نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. خرداد 1393 - 23:02
این روز ها خبر های نگران کننده ای از وضعیت زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به گوش می رسد که دل هر شنونده ای را به درد می آورد.

به گزارش چهارفصل، این روز ها  خبر های نگران کننده ای از وضعیت زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به گوش می رسد که دل هر شنونده ای را به درد می آورد.

به گفته منابع آگاه  طی روز های اخیر شنیده شد که زن حامله ای با توجه به خون ریزی که  در شکم خود داشت جهت مداوا به بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  انتقال داده شد که متاسفانه  ماما بدون انجام هیچ گونه آزمایش سونوگرافی بر روی  زن حامله به وی اعلام کرد که بچه شما سقط شده و قصد تزریق آمپول فشار به او را داشت که این زن حامله از تزریق آمپول توسط ماما به خود جلوگیری کرد.

این زن باردار به اطرافیان خود گفت: ماما بدون انجام هیچ گونه آزمایش سونوگرافی بر روی من مبنی بر اینکه بچه درون شکم من زنده هست یا نه قصد تزریق آمپول فشار به من را داشت که  من مانع تزریق آمپول فشار توسط او شدم.

این مادر کودک آزمایش سونوگرافی خود را با نظر دکتر در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انجام داد و دکتر در این جواب آزمایش به وی گفت : من علائمی از بودن بچه در شکم شما مشاهده نمی کنم و این دکتر با ابراز گلایه از عدم  وجود یک دستگاه سونوگرافی مجهز در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به زن باردار توصیه کرد که آزمایش سونوگرافی خود را در بیرون تکرار کند.

اینجا بود که زن باردار تصمیم گرفت به آزمایشگاه بیرون برای آزمایش سونوگرافی خود مراجعه نماید که ماما  با مرخصی وی از بیمارستان جلوگیری کرد و بدون هیچ گونه ملاحظه کاری در رعایت حال زن حامله به وی گفت که بچه شما سقط شده است.

شوهر زن حامله با رضایت کامل خواستار خروج خانم خود از بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و رفتن به بیرون برای انجام آزمایشگاه سونوگرافی شد که متاسفانه به دلیل عدم حضور مامور بیمه در بیمارستان شوهر این خانم مجبورشد برای پیدا کردن این مامور بیمه در شهر یاسوج به دنبال وی بگردد تا بتواند امضای وی را برای ترخیص خانم خود از بیمارستان دریافت نماید.

زن حامله در پی ترخیص از بیمارستان به همراه شوهر خود به مطب سنوگرافی یکی از متخصصین در سطح شهر مراجعه نمود که بعد از عمل سونوگرافی دکتر متخصص به شوهر خانم و خانم باردار اطلاع داد که بچه شما زنده هست و صدای قلبش را می شنوم.

این تنها بخش کوچکی از نارضایتی برخی از خانواده ها در مورد وضعیت نامناسب زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و عدم برخود مناسب ماما ها  با زنان باردار دراین بیمارستان بوده که گفته شده است.

گفتنی است چندی پیش میترا صفري، استادیار دانشکده مامایی دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) گفت: یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی زایشگاه ها در استان است، كه متأسفانه زايشگاه بيمارستان امام سجاد(ع) شایسته مادران ما را ندارد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تولد كودكان در بيمارستان ها از طريق بي حسي موضعي صورت مي گيرد، ابراز داشت: اگر مي خواهيم زايمان طبيعي را در ميان زنان و مادران باردار نهادينه كنيم بايد كلاس هاي آموزش و آمادگي زايمان براي آن ها برگزار كنيم تا زنان ما با يك آرامش و آمادگي زايمان طبيعي خود را انجام دهند.

امید است مسئولان بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث افزایش جمعیت و نظر کارشناسان بر انجام زایمان به شکل طبیعی تدابیری اندیشده شود که مشکلاتی که در زایشگاه بیمارستان  امام سجاد یاسوج (ع) وجو دارد رفع و دلیلی بر قصد سفر خانواده های هم استانی به استان های همجوار برای درمان و فرزند آوری  نباشد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی