 درصدی به این بیمارستان بر طبق قانون و در نظر نگرفتن مردم و مشکلات استان، تخصیص 40 درصدی را انتخاب می‌کردم تا مراحل ساخت و تکمیل آن همچنان به درازا بکشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عملکرد شهرداری یاسوج در خصوص عدم مکاتبه با مسئولان راه و شهرسازی در زمینه مشکلات کمیسیون ماده 77 و ماده 100 گفت: آقایان در شهرداری یاسوج به جای این که در طرح ملی با اعتبارات ملی با ما در وزارت مکاتبه کنند با مسئولان استان خود در راه و شهرسازی مکاتبه می‌کردند و امروز به دلیل همان اشتباه ما را مقصر معرفی می‌کنند.

علیزاده با بیان این مثل که «برای کسی باید مرد که برایت تب» کند، افزود: امروز موضوع ساخت بیمارستان 238 تختخوابی در یاسوج و تکمیل آن باید به یک عزم استانی تبدیل شود و از شهردار گرفته تا فرماندار و استاندار همه برای به سرانجام رسیدن ان تلاش کنند.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون حدود 22 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده که 25 میلیارد تومان دیگر می‌خواهد و من به دلیل پی‌گیری‌های مسئولان استانی و نماینده مردم و مکاتبات آن‌ها با وزارتخانه و مشکلات درمانی مردم که مجبور هستند به شیراز و اصفهان مراجعه کنند به جای 30 تا 40 درصد تخصیص دستور تخصیص 110 درصدی را در سال جاری برای این پروژه داده‌ام تا هر چه زودتر تکمیل شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی