نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. خرداد 1393 - 14:29
ماهواره، خطرناک ترین و مؤثر ترین حربه دشمن بر علیه جامعه دینی است
هدایت خواه در جمع فعالین فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
ماهواره، خطرناک ترین و مؤثر ترین حربه دشمن بر علیه جامعه دینی است
نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خطرناک ترین حربه دشمن بر علیه جامعه دینی را ورود و گسترش ماهواره در بین مردم دانست .

به گزارش چهارفصل به نقل از سفیر دنا ستار هدایتخواه نماینده سابق بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین گردهمایی فعالان فرهنگی استان که در مسجد ولی عصر سی سخت برگزار شد از جمله ویژگی های یک فعال فرهنگی به شاخص بودن ،خواستنی بودن ،مهربان و خوشرو بودن در جامعه اشاره کرد و گفت یک فعال فرهنگی باید در ابتدا به خود مشغول باشد و ابتدا کار را از خود شروع کند.

 هدایتخواه خلوص حرکت برای خدا را از دیگر شاخص ها و ویژگی های یک فعال فرهنگی عنوان کرد و گفت: شیطان برای ورود به افکار هر کس از طریق خود و افکار همان شخص ورود پیدا می کند که شاید در برخی مواقع از طریق همین اخلاص مانع از کار فرهنگی شود .

غرب به دنبال تحمیل سیستم لیبرالیسم بر جوامع است

وی شناخت از جبهه دشمن را از ملزومات کار فرهنگی عنوان کرد و بیان  داشت: دشمن با سه لایه کارکردی ترویج ابتذال اخلاقی ،ترویج مبانی فکری غرب و تحمیل سیستم لیبرالیسم بر جامعه سعی در حرکت جامعه به سمت جامعه سکولار دارد که متاسفانه در مرحله سوم به علت عدم آشنایی با بخش عمده ای از سیستم مدیریت کشور از غرب وارد شده زیرا حرفی از مبانی فکری غرب زده نمی شود و به بهانه پیشرفت کشور مبانی حکومتهای لیبرالیستی گسترش می یابد.

هدایت خواه ادامه داد: در این سیستم که بر مبنای اقتصاد آزاد بنا شده است صاحبان سرمایه بزرگ رقبای کوچک تر را از بین می برند و تضاد طبقاتی در جامعه افزایش می یابد که نمونه آن را در اکثر سیستم های مدیریتی شاهد هستیم .

این فعال فرهنگی به سه لایه حرکتی دشمن، ترویج ابتذال اخلاقی ، ترویج مبانی تفکر غرب و تحمیل سیستم بر یک کشور اشاره کرد و گفت: دشمن در مرحله بعد حلقه محاصره خود را تنگ می کند و نهایتاً ما را تسلیم و با سه  روش تخریب، تهدید و تحمیل در ابتدا مقدسات را مورد هجمه قرار می دهد که در این مرحله هر امر مقدسی را که انسان حاضر است جانش را برای آن به خطر بیندازد را مورد تخریب قرار می دهد که به اولین نمونه این حرکت می توان به کتاب آیات شیطانی اشاره کرد که حضرت امام راحل آن گونه حساسیت به خرج دادند و خون سلمان رشدی را مباح اعلام کردند .

وی به نمونه دیگری از تخریب غرب اشاره کرد و بیان  داشت: تقدس زدایی از ائمه اطهار (ع) قرآن و خانواده ازجمله این حربه ها بوده که دشمن با تمرکز بر همه اعمال و رفتارهای افراد حتی در خانه ها و خصوصی ترین امور انسان ها قصد تقدس زدایی را دارد.

هدایت خواه ادامه داد: دشمنان  دین را محدود به یک رابطه شخصی میان انسان و خدا تعریف می کنند که حرکت به سمت نماز جمعه را مانند عبادت مسیجیان در روز شنبه می دانند و نقش دین را در بقیه امور اجتماعی زندگی (کار ،خرید ،فروش ...) بی ربط و آزاد بیان می کند.

موثر ترین حربه ای که تا کنون دشمن بر علیه جامعه دینی به کار گرفته ماهواره بوده است

نماینده جبهه انقلاب فرهنگی در استان شیوه های فرزند آوری ،سبک زندگی ،ازدواج جوانان و غیره را برگرفته از زندگی غربی دانست و گفت: 90 درصد از ازدواج های ما به شیوه غربی صورت می گیرد که افراد بعد از مدت ها آشنایی و رابطه خارج از ضابطه به ارتباط خود ادامه می دهند و در آخرین مرحله ازدواج می کنند در صورتی که در اسلام اول تحقیق کامل و در آخرین مرحله دیدن سفارش شده است زیرا دیدن در ابتدای کار موجب دلبستگی و وابستگی می شود و قدرت تشخیص را از فرد می گیرد.

وی هدف دشمن از همه ی این برنامه ریزی ها را ترویج سبک زندگی غربی دانست و بیان داشت: در این شرایط جامعه ای سکولار ایجاد می شود که در آن پایبندی به ارزش های دینی و ولایت فقیه دیگر ارزش و اهمیتی نداردکه در این میان ابزار دشمن در رسیدن به این اهداف رسانه ها هستند .

هدایت خواه لزوم داشتن سواد رسانه ای را از دیگر ملزومات برای خانواده ها و فعالان فرهنگی عنوان کرد و افزود:شناخت ماهیت رسانه و نقش آن بر زندگی از جمله ضروریات خانواده ها است و عدم شناخت مساوی با گرفتاری در این شبکه ها و رسانه ها می باشد.

وی به گسترش شبکه هایی با عناوین شیعی در کشور های اروپایی و عربی اشاره کرد و عنوان کرد: این شبکه ها با نام های اسلامی از یک طرف بر علیه همه ارزش های اسلامی، ارزش ها رابه گونه ای دیگر معرفی می کنند و از طرفی افکار اسلام امریکایی را به اذهان مردم وارد می کنند.

هدایت خواه لزوم اطلاع رسانی تاثیرات ماهواره را از دیگر ملزومات کار فرهنگی دانست و بیان داشت: کافی است خانواده ها بدانند با دیدن ماهواره چه بلایی بر سر خانواده ها می آید زیرا خطرناک ترین و مؤثر ترین حربه ای که تا کنون دشمن بر علیه جامعه دینی به کار گرفته ماهواره بوده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی